Re: Omat kokemukseni 2:sta Lada 1200S malleista
Lähetetty: 30.4.2012 4:54
Kesärenkaiden vaihdon yhteydessä tuli sitten tyrittyä oikein reilusti = viimeisen renkaan viimeistä pulttia kiristettäessä tuli sitten varmistettua "vielä pienellä kiristyksellä kaikki pultit" jonka seuraksena yksi apparin puolen etupyörän pulteista "korkkasi" pyörännavan puolelta...
Ensimmäisenä tuli mieleen uusi pyörännapa, mutta koska paikalliset varaosaliikket loivat vain outoja katseita, ja paikallisesta Delta autosta (ex Konela) luvattiin osa "useiden kuukausien toimitusajalla ja hintaan n. 150e, niin katse kääntyi hieman muihin ratkaisuihin.
Joten ei muuta kuin soitto paikalliseen koneistamoon, jotka asensivat ko. kierteeseen nk. helicoilin huomattavasti halvempaan hintaan kuin mitä uusi napa olisi maksanut.
Sinällään mukana oli onni onnettumuudessa, sillä koneistamon heput huomasivat että ko pyörän laakeri on aivan lopussa...
Klappia ko. laakerissa oli kuulemma enemmän kuin reilusti, mutta kiristämällä sen sai edes jotenkin aisoihin.
Ihmettelen vain että ko. laakeri ei koskaan juristanut/pitänyt muitakaan ei toivottuja ääniä, mutta ohjauksessa oli kyllä hieman klappia, mutta ei läheskään niin paljon
kuin tuossa EX beigessä laatokassan, jonka ohjaus oli tähän nähden mallia suunnilleen sinnepäin, Eli olo oli kuin purjelaivan kapteenilla = luovitaan eteenpäin...
Sinällään ihmetyttää myöskin että tuo nykyinen laatokkka on päässyt edes katsastuksesta läpi tuolla laakerilla, sillä kysyin koneistamon rehellisen mielipiteen, että voiko
laakeri kulua hyväksyttyvästä käyttökelvottomaksi n. 2500km, ja vastaus oli että ei voi... (klappia oli enne kiristystä kuulemma n, 2,5cm)
No Motonetistä löytyi onneksi uusi laakeri laatokkaan, mutta tarkkana saa sielläkin olla...
Pyysin tiskillä ETUPYÖRÄN LAAKERIA TAKAVETO LADAAN, ja ensimmäinen laakeri jonka heppu tiskin takana toi oli TAKAPYÖRÄN LAAKERI ETUVETO LADAAN....
Koska ko puljusta löytyi laakereita enemmänkin kuin tuo yksi setti, niin otin samalla laakerit molempiin etupyöriin, joten nyt ei muuta kuin uusi laakeri alle ja meno jatkuu...
Itselläni olisi myöskin tarkoitus teettää ko kärryn lämpömittariin tarrat Harashoo ja Tsernobyl (luonnonnisesti aidosti kyrillisellä fontilla), ja sijoitettuna nykyisen lämpömittarin asteikkoon tietenkin siten että tuo harashoo on asteikon "vihreässä päässä ja tuo Tsernobyl asteikon "punaisella-alueella"...
...
Ensimmäisenä tuli mieleen uusi pyörännapa, mutta koska paikalliset varaosaliikket loivat vain outoja katseita, ja paikallisesta Delta autosta (ex Konela) luvattiin osa "useiden kuukausien toimitusajalla ja hintaan n. 150e, niin katse kääntyi hieman muihin ratkaisuihin.
Joten ei muuta kuin soitto paikalliseen koneistamoon, jotka asensivat ko. kierteeseen nk. helicoilin huomattavasti halvempaan hintaan kuin mitä uusi napa olisi maksanut.
Sinällään mukana oli onni onnettumuudessa, sillä koneistamon heput huomasivat että ko pyörän laakeri on aivan lopussa...
Klappia ko. laakerissa oli kuulemma enemmän kuin reilusti, mutta kiristämällä sen sai edes jotenkin aisoihin.
Ihmettelen vain että ko. laakeri ei koskaan juristanut/pitänyt muitakaan ei toivottuja ääniä, mutta ohjauksessa oli kyllä hieman klappia, mutta ei läheskään niin paljon
kuin tuossa EX beigessä laatokassan, jonka ohjaus oli tähän nähden mallia suunnilleen sinnepäin, Eli olo oli kuin purjelaivan kapteenilla = luovitaan eteenpäin...
Sinällään ihmetyttää myöskin että tuo nykyinen laatokkka on päässyt edes katsastuksesta läpi tuolla laakerilla, sillä kysyin koneistamon rehellisen mielipiteen, että voiko
laakeri kulua hyväksyttyvästä käyttökelvottomaksi n. 2500km, ja vastaus oli että ei voi... (klappia oli enne kiristystä kuulemma n, 2,5cm)
No Motonetistä löytyi onneksi uusi laakeri laatokkaan, mutta tarkkana saa sielläkin olla...
Pyysin tiskillä ETUPYÖRÄN LAAKERIA TAKAVETO LADAAN, ja ensimmäinen laakeri jonka heppu tiskin takana toi oli TAKAPYÖRÄN LAAKERI ETUVETO LADAAN....
Koska ko puljusta löytyi laakereita enemmänkin kuin tuo yksi setti, niin otin samalla laakerit molempiin etupyöriin, joten nyt ei muuta kuin uusi laakeri alle ja meno jatkuu...
Itselläni olisi myöskin tarkoitus teettää ko kärryn lämpömittariin tarrat Harashoo ja Tsernobyl (luonnonnisesti aidosti kyrillisellä fontilla), ja sijoitettuna nykyisen lämpömittarin asteikkoon tietenkin siten että tuo harashoo on asteikon "vihreässä päässä ja tuo Tsernobyl asteikon "punaisella-alueella"...
...