Airbag oli jo saatavana Eurosamaraan (lisävarusteena?), ei ihan itsestään selvä varuste noihin aikoihin.jalmari kirjoitti:manni kirjoitti:Kaikki Eurosamarat ovat GM-ruiskulla. Esite antaa kivasti tietoa asiasta.jalmari kirjoitti:mikäs polttoaine-järjestelmä eurosamarassa on ??
kiitoksia esitteestä manni. sen verran vielä eurosamarasta, että eikös tässä ole abs jarrut ?? onko niiden kanssa ongelmia esiintynyt ? ja toisena asiana, että mahtaako tähän saada varaosia itänaapurilta, eli käykö "norm." samaran iskarit, nivelet ym. osat ?
minkä samaran ostaisin.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: minkä samaran ostaisin.
Re: minkä samaran ostaisin.
Meillä ollut kaksi GM-ruisku Samaraa ja nykyinen Bosch:n ruiskulla oleva 111, eikä tuossa nykyisessä ole "helikopteri"-valo palanut kertaakaan. Mutta kuten aikaisemmin todettiin, Bosch:n osat halvempia ja Venäjällä hyllykamaa kun GM:n osat huomattavasti kalliimpia ja tilaustavaraa. Lisäksi 2001 eteenpäin kun OBD tuli pakolliseksi, vikakoodien luku helpompaa joko ajotietokoneella tai testerillä.
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: minkä samaran ostaisin.
Ja ihan huomion arvoinen näkökulma on sekin, että: Ei kannata ostaa minkäänlaista Samaraa.
Tällainen näkökulma jää helposti huomioimatta ja on ihan yhtä oikea kuin mitkä muut tahansa.
Tällainen näkökulma jää helposti huomioimatta ja on ihan yhtä oikea kuin mitkä muut tahansa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: minkä samaran ostaisin.
Mie jo meinasin sanoo ihan samaa mutta en ilenny.PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ja ihan huomion arvoinen näkökulma on sekin, että: Ei kannata ostaa minkäänlaista Samaraa.

Lada - Lähtöö ku talakkari liukkaalta katolta
Re: minkä samaran ostaisin.
Noista mielipiteistä voi yleistää ihan haluamaansa suuntaan. Kahden Samaran yli sadantuhannen kilometrin ajomäärää en olisi niin vähällä rahalla ja niin vähillä huolilla millään muulla autolla saavuttanut.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
- Sdelano v SSSR
- Viestit: 2282
- Liittynyt: 12.4.2006 1:00
- Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons
Re: minkä samaran ostaisin.
Terve!
Samat kokemukset kuin tov. Pavlovitsilla.
Samaralla saa todella vaivattomat ja huolettomat ajot, kokemusta Samarasta n. 300 Mm:n verran.
Yli 4/5 kustannuksista polttoaineesta, vaikka vakuutukset, hankintahinta, huollot, renkaat jne. lasketaan mukaan.
Eikä se kulutuskaan niin paha ole, että kustannussuhde olisi siitä peräisin .
SvS
Samat kokemukset kuin tov. Pavlovitsilla.
Samaralla saa todella vaivattomat ja huolettomat ajot, kokemusta Samarasta n. 300 Mm:n verran.
Yli 4/5 kustannuksista polttoaineesta, vaikka vakuutukset, hankintahinta, huollot, renkaat jne. lasketaan mukaan.
Eikä se kulutuskaan niin paha ole, että kustannussuhde olisi siitä peräisin .
SvS
Sdelano v SSSR
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
***
Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: minkä samaran ostaisin.
Omat kokemukseni perustuvat "Halpaan Samaraan" eli alle 400e hankintahintana. Näitä oli 2 ja yksi ilmainen varaosa-auto.
Toinen oli Axtec Sedan. Järjetön hankinta ja jatkuvaa vikaa.
Toinen oli 21099 1995 eli 5ovinen 1500i GM -ruiskulla. Öljyvuotovika oli pahin ongelma ja kun ei meinannut löytyä syytä niin aivan karmea käyttää. Muutakin vikaa jatkuvasti.
