Uitukki, Etelä-Pohjanmaalta ja on kesäkuun alussa viety entiseen navettaan suojaan että se on ollu sielä lämpimässä, ja vklp kun menen takaisin auton lähistölle niin rupeen tarkastelemaan lähemmin asiaa ilmoittelen lisää täältä jos joku haluaa viel kertoa tarkemmin asioist
puhukaa vaan Murtehilla ja Muilla suomenkieleen kuuluvilla sanoilla...Vaikkei kaikkea kerralla ymmartaskaan... Suuressa suomessa kuitenkin ollaan...ja ollaan ylpeita miten moni puoleinen kielikultturimme on..
Eletaanko taalla niin kuin 30 luvun suomessa jossa vasen katiset pakoitetaan oikea katisiksi koulussa.
Vuojesta 2004 noin on Seuran Lehti tullut postilaatikkoon,,nyt 2013 enenpi foorumia lukenut...en tiia kannattaako jos taalla vain nipotetaan oikein kirjoituksesta.......Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan.
Pori murret o iha hieno puhuu, mut kuulostaa tosi kankeelt lukee, en tykkää yhtää. Tääl ilmestyy välil murrelehtiki, se menee pahemmi lukemat paperikeräyksee, sevverra raskast kamaa lukee. Sinänsä tykkää kans murteist, et ei niit vastaa mitää oo.
Johan ne tärkeimmät asiat esiin tulivatkin. Korostaisin korroosiovaurioiden selvittelyä ensimmäiseksi. Mikäli et ole paljoa vanhojen autojen kanssa pusannut (mekaaninen 1-pisteruisku ?) , niin koeta saada joku kokeneempi avuksi. Kait sellaanen Markistaki löytyy, jos nyt ees oot markkilaanen. Käyttäkää vain murretta, kyllä se aina tekstiä rikastuttaa. Ja onko joka sanaa edes ihan pakko ymmärtää. Toki, jos kyseessä on tekninen, tarkka neuvonta, voi olla turvallisempaa tyytyä yleiskieleen, jopa kirjakieleen.
Toiseksi tsekkaisin Axtecin toiminnan, jos se nyt on se. Järjestelmän luoja ei ole ymmärtänyt mitään kahdesta asiasta, nimittäin kaasuttimesta ja sähköstä. Näin mikäli uskomme toiseksi viimeistä Lada-Pravdaa, ja miksi emme uskoisi.
Boardia kannattaa lukea ajan kanssa. Sieltä löytyy neuvoja, jotka säästävät lukemiseen käytetyn ajan kyllä. Eikä kait se kovin suuri synti ole erehtyä kysymään jo jollain vorttumilla kysyttyä.