Sivu 2/4
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 16.8.2011 22:05
Kirjoittaja ziguli
Ostin pelkän sintterilevyn moposportista 4-lapanen malli. Asetelma oli loppu joten joutuu vanhalla asetelmalla koittamaan.. Otettiin vauhtipyörän ulkokehältä kuus kymppää pois tavaraa nii puristaa paremmin levyä. Saa nähä pitäiskös jo

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 17.8.2011 9:03
Kirjoittaja separi
Nacolta tilasin saksalaisvalmisteinen LUK-asetelman ja levyn. Tuntuu ainakin polkimella todella jämäkältä, ja on tuossa totuttelemista orkkiksen jälkeen. Tuo teräksestä valmistettu asetelma tuntuu melko kevyeltä. Pitäis laittaa puntariin. Maksoi muistaakseni jotain seittämääkymppiä yhteensä. Voin suositella jo ensivaikutelman ja hinnan perusteella. Momentin ja tehonsiirtokyvystä en sen kummemmin vielä osaa sanoa, mutta odotukset on kovat.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 18.8.2011 19:11
Kirjoittaja IlkkaHe
Myös fiatin tekeleistä saapi isomman levyn. Vaatii fiatin vauhtiksen, joka passaa (luultavasti) reilulla avartelulla ladan kytkinkoppaan. Tähän saa kans jäykempää asetelmaa, ja näillä pitäs pito riittää, siihen mitä ladan koneesta järkevästi saa voimaa. Jokari varmaan muistaa speksit siitä setistä jonka mulle aikaa sitten jo myi? Niin ja ladan startti ei passaa ilman modailuja, ellei sitten vaihda lootaa fiatin sileäkylkiseen, jossa tartti vänkärin puolella. Se taas vaatii omat kikkailut sopiakseen

(vaa en oo katunu)
Niin, ja käytössä toimii niinku ladankin kytkin, on sentään vakiomassa levy. Jäykempi seon käyttää (aika paljonkin) mutta ois varaa muokata vivustoa niin, että paineasetelma ei liikkuis niin paljoa ( ei tarvetta liikuttaa nuin mahottomasti mitä mulla nyt) jolloin kytkimen tarraamis tuntumakin ehkä paranis, nyt meinaa olla vähän turhan on/off
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 18.8.2011 20:53
Kirjoittaja ziguli
Sopiiko joku fiatin asetelma ladan vauhtipyörään? Jos olis jäykempi nii vois kokeilla. Ei oikeen toimi toi sintteri ja vakio asetelma kun luistaa vieläkin..

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 19.8.2011 13:06
Kirjoittaja Jokari
IlkkaHe kirjoitti:Jokari varmaan muistaa speksit siitä setistä jonka mulle aikaa sitten jo myi?
Muistaa kyllä mutta koska tieto ei tule hyödyttämään ketään tai mitään, niin jääköön paremmille foorumeille...

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 19.8.2011 16:08
Kirjoittaja elmeri racing team
jos olet 6 kymppiä ottanu ulkokehältä pois ja sintteri on yhtäpaksu kuin vakio levy niin ei se varmaan pidäkkään meillä oli joskus vakio lukin asetelma ja sintteri levy yhtä paksu kuin vakio levy ja vauhtipyörä vaki mitoissa niin kesti 174hv ja 190 nm vääntöä ,sitten kun tuli 190 hv ja 225nm momenttia niin nelosella ja vitosella luisti suorakytkylootalla mutta kun kerran nosti kaasun niin sitten taas piti.
6 kymppiä on liikaa ehkä parikymppiä vielä kestää ottaa,
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 19.8.2011 17:30
Kirjoittaja Jonsson
Tänään tossa vetelin kiinni tuplajousi-asetelman ja ohan pirun jäykkä ainakin vakioon verrattuna kiristyksessä.
Ps.Ei muuten tarvinnu pakettia laittaa kiinni kun etupalkin olin asentanu hianosti väärinpäin.

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 20.8.2011 9:26
Kirjoittaja ziguli
Sitä ajattelin itekin et oliskos siit ny otettu liikaa tavaraa pois ja paineasetelman paine jo vähentyny.. NO oppia ikä kaikki. Ny laatikon irrotus onnistuu jo puoles tunnis ku ylin katkopultti on jätetty pois.
Pitänee ottaa se 4 kymppää pois vauhtipyörän kitkapinnasta ny seuraavaks ja koittaa sillä.
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 20.8.2011 21:59
Kirjoittaja Jonsson
Kytkin kasassa ja on sitten niin jäykkä että hirvittää toi poljin-asetelma jaksaako vai taipuuko...luulis ainakin pitävän!
Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 21.8.2011 4:04
Kirjoittaja ziguli
Nyt on toinen vauhtipyörä 1200 ladasta (ei ollu palanu..) ja nivan asetelma+sintteri ja kyllä ny pitää! Ja oli kyllä kiva jätättää jotain tuuning escorteja ja mv6 omegaa

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 2.9.2011 11:17
Kirjoittaja ziguli
Kävin penkissä uudestaan ja 156hv ja 240nm vääntöä eli ihan hyvin varsinki vääntömomenttia..

Kyllä ruopasee ihan mukavasti ja ohi pääsee..
Huomasin tossa et märkä asvaltti nelosvaihde ja ahtoja = perä irti

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 28.11.2011 19:29
Kirjoittaja ziguli
Nostin ahdot 0.5bar->0.8bar:iin ja alko kytkin taas luistaa nelosella jos kuiva asvaltti. Märällä löi tyhjää kyllä. Oisko se ny pakko vaan sit vaihtaa laatikko siihen fiatin sileäkylkiseen missä on isompi levy..?

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 28.11.2011 19:54
Kirjoittaja START
itse luulen jo selättäneeni valmiiks mahdolliset tulevat kytkin ongelmat turbo saabin 228mm asetelmalla, teräspyörällä ja Mitsubishi Sigman massalevyllä
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 859&pos=21
ei muuta kun kovat otteet kehiin, siirtää sulakkeen jonnekkin mitä on helpompi korjata

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 29.11.2011 19:13
Kirjoittaja ziguli
Joo o. On jo uus kevennetty vauhtipyörä ja moposportin 30% jäykempi asetelma+nelilapanen kova sintteri ja vääntöä kestää sen reilun 250-270nm.. Tämän tosin pitäisi jo riittää, mutta ei vaan koskaan oo tarpeeksi tehoa..

Re: Lada 1200 S -89 1,5 Turbo mistä kestävämpi kytkin?
Lähetetty: 29.11.2011 20:40
Kirjoittaja Mazak-
Mitä tuo sun konees pitää sisällään ku aika hyvin voimaa kuulostaa olevan?