Oma virhehän se oli kun ostin tutkimatta huolella, mutta kukapa ehtii näitä aina tutkia ajan kanssa.
Samara voi olla todella hyvä käyttis kun osuu oikea yksilö ja hyvin pidetty vekotin kohdalle.
Toinen oli Axtec Sedan. Järjetön hankinta ja jatkuvaa vikaa.
Toinen oli 21099 1995 eli 5ovinen 1500i GM -ruiskulla. Öljyvuotovika oli pahin ongelma ja kun ei meinannut löytyä syytä niin aivan karmea käyttää. Muutakin vikaa jatkuvasti.
Oma virhehän se oli kun ostin tutkimatta huolella, mutta kukapa ehtii näitä aina tutkia ajan kanssa.
Samara voi olla todella hyvä käyttis kun osuu oikea yksilö ja hyvin pidetty vekotin kohdalle.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: minkä samaran ostaisin.
Joo. Kaikki kotimaahan uutena rekisteröidyt ovat olleet bagillisia, mitä tullut eteen. Vanhassa autossa bagi ei ole silti lisäarvo, se on yksi mahdollinen vikaantuva kohde.m_407 kirjoitti:Airbag oli jo saatavana Eurosamaraan (lisävarusteena?), ei ihan itsestään selvä varuste noihin aikoihin.
Re: minkä samaran ostaisin.
kyllä se nyt niin taitaa olla, notta kallistun tuon gm:n puoleen. joko eurosamara tai idässä koottu. hieman houkuttaisi myös 111: nen kun olisi farmarille käyttöä ja olisi juuri sopiva tarjolla 16 venttiilisellä koneella, mutta näissä taitaa jo olla niin paljon enemmän "tekniikkaa", että hajoavia osia on enemmän ja vaikemmin korjattavissa ?
Re: minkä samaran ostaisin.
Moi,
GM on aika oivallinen ja luotettava valinta. Toisaalta pitää nähdä vaivaa ja yrittää valita mahdollisimman ruosteeton yksilö. Huonoina puolina voi olla näissä laajatkin ruostevauriot helmoissa, kurakaarissa, takakulmissa ja luukkujen alareunoissa. Vielä jos löytää hyvän yksilön, joka on rekisteröity ennen kesäkuuta 1995, niin ajovalokorkeuden säädön ei tarvitse toimia edes katsatuksessa.
Kun aikanaan ostin GM saranan, piti se olla vain parin vuoden välipala mutta sitten tykästyin auton luotettavuuteen ja halpoihin vara-osiin.
GM on aika oivallinen ja luotettava valinta. Toisaalta pitää nähdä vaivaa ja yrittää valita mahdollisimman ruosteeton yksilö. Huonoina puolina voi olla näissä laajatkin ruostevauriot helmoissa, kurakaarissa, takakulmissa ja luukkujen alareunoissa. Vielä jos löytää hyvän yksilön, joka on rekisteröity ennen kesäkuuta 1995, niin ajovalokorkeuden säädön ei tarvitse toimia edes katsatuksessa.
Kun aikanaan ostin GM saranan, piti se olla vain parin vuoden välipala mutta sitten tykästyin auton luotettavuuteen ja halpoihin vara-osiin.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: minkä samaran ostaisin.
Puolueellinen mielipide: Osta porrasperä. Alkavat olla katoavaa kansanperinnettä. Jos farkkua kaipaat, niin satakymppiin sitten (vai oliko se ykstoista ?).
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: minkä samaran ostaisin.
Ja kannattanee muistaa että kaikki GM -Samarat ovat tällä hetkellä jo vähintään 10vuotta vanhoja. Aika tekee tehtävänsä vaikka olisivat kuinka hyvin pidettyjä. Ja jos käyttikseksi meinattelee 90-luvun puolivälin paikkeilla tehtyä niin ikäähän on vielä enemmän.
Tietenkin jos ostattelee harrasteajoneuvoa, jota sitten "käytön" ohessa laittelee niin mikäs siinä.
