Sivu 2/2

Re: kylmänä "tukossa"

Lähetetty: 8.12.2011 18:39
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kuvassa on öljytilan huohottimen lähtö.

Kannattanee tarkastaa että huohotin on puhdas. Eli letku irti ilmanputsarinkotelosta. Letku irti myös sieltä alhaalta huohotinlähdöstä. Kannattanee myös avata ilmaputsari ja katsoa onko siellä öljymönjää huohottimen sisääntulossa. Huohottimen lähtöliitäntää voi myös sorkkia jollain tikulla ja varmistaa että se kanava on auki.

Re: kylmänä "tukossa"

Lähetetty: 8.12.2011 21:36
Kirjoittaja Joen musikka
Näistä ongelmista en tajua mutta kysyjälle toivon menestystä sillä kuvat ja jopa videot kertovat kyllä asiaa tunteville sen mitä pitääkin!Noin! :D

Re: kylmänä "tukossa"

Lähetetty: 25.1.2012 9:53
Kirjoittaja Slapa
Arvoisat Asiantuntijat,

Lainaan tätä ketjua, koska omassa Ladassani on samanlainen ongelma. Lada on 2105 -93 Katilla ja sähkösäätöisellä Axtecilla. Ongelmat alkoivat jo oikeastaan vuosi sitten, kun Ladasta hyytyi tehot. Sitten viime syksyn katsastuksessa päästöt ei menneet läpi. Vein Ladan korjaamolle, jossa todettiin katalysaattorin sisuksen irronneen ja tukkivan pöntön kaasua painaessa. Katalysaattori vaihdettiin johonkin tarvike-kattiin ja päästöt säädettiin korjaamon toimesta kelvollisiksi. Tehot palasivat ja Lada oli taas unelma ajaa.
Nyt kun pakkaset vähän kiristyivät, alkoi ongelmat entistä ikävämpinä. Lada käynnistyy kuin Lada talvella, eli hirmu kierroksilla ja heti. Noin viiden sekunnin kuluttua kuulostaa kuin joku laittais perunan pakoputkeen, eli se alkaa hyytyä ja säksättää ja haisee hirmuisesti bensa. Kaasua ei kestä antaa yhtään, tukehtuu vaan. Jos kärsivällisesti antaa sen säksättää viisi minuuttia ja sitten varovasti polkee kaasua niin että saa kierroksia annettua kunnolla, se ikään kuin aukeaa ja alkaa toimia normaalisti. Jos ennen sitä yrittää kierroksia antaa, hehkuu Katti kohta punaisena ja pakoputkesta suihkii kipinöitä.
Mitähän tässä lähtisi kokeilemaan?

Re: kylmänä "tukossa"

Lähetetty: 26.1.2012 17:10
Kirjoittaja Slapa
Kokeilin vaihtaa uudet nelikärkitulpat vasta parisataa kilsaa ajettujen NGK:iden tilalle ja kaikki käyntiongelmat korjautuivat sillä... No, tässä on pikkuhiljaa tullut vaihdettua kaikki sytkäosat, bensapumppu, suodattimet... Tulpat oli ihan mustat ja märät, vaikkei niillä kauaa oltu ajettu, mutta ajo on niin lyhyttä, ettei kone ehdi koskaan lämmetä kunnolla.

Re: kylmänä "tukossa"

Lähetetty: 26.1.2012 17:40
Kirjoittaja rottarauta
mulla tekee ihan täysin samaa kylmänä et jos kaasua yrittää yhtään antaa niin sammuu ja lämpimällä koneella nousee kierrokset kahteentonniin. tulpat vaihdoin mutta eipä juuri auttanut siihen. onkos muute tommosessa 2104 vm 90 ladassa sähkönen ryyppy vaiko ihan perinteinen ? ku omassa ei oo mitää nappulaa ryypylle eikä kyllä ryypyn valokaan syty kojetaulussa