Sivu 2/3
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 10.2.2012 22:14
Kirjoittaja ladaani_
Jakohihnan leveys ei tuota ongelmia, jyrsinkoneella tekee ihmeitä hihnapyörille...Täytyy sitä varmaan kysyä ja varmistaa konttoriltakin mielipide. Tai sitten tekee ihan omaksi huviksi mukavan tarrakilpivehkeen, ei voi vielä sanoa. Mutta tämä tuleva kesä mennään ainakin vielä 8 valvena.
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 10.2.2012 22:27
Kirjoittaja mush
Eipä kai tuokaan ole iso ongelma, 16v vesipumppu käynee ainakin suoriltaan, miten lie kampuran hihnapyörän kanssa. Hihnapyörä varmaan käy, mutta onko se suojus siinä ympärillä myös syvempi vai miten lienee toteutettu. Nämäkin selviävät 110:n varaosakirjasta. 16v hihna on siis leveämpi kuin 8v:n.
Helpoimmalla pääsee varmasti kun pudottaa 16v padan kaikkineen.
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 11.2.2012 8:37
Kirjoittaja ladaani_
Totta, ehdin jo katsellakkin koneita mutta ainakaan purkaamosta sellaista on turha kysellä, on kyllä sen verran suolaiset hinnat. Halvemmaksi tulisi ostaa koko auto, ottaa siitä tekniikka ja rekisteriote ja myydä loppu pois osina.
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 11.2.2012 19:21
Kirjoittaja ladaani_
On muuten pikkusen vaarallinen sivusto tuo
www.tuningsport.ru . Löytyy samaraankin 49 sivua roinaa ja kaiken hankkimiselle tuntuu löytyvän itseltä selitys. Kytkin: vanha ottaa ylhäällä. Vaihteiston välitetyt rattaat: vanhassa paukkuu kolmonen. Säädettävät etutukivarret: saa kulmat kohdilleen, ei kulu renkaat pahaksi. Säädettävä alusta: saa ajotuntuman kohdilleen. Huhhuh, onneksi on rahavarat rajallisia...tälläkin hetkellä tulossa peltisarja ja säädettävä nokkapyörä. Päähän tuolla sekoaa, kun haluaisi suunilleen kaiken, mitä näkee. Täytyy ottaa rauhoitus viskit

.
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 11.2.2012 19:25
Kirjoittaja ladaani_
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 7.3.2012 23:31
Kirjoittaja ladaani_
Pienen hiljaiselon jälkeen taas tapahtuu. Peltisarja ja säädettävä nokkapyörä odottavat noutoa ja tänään tuli tilattua, budjettisyistä, fmi 1.4 seosmittarisarja. Lauantaina olisi tarkoitus laittaa bmc:n suodatin ja omegan suuttimet. Kai se joskus valmistuu ainakin johonkin vaiheeseen, maalatakkin se pitäisi...
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 19.3.2012 15:56
Kirjoittaja ladaani_
Nyt on sitten hierottu irtokantta hiukan paremmaksi. Laskua tulee 1mm tasosta, se saa riittää tälle kesälle. Karkas sitten kuitenkin käsistä tämäkin "pieni piristys". No, piristyyhän se tietysti näinkin...Radalla nähdään sitten, onko viritys onnistunut. On niin äärettömän helppoa tuo samaran koneen rakentaminen ja purkaminen/kasaaminen, taitaa jäädä vallan nuo takapotkut...osaakin saa paremmin ja edullisemmin.
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 21.5.2012 23:09
Kirjoittaja b00ster_
ladaani_ kirjoitti:Nyt on sitten hierottu irtokantta hiukan paremmaksi. Laskua tulee 1mm tasosta, se saa riittää tälle kesälle. Karkas sitten kuitenkin käsistä tämäkin "pieni piristys". No, piristyyhän se tietysti näinkin...Radalla nähdään sitten, onko viritys onnistunut. On niin äärettömän helppoa tuo samaran koneen rakentaminen ja purkaminen/kasaaminen, taitaa jäädä vallan nuo takapotkut...osaakin saa paremmin ja edullisemmin.
Mites projekti on edennyt?

Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 30.6.2012 12:05
Kirjoittaja ladaani_
Hiljaiselo särkyy, auto on tuotu kotipihaan työmaalta seisomasta. Onhan tässä vielä ruhtinaalliset kolme viikkoa ennen ratapäivää...katsotaan nyt, mitä saadaan aikaan ennen sitä...

Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 1.7.2012 19:40
Kirjoittaja ladaani_
Tänään lähti vakioputkisto pakosarjaa myöten romuun ja huomenna olisi tarkoitus ainakin hommata tiiviste ja laittaa sarjat takaisin kiinni. Suuttimet saa nyt tällä aikataululla vakioiksi mutta tuo putkisto saadaan ainakin tehtyä ennen ratapäivää. Voi olla, että nokkapyöräkin vaihtuu, täytyy katsoa nyt ehtiikö sitä enää ajoittaa uusiksi.
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 17.7.2012 17:23
Kirjoittaja ladaani_
Nyt on kuvankaunis kylkiputki paikoillaan, rautalangalla tosin roikkuu vielä paikallaan mutta huomenna tai ylihuomenna tehdään kannakkeet kunnolla. Ratapäivä lähestyy vääjäämättä ja tekemistä on vielä vaikka kuinka...
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 19.7.2012 17:51
Kirjoittaja ladaani_
Jippii, se toimii sittenkin! Pienien vesivuotojen korjaamisen jälkeen se pitää kun pullo...Myös -ei niin hieno- sparcon penkki löytyi naapurikunnasta sopurahaan ja se tönöttää nyt konttorissa. Onnistunut koeajo suoritettuna on helppo änkeä kasa pyttipannua naamariin.
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 24.7.2012 22:47
Kirjoittaja ladaani_
Ratapäivä herätti muutamaan kohtaan parannustarvetta: isommat suuttimet on ehdottomasti vaihdettava sekä b-paineita ylemmäs. Myös jo hankittu sääd. nokkapyörä pitää vaihtaa. Takapäätä on laskettava, omaan makuun on nyt aivan liian yliohjaava. Ja tietty hiukan äkäisempi nokka vaihtuu heti, kunhan saan kannen tehtyä loppuun. Taisi tulla täysi harrasteauto, niinkuin vähän pelkäsinkin...no, meneepähän purkusamaran virheettömät ovet ja takaluukunkansi käyttöön. Kaaret vielä hiukan tökkii, tulee painoa mutta toisaalta, turvallisuus ennen kaikkea. Niin ja se tärkein, käsivara-aikoja Botniaringiltä: paras aika lentävällä kierroksella n. 1;45 ja risat. LIIKAA! Pressan autolla ajettu kovin aika oli muistaakseni jossain 1;38 tuntumassa. Mutta olihan siinä sliksit ja isompi kone...
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 24.7.2012 23:59
Kirjoittaja pressa
ladaani_ kirjoitti:Pressan autolla ajettu kovin aika oli muistaakseni jossain 1;38 tuntumassa. Mutta olihan siinä sliksit ja isompi kone...
In-car videoltakin tuollaisia aikoja katsoin kun oikein ajamalla ajoi, tuollaista 1,40 vauhtia pystyi pitämään ihan helposti. Vauhdin salana vakio kaasutin ja kärjellinen sytytys.
Re: -96 Samara 1500i:n piristelyä
Lähetetty: 25.7.2012 0:08
Kirjoittaja ladaani_
Ensi kerraksi voisi yrittää tietysti saada Pohjanperän rakentaman samaran ratakoneen kiinni...tosin siinä on kaksi 45mm dellortoa ja kärjetön sytytys...