Kesärengasasiaa
Re: Kesärengasasiaa
Nappiksen alla pyörineet jo muistaakseni 6 kesää Misukan Energyt. Ei pahaa sanottavaa, pitäisi vissiin taas mennä rangaskaupoille. Pintaa kyllä on riittävästi, mutta aika kovahan tuo kulutuspintahan jo meinaa olla.
Re: Kesärengasasiaa
Auto yleensä liikenteessä toukokuun puolesta välistä syys-lokakuuhun ja kilsoja kesässä tulee 5000-10 tkm lisää mittariin. Riippuen kuinka pitkän kesälomareissun autolla tekee. Ja onhan tuo vakio 1200 sen verran laiska että pohjaan on kaasupoljin survottava jos edes pikkasen meinaa liikenteen mukana pysyä. Eikä sitä muutenkaan hissukseen ajella. Nopeusrajoitusten mukaan mennään. Sen verran jo säälin että pitkää matkaa en lähde motarilla suurinta sallittua nopeutta ajamaan.Lattarauta kirjoitti: Miten sä ajat, tai paljonko ajat jos ei kuudessa vuodessa saa renkaita sileäksi?![]()
Re: Kesärengasasiaa
Mulla tulee 16 tkm nappiksen mittariin näköjään vuodessa.En seurannu kui paljon kesän aikana, mut kaikki ajot ajan sillä.Päivässäntulee n.50km jo työmatkaa.Sen takia mietin, että ottaako kestävemmät misukan energy saverit, vai hiljaisemmat nokian hakka greenit.
Red Angry Bird
Re: Kesärengasasiaa
Onko näistä Nokian greeneistä kuinka paljon raadilla kokemusta?
Meinaan kun itsekin ostin just moiset, itse asiassa ensimmäiset Nokian kesärenkaat, mitä olen ikinä ostanut.
Meinaan kun itsekin ostin just moiset, itse asiassa ensimmäiset Nokian kesärenkaat, mitä olen ikinä ostanut.
Re: Kesärengasasiaa
Hakkagreeneistä ei ole kokemusta vissiin muilla kuin minulla. Semmoiseen autoon johon ei tule paljoa kilometrejä Hakkagreen on varmaan hyvä kun ei tule ajettua liian vanhaksi koppuraksi kun tuntuvat kuluvan suht nopeasti. Muuta vikaa niissä ei olekaan. Rullaavatkin tosi kevyesti. Paljon ajavalla kannattaa varmaan katsella muita kesärengasmerkkejä ettei tarvi yhtenään renkaita ostaa.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kesärengasasiaa
Edelleen kaipaisin jonkun vahvaa näkemystä siitä, mitä kesärenkaita suositellaan tuohon omaan nappikseeni. Ekoja kesärenkaita kuitenkin ostamassa, eikä foorumilta löydy mitään "selkeää linjaa" aiheesta. Tässä alkaa tulemaan kiire, kevät kolkuttelee jo ovella ja pitäisi päästä ajelemaan.
Kriteereinä on se vanha tuttu halvat ja hyvät. Eli toisinsanoen rahanarvoista tavaraa, halvemmasta/keskihintaisesta päästä. Rengasmelu saisi olla alhaisempi, jotta saisi nuo nappiksen metelit minimoitua. Muita vaatimuksia ei ole, on aivan sama miten se rengas käyttäytyy sateella yms, loppupeleissä enemmän omasta järjestä ja taidosta kiinni.
Kriteereinä on se vanha tuttu halvat ja hyvät. Eli toisinsanoen rahanarvoista tavaraa, halvemmasta/keskihintaisesta päästä. Rengasmelu saisi olla alhaisempi, jotta saisi nuo nappiksen metelit minimoitua. Muita vaatimuksia ei ole, on aivan sama miten se rengas käyttäytyy sateella yms, loppupeleissä enemmän omasta järjestä ja taidosta kiinni.
Re: Kesärengasasiaa
Sava on edullinen "merkki" rengas.
Re: Kesärengasasiaa
Eikait rengasmelulla ole mitään merkitystä nappiksessa kun kaikki muu melu on kovempaa.Zapsky kirjoitti:Rengasmelu saisi olla alhaisempi, jotta saisi nuo nappiksen metelit minimoitua.
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Kesärengasasiaa
Ehdotatko Pressa Savoja vakavissasi? En osaa aina tulkita ironiaasi
Jos suosittelet niin kiitos vinkistä, laitan muistiin ja rupean tutkimaan merkkiä tarkemmin.
Uitukki eihän sillä olekaan, paitsi jos se rengasmelu on normaalia suurempi. Silloinhan meteli auton sisälläkin on normaalia suurempi
Löytyykö kattavia kesärengastestejä kenties jostain? Entäpä mistä porukka näin yleensä ostaa renkaansa, netistä vai kaupoilta?

Uitukki eihän sillä olekaan, paitsi jos se rengasmelu on normaalia suurempi. Silloinhan meteli auton sisälläkin on normaalia suurempi

Löytyykö kattavia kesärengastestejä kenties jostain? Entäpä mistä porukka näin yleensä ostaa renkaansa, netistä vai kaupoilta?
Re: Kesärengasasiaa
Itselläni ei ole Savoista kokemusta. Mutta työkaverillani oli sellaiset VW Polossa, osti Vredesteinit tilalle ja laittoi uudenveroiset Savat peräkärryyn (kuulemma se meteli ei haittaa siellä peräkärryssä kun ei siellä kukaan joudu kyydissä olemaan).
Re: Kesärengasasiaa
No mulle tuli nyt energy saverit.Kokoa 185-60/14.Joten asia loppuunkäsitelty rengashankinnan osalta 

