Jouska kirjoitti:
Etuovissa on selvät kiinnityspaikat ovimoottoreille, ne tulevat pystyyn ja jaksavat kyllä avata ja sulkea lukot. Taka-oviin pitää sitten säveltää itse ja säätä moottorit toimimaan mahdollisimman tarkasti. Kiinalaiseen järjestelmän saa kahden vuoden takuulla mutta sarjat eivät liene kovin laadukkaita.
Launtai-iltäpäivä ja sunnuntaiaamu ovat kuluneet kiinalaismoottoreita paikoilleen virittäessä. Iloisena yllätyksenä Eurosamaran takaovissakin oli valmiina paikat moottoreille. Hankin mitä ilmeisemmin halvimman mahdollisen kiinalaisen sarjan (
http://www.rime.fi). Toisen takaoven moottorista uupuu puhti lähes kokonaan, muut moottorit sentään jaksavat suurin piirtein avata ja sulkea lukot, jos sisäpuolen lukitusnappeja ei kierrä paikoilleen (niistä tuleekin jo lähes joka moottorille liian suuri vastus.) Kaukosäätö kyllä toimii hyvin kauempaakin, vaikka keskusyksikkö on kuljettajan jalkatilassa, missä sijainnissa luulisi auton korin muodostavan jo jonkinmoisen Faradayn häkin. Varmaankin menee harkintaan noiden moottoreiden korvaaminen Samaran alkuperäisillä, joissa voima ainakin riittää. Ja luultavasti toimisivat myös yhteen kiinalaisenkin keskusyksikön kanssa. Voisi tietysti siitä heikoimmasta moottorista pistää vielä viestiä myyjälle, jos suostuisi antamaan toisen moottorin takuuseen, vaikkei lukitusta olekaan autosähköliike asentanut.
1500i kirjoitti:
Yksi vaihtoehto on myös lukita se kennon ohi ilmaa ohjaava läppä kiinni asentoon talveksi jolloin säätövipu liikuttaa vain hanaa kuten vanhemmissa eikä hujauta kylmää kennon ohi jolloin lämpötila säätely on helpompaa. Taisin tuosta jossain kirjoitellakkin jo aiemmin ja kuvakin oli. Lukitsin sen läpän ihan nippusiteellä kiinni, kun ensin irroitin säätövaijerin lenkin siitä.
Keskuslukituksen ja radion johtoja vedellessäni huomasin, että oli jo autossani joku aikaisempi omistaja tehnyt juuri noin, nippusidelukitus oli paikallaan ja säätövaijeri irti.