Sivu 2/17

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 13.7.2011 17:34
Kirjoittaja pressa
Jos kaikki mainitus osat on uusia ja ehjiä (sekä asennettu oikein) niin ainut vika voi olla sähkön puuttuminen, kokeile laittaa puolaan suora sähkö akulta.

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 13.7.2011 18:23
Kirjoittaja jonir
Kipunoiko kärkien välissä kun ruuvarilla raottaa virrat päällä? Pakko kai tuon vian on olla matalajännitepuolella. Tulis mieleen että ei sähkö pääse edes sytytysvehkeille asti jos melkein kaikki on uutta.

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 13.7.2011 19:27
Kirjoittaja JPM
Puolalle tulee sähkö kun virrat päällä. Virranjakaja tuntuu kuolleelta, koska kärjet eivät kipinöineet niitä raotellessa.
Onko oikein että kärjen ollessa auki liikkuvan kärjen rungon ja maan välillä on yhteys?

Hankaloittaa nyt testailua, auto on 260km päässä. Nyt onneksi vanhassa navetassa sisällä kuivassa ja varjossa eikä enää ulkona säitten armoilla.

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 16.7.2011 12:43
Kirjoittaja JPM
Aamulla hillasuolla pätkähti ajatus mieleeni. Testasin puolella tulevaa sähköä vain virta-avain "virrat päällä" asennossa, enkä
siis starttausasennossa. Eli olisiko virtalukon pohja rikki eli ei antanutkaan puolalle virtasta. Olisi pitänyt kokeilla starttausta suoraan akulta erillisellä piuhalla.

Miten nuo vialliset virtalukot ovat temppuilleet, juuri näinkö?

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 16.7.2011 12:56
Kirjoittaja Team perseauki racing
ja jos kärkien johto ottaa virranjakajan runkoon niin ei tule kipunaa.. pari kertaa aiheuttanut kummastusta, ensimäisellä keraa oli läpiviennin bakeliitti pala hajonnut ja toisella kierroksella oli oma asennus moka, uusi liitin oli vanhaa isompi ja otti runkoon

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 16.7.2011 16:41
Kirjoittaja pressa
Virtalukot ovat aiheuttaneet lähes minkälaisia oireita tahansa, tiedän tapauksen joka oli juuri niin että virrat päällä antoi mutta startti asennossa ei. Toki sekin lähti käyntiin kun akussa oli hyvin virtaa siinävaiheessa kun avainta päästi takaisin, kone pyöri vielä "voimalla" ja jaksoi puristustahdin yli.
ps. olisi selvinnyt sillä suora sähkö puolaan kokeilulla
pressa kirjoitti:Jos kaikki mainitus osat on uusia ja ehjiä (sekä asennettu oikein) niin ainut vika voi olla sähkön puuttuminen, kokeile laittaa puolaan suora sähkö akulta.

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 23.7.2011 13:03
Kirjoittaja JPM
Tuli hommattua varakone, ja liuotinpesuaine + harjaa + varovainen painepesurihuuhtelu paljasti öljytöhnän alta aivan moottorin näköisen esineen. Onko lohkossa ollut tehtaalta lähtiessä tuollainen harmahtava maali?

http://ladakerho.fi/ladagalleria/displa ... fullsize=1

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 23.7.2011 13:35
Kirjoittaja pressa
En nyt vielä lähtisi moottoria vaihtamaan jos kipinä puuttuu...

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 23.7.2011 14:04
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Lohko lienee ollut Vihreä. Myös Sinisiä lohkoja on. En muista miten ja milloin noita värejä on vaihdeltu enkä sitäkään, että ovatko eri kokoiset lohkot eri värisiä siis moottorin tilavuuden suhteen erikokoiset.

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 23.7.2011 14:16
Kirjoittaja JPM
Pressa nyt hätäilee, en kipinän puuttumisen takia tätä hommannut, vaan kaiken varalta ajatellen pitkälle tulevaisuuteen,
siis noin 20v päähän ja kauemmas. Omat pojathan on tällä autolla tarkoitus opettaa ajamaan. Ja alkuperäinen "matching numbers" -kone tulee toimimaan moottorina.

Lohkon sävy taitaa olla vaaleanvihreä tosiaan kun tarkemmin katsoo ulkona päivän valossa. Pitää tarkistaa myös autossa paikoillaan olevan lohkon väri jahka saan auton talliin ja työnalle. Trailerikeikkaa suunnittelen tuohon 3-4 viikon päähän.

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 23.7.2011 16:44
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Itselläni on tuossa Lada 2101 1200 -77 täysin harmaa lohko. 21074 1600SL -90 kantaa mukanaan sinistä lohkoa.

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 23.7.2011 17:12
Kirjoittaja pressa
Lohkon koko määrää lohkon värin, eli erikokoiset lohkot erottaa jo väristä (mikäli ei ole jälkeenpäin maalattu).

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 7.8.2011 21:07
Kirjoittaja JPM
Millonkahan ne alkaa yöpakkaset tai kunnon hallat.. ei nimittäin ole moottorissa kuin vettä sisässä. Tarkoitus oli huuhdella jäähdytysjärjestelmä ja vasta sitten glykolit sisään. Toivotaan että elokuussa ei hirveitä lämpöromahduksia tapahdu. Ja auto on onneksi ison rakennuksen sisällä suojassa eli eikait sinne nyt pakkanen niin äkkiä laskeudu? Onko kokemuksia aiheesta?

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 7.8.2011 21:20
Kirjoittaja jonir
JPM kirjoitti:Millonkahan ne alkaa yöpakkaset tai kunnon hallat.. ei nimittäin ole moottorissa kuin vettä sisässä. Tarkoitus oli huuhdella jäähdytysjärjestelmä ja vasta sitten glykolit sisään. Toivotaan että elokuussa ei hirveitä lämpöromahduksia tapahdu. Ja auto on onneksi ison rakennuksen sisällä suojassa eli eikait sinne nyt pakkanen niin äkkiä laskeudu? Onko kokemuksia aiheesta?
En kyllä huolisi yhtään. Itselläkin on vedet koneessa, hyvä kun otit puheeksi :D Vaikka lämpötila kävisikin muutaman asteen pakkasella muutaman tunnin, ei moottorin kokoinen läjä rautaa ja vettä ihan heti jäähdy. En kanna kyllä asiasta vielä pienintäkään murhetta.

Re: 1200L 1980 entisöinti

Lähetetty: 7.8.2011 21:41
Kirjoittaja JPM
Elokuu vielä menee huoletta, mutta kyllä ajatus syyskuun puolelle kääntymisestä vähän huolestuttaa. Pitää siis auto tosissaan hakea kotiin kohta puoliin.