Red Angry Bird
Re: Kesärengasasiaa
Äiteen mersuun laitetiin savat, eikä ne siinä ainakaan kova ääniset olleet?
http://www.sava-tires.com/sava/fi/servi ... /index.jsp
http://www.sava-tires.com/sava/fi/servi ... /index.jsp
Re: Kesärengasasiaa
Zapsky kirjoitti:Edelleen kaipaisin jonkun vahvaa näkemystä siitä, mitä kesärenkaita suositellaan tuohon omaan nappikseeni. Ekoja kesärenkaita kuitenkin ostamassa, eikä foorumilta löydy mitään "selkeää linjaa" aiheesta. Tässä alkaa tulemaan kiire, kevät kolkuttelee jo ovella ja pitäisi päästä ajelemaan.
Yhdet renkaat olen tilannut tuolta, siellä on valikoimaa myös klassikkoautoihin. Esim tuosta valkosivuiset "halvalla"

Toimitus tuli kotiovelle viikossa, eikä tarvinnut tullin kanssa värkätä kun EU-maa kyseessä.
Onko sinun ladassa sellaiset vanteet missä ei ole sitä paisetta/pykälää tubeless-renkaalle. Ainakin vanhempien ladassa joutui käyttämään sisärengasta kun ei renkaissa pysynyt ilma.
EDIT: eipä nuo niin halvat olekaan, näköjään tuo euron kurssi on huonontunut puntaan verrattuna vuoden aikana huomattavasti.
Re: Kesärengasasiaa
Testejä lukeneena ja omaa kokemustanikin takana: Sava oli aivan surkea merkki. Testissä haukuttiin ja itsellä oli ihan uudet sellaiset Passatissa (ostin ko. auton käytettynä Deltasta ja olivat sielä laittaneet nuo halvat renkaat alle). Savat kuluivat yhdessä kesässä uskomattomasti ja tuntuivat lähes kiinalaisilta muovirenkailta.
Michelin energy saverit pärjäsivät aikanaan testeissä myös huonosti, olivat raadille pettymys. Onhan testistä pari vuotta aikaa, tiedä sitten onko ko. malli siitä parantunut. Itsellä oli toisessa Passatissa nuo alla, eikä oikein pahaa sanottavaa. Vesiliirto-ominaisuudet testien mukaan tosi huonot, mutten kyllä itse noilla vesiliirtoon joutunut, ja säästäväthän nuo polttoainetta alhaisella vierimisvastuksella.
Uusimmassa Tuulilasissa oli kesärengastesti ja Nokian Hakka Blue tuli jaetulle 1. sijalle Michelinin Pilot Sport 3:sen kanssa. Mitään erityisen huonoja renkaita tässä testissä ei ollut mukana muut sijat: 3. Conti Premium Contact 5 4. Goodyer Effientgrip performance 5. Dunlop Sport blueresponse 6. Hankook Ventus prime 2 & Pirelli Cinturato P7 8. Bridgestone Turanza T001. Testin häntäpään renkaissa oli eniten sanomista märkäominaisuuksissa.
Edullista kesärengasta etsivälle myös Ässärenkaat voisivat olla kohtalainen vaihtoehto, itselle menossa toiseksi kesäksi alle. Ongelmitta olen pärjäillyt. Miten lie joskus saisi jonkun instanssin ottamaan uusiorenkaat samaan testiin muiden kanssa, niin voisi nähdä vähän testituloksiakin. Kalinassa olisi tarkoitus ajella vielä ensiasnnusrenkailla eli venäläisillä Amtel Planeteilla. Ikäähän noille tulee jo 5 vuotta, mutta kun pintaa on, niin ajellaan vielä tämä tuleva kesä.
Michelin energy saverit pärjäsivät aikanaan testeissä myös huonosti, olivat raadille pettymys. Onhan testistä pari vuotta aikaa, tiedä sitten onko ko. malli siitä parantunut. Itsellä oli toisessa Passatissa nuo alla, eikä oikein pahaa sanottavaa. Vesiliirto-ominaisuudet testien mukaan tosi huonot, mutten kyllä itse noilla vesiliirtoon joutunut, ja säästäväthän nuo polttoainetta alhaisella vierimisvastuksella.
Uusimmassa Tuulilasissa oli kesärengastesti ja Nokian Hakka Blue tuli jaetulle 1. sijalle Michelinin Pilot Sport 3:sen kanssa. Mitään erityisen huonoja renkaita tässä testissä ei ollut mukana muut sijat: 3. Conti Premium Contact 5 4. Goodyer Effientgrip performance 5. Dunlop Sport blueresponse 6. Hankook Ventus prime 2 & Pirelli Cinturato P7 8. Bridgestone Turanza T001. Testin häntäpään renkaissa oli eniten sanomista märkäominaisuuksissa.
Edullista kesärengasta etsivälle myös Ässärenkaat voisivat olla kohtalainen vaihtoehto, itselle menossa toiseksi kesäksi alle. Ongelmitta olen pärjäillyt. Miten lie joskus saisi jonkun instanssin ottamaan uusiorenkaat samaan testiin muiden kanssa, niin voisi nähdä vähän testituloksiakin. Kalinassa olisi tarkoitus ajella vielä ensiasnnusrenkailla eli venäläisillä Amtel Planeteilla. Ikäähän noille tulee jo 5 vuotta, mutta kun pintaa on, niin ajellaan vielä tämä tuleva kesä.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Kesärengasasiaa
Saa kyllä olla tosissaan meluavat renkaat että nappiksen muun melun päihittääZapsky kirjoitti:Uitukki eihän sillä olekaan, paitsi jos se rengasmelu on normaalia suurempi. Silloinhan meteli auton sisälläkin on normaalia suurempi![]()

Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97