Mutta jos ei yli 10vuotiaassa ole ruostevikoja ja muutakin kulunutta niin ihme on. On kai noita huippuyksilöitäkin vielä olemassa. Ei auto lähtökohtaisesti välttämättä mikään huono ole. Eli jos kerrotaan että "aikanaan ostin ja ajelin" niin ja niin paljon ja hyvin pelasti niin se aika on saattanut mennä jo monelta ohi kauan sitten.
TakaPotkujen kanssahan on aina niin että tapaa ihmisiä jotka kommentoivat tyyliin: " Oli minullakin ... ja paras auto on ollut. ... Ei koskaan jättänyt tielle. ... Ja Latahan on lämmin auto. ..." No, kun on Nappiksen ostanut uutena silloin kun se oli Suomessa myydyin auto ja ajellut sillä sitten jonkun 5vuotta niin varmaan ovat muistot kultaisia. Vielä kun auto on ostettu sellaiseen aikaan että on muutenkin ollut mukavaa niin jäähän siitä hyvät fiilikset.
Itse ostin ne Samarat ihan innosta kokeilla näitä ja olin muutenkin autokeräilyhulluudesta soikeana. Ja taakaksi vaan muodostuivat. Mutta pitihän se tietää kun hinta oli mitä oli.
Tietenkin jos ostattelee harrasteajoneuvoa, jota sitten "käytön" ohessa laittelee niin mikäs siinä.
Mutta jos ei yli 10vuotiaassa ole ruostevikoja ja muutakin kulunutta niin ihme on. On kai noita huippuyksilöitäkin vielä olemassa. Ei auto lähtökohtaisesti välttämättä mikään huono ole. Eli jos kerrotaan että "aikanaan ostin ja ajelin" niin ja niin paljon ja hyvin pelasti niin se aika on saattanut mennä jo monelta ohi kauan sitten.
TakaPotkujen kanssahan on aina niin että tapaa ihmisiä jotka kommentoivat tyyliin: " Oli minullakin ... ja paras auto on ollut. ... Ei koskaan jättänyt tielle. ... Ja Latahan on lämmin auto. ..." No, kun on Nappiksen ostanut uutena silloin kun se oli Suomessa myydyin auto ja ajellut sillä sitten jonkun 5vuotta niin varmaan ovat muistot kultaisia. Vielä kun auto on ostettu sellaiseen aikaan että on muutenkin ollut mukavaa niin jäähän siitä hyvät fiilikset.
Itse ostin ne Samarat ihan innosta kokeilla näitä ja olin muutenkin autokeräilyhulluudesta soikeana. Ja taakaksi vaan muodostuivat. Mutta pitihän se tietää kun hinta oli mitä oli.
Viimeksi muokannut PöyhöinKuusaalt, 23.10.2011 18:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: minkä samaran ostaisin.
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Ja kannattanee muistaa että kaikki GM -Samarat ovat tällä hetkellä jo vähintään 20vuotta vanhoja. Aika tekee tehtävänsä vaikka olisivat kuinka hyvin pidettyjä. Ja jos käyttikseksi meinattelee 90-luvun puolivälin paikkeilla tehtyä niin ikäähän on vielä enemmän.
Tietenkin jos ostattelee harrasteajoneuvoa, jota sitten "käytön" ohessa laittelee niin mikäs siinä.
Mutta jos ei yli 20vuotiaassa ole ruostevikoja ja muutakin kulunutta niin ihme on. Ei auto lähtökohtaisesti välttämättä mikään huono ole. Eli jos kerrotaan että "aikanaan ostin ja ajelin" niin ja niin paljon ja hyvin pelasti niin se aika on saattanut mennä jo monelta ohi kauan sitten.
TakaPotkujen kanssahan on aina niin että tapaa ihmisiä jotka kommentoivat tyyliin: " Oli minullakin ... ja paras auto on ollut. ... Ei koskaan jättänyt tielle. ... Ja Latahan on lämmin auto. ..." No, kun on Nappiksen ostanut uutena silloin kun se oli Suomessa myydyin auto ja ajellut sillä sitten jonkun 5vuotta niin varmaan ovat muistot kultaisia. Vielä kun auto on ostettu sellaiseen aikaan että on muutenkin ollut mukavaa niin jäähän siitä hyvät fiilikset.
Itse ostin ne Samarat ihan innosta kokeilla näitä ja olin muutenkin autokeräilyhulluudesta soikeana. Ja taakaksi vaan muodostuivat. Mutta pitihän se tietää kun hinta oli mitä oli.
käyttikseksihän samaraa etsiskelen, takatuuppari projektina... luulempa kuitenkin, että luotettavuudeltaan tuommoinen samara huitelee 111:sen ohitse tai ainakin on helpompi korjailla, kun "vähemmän rikkuvia osia". työmatkaa taittelen joka päivä 60km, joten siinä mielessä varmasti 111:nen olisi mukavampi ajella. vaikka ei tuo menneiden aikojen 2105:senikaan huono ajella ollut, kun hieman vaihteli alustan osia, laittoi laakeroitua simpukkaa, vaihtoi penkit ja ratin mukavimpiin ja jaksoi hieman huoltaa. kulutukseltaan ei ollutkaan taas sitten kovin kukkaro ystävällinen ja taisi tuo emäntä sillä hieman talvella pusikossakin poiketa, joten nyt tulisi etuvetoinen kyseeseen. ja senhän on oltava LADA ! tällä hetkellä 850tdi volvolla ajelen, mutta siitä puuttuu se jokin mitä ladassa on.
Re: minkä samaran ostaisin.
Mitäs se Pöyhöin höpisee? Minä en saa edes vanhimman eli 1995 mallisen GM-samaran iäksi kuin 16 vuotta. En edes yliopistomatematiikalla. Nuorimmat lienee 12-vuotiaita tai vielä uudempia.
Köyhä kansa: revi punalippu, polta Pääoma, ja liity kansallissosialisteihin!
Re: minkä samaran ostaisin.
Tiellejättävien osien puolesta 8v Bosch Samara ja 8v 110 ovat aivan samalla viivalla, sama moottori, sama voimansiirto, jne. 110:ssä keskuslukko, sähkölasit lisänä. Keskuslukko ei nyt muuta kuin antaa lisäarvoa toimiessaan ja toimimattomuuttaan ei oikeastaan haittaa verrattuna keskuslukottomaan. Sähkölasit voivat olla ilkeitä toimimattomuuttaan, mutta eivät nekään mitään avaruusajan tekniikkaa ole korjata. Korin puolesta saat ehkä tutkia satakymppiä Samaraa tarkemmin, ainakin tämän palstan lukeman perusteella.jalmari kirjoitti: hieman houkuttaisi myös 111: nen kun olisi farmarille käyttöä ja olisi juuri sopiva tarjolla 16 venttiilisellä koneella, mutta näissä taitaa jo olla niin paljon enemmän "tekniikkaa", että hajoavia osia on enemmän ja vaikemmin korjattavissa ?
Eikä se 16v moottorikaan niin paljon ihmeellisempi ole, mitä nyt muutama liikkuva osa enemmän.
Meillä vaihtui 1½ vuotta sitten 210tkm ajettu Eurosamara tuohon allekirjoituksen farkkuun. Kummastakaan ei ole pahaa sanottavaa, edes euro ei mennyt kiertoon kilometrien takia, vaan tilojen. Tällä Eurolla oli täydellinen huoltohistoria liikkeessä lähes 190tkm asti, kilometrit näkyi oikeastaan vain kiveniskeminä ym. kosmeettisina pikkuvirheinä.
Mitä kilometreihin tulee, oma mielipide on, että enemmän pelkäisin näitä sairaalloisen vähän ajettuja ja käytännössä kokonaan huoltamattomia vehkeitä, kun järjellisillä kilometreillä huollettuja. Ei olisi ensimmäinen kerta kun yli kymmenvuotiaasta autosta löytyy alkuperäiset hihnat, tulpat, ilmansuodatin, jne... herää vain kysymys onko öljyjäkään ikinä vaihdettu. Auto tykkää että sillä ajetaan

Mielelläni ottaisin farkkuunkin airbägin, onhan se hyvä olla olemassa ja bägiratti vie 6-0 Ladan oman ohutkehäisen tuntumassa. Sinänsähän se on helppo järjestelmä, rakennettu kokonaan ratin sisään.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06