Sivu 2/10

Lähetetty: 1.10.2004 11:26
Kirjoittaja Kamaz
Monasti armeijan vanhat UAZit ovat melko lommoisia, mutta tässä on poikkeuksellisen hyvä suomalainen yksilö. Kilvestä päätellen tuotu idästä. Hienompi se on alkuperäisvärissään kuin armeijan pensselillä töhrimänä. Tämä saattaa kylläkin olla jälkikäteen maalattu, sillä muistaakseni tehtaan jäljiltä maalipinta on kiiltävä.
(Huomaa etuvanteen tasapainotuspainojen määrä)

[img]http://www.offroadpaja.fi/Askuvat/Pauli ... _UAZ_2.jpg[/img]

[img]http://www.offroadpaja.fi/Askuvat/Pauli ... _UAZ_1.jpg[/img]

hmm

Lähetetty: 1.10.2004 19:05
Kirjoittaja Lada-Jussi
oliskohan järkevää tuoda uusi varaosa auto venäjältä siellähän noi on melkein ilmaisia, koppa vaan vanhalle rungolle. no eihän sekään ilmaista ole mutta tulis helpolla siistiä jälkeä.

tuolla noita olis, pelkkiä korejakin http://uazonline.ru/cgi-bin/uazsale/saluaz.cgi näyttää olevan jo uudet pakutkin päässy sivuille :D

Lähetetty: 2.10.2004 2:22
Kirjoittaja samarai
niin kyllähän toi ylempi on paremminkin etelästä kuin idästä ja siellähän näitä myydään uusia vieläkin, vanhoista nyt puhumattakaan.

http://www.karter.ee/?m=1

tota 3162 mallia saa näköjään dieselkoneella, jos oikein ymmärsin, toi 3M3 (ZMZ) on tuttu jostain muustakin koneen lohkosta. Ihan mallikkaan näköinen maasturi. Perinteitäkin kuitenkin kunnioitetaan UAZin valikoimissa, siitä täytyy nostaa hattua.

jep

Lähetetty: 4.10.2004 18:58
Kirjoittaja Lada-Jussi
GAZ käyttää yleensä noita ZMZ koneita, mutta entistä useemmin myös UAZ, toisaalta UAZin UMZ koneet on ollut muunnelmia ZMZ koneista (vertaa Volgan 2,445 ohv ja UAZ 2,445 ohv eka ZMZ ja toka UMZ) ZMZ ja GAZ dieselit on taas enemmän tai vähemmän saanu vaikutteita steyr dieseleistä. Italiassa kai ainakin suunniteltiin UAZ-3160 ja/tai 3162 mallien kokoonpanoa Andoria Diesel moottoreilla joita on käytetty Virossa myytävissä GAZ pakuissakin.

Lähetetty: 4.10.2004 23:24
Kirjoittaja samarai
joo nyt kun kerroit Ladajussi, niin muistu heti mieleen, että se 3M3 oli stanssattu esim. M21:n lohkoon. Samoin UAZeissa (vanhemmassa pakussa ja maasturissa) oli myös sama moottori kuin M24:ssa.

Intistä muistan, että jossain vaiheessa GAZ-maasturit muuttuivat UAZeiksi.

Lähetetty: 5.10.2004 11:40
Kirjoittaja Warreossi
Kyllähän noita GAZ:eja on ollut UAZ:ien rinnalla palveluskäytössä vielä 90-luvullakin.Ainakin parolassa niitä oli jokunen radio-autona.

Lähetetty: 5.10.2004 13:01
Kirjoittaja veli alexei
Warreossi kirjoitti:Kyllähän noita GAZ:eja on ollut UAZ:ien rinnalla palveluskäytössä vielä 90-luvullakin.Ainakin parolassa niitä oli jokunen radio-autona.
Olihan niitä juu. Mutta Mersut oli kyllä menossa UAZ:en ohi viimeaikoina, kun UAZ:t alkavat olla läpi mätiä. Onko Warreossii palvellut Parolassa PsVK:ssa vai?

Lähetetty: 5.10.2004 14:27
Kirjoittaja Warreossi
Joo,tulihan tuolla oltua vuosina 90-91.2.PsvK oli paikka ja T-72 Tstpsv-kurssi.

Lähetetty: 5.10.2004 15:53
Kirjoittaja veli alexei
Warreossi kirjoitti:Joo,tulihan tuolla oltua vuosina 90-91.2.PsvK oli paikka ja T-72 Tstpsv-kurssi.
OK. Sä olit pikku v:ssä mut mä isossa V:ssä. ;)

Lähetetty: 7.10.2004 20:00
Kirjoittaja Kamrat
Mihkä hintaan noita UAZeja sai torstaina? Keskiviikkona hinnat pyöri 500-900 euron välillä. Hienoja pelejä!

PS. Oisko paha laittaa UAZiin latuskan kone?

Lähetetty: 7.10.2004 20:24
Kirjoittaja Nonnis
Eilen näinkin Nokialla jonkun army-kuosisen hassunnäkösen paketterin siirtolapuilla, taisi olla joku Kalkusta haettu venäläinen eksoottisuus?

Lähetetty: 8.10.2004 0:51
Kirjoittaja samarai
niin mä tarkoitin, että niitä UAZeja alko tulla Gazien sijaan joskus 80-luvun vaihteessa. Näin ainakin oli Hyrylässä. Niitä vanhempia Gaz-maastureita roudattiin sinne Kalkkuun ja tuotiin Uazeja tilalle. En tiedä sitten, loppuiko Gaz-maastureiden valmistus vai tehtiinkö/tehdäänkö niitä yhä? Kyllähän niitä tietysti rinnakkaiskäytössä on varmaan vieläkim.

Lähetetty: 8.10.2004 8:08
Kirjoittaja Lada-Jussi
samarai kirjoitti:niin mä tarkoitin, että niitä UAZeja alko tulla Gazien sijaan joskus 80-luvun vaihteessa. Näin ainakin oli Hyrylässä. Niitä vanhempia Gaz-maastureita roudattiin sinne Kalkkuun ja tuotiin Uazeja tilalle. En tiedä sitten, loppuiko Gaz-maastureiden valmistus vai tehtiinkö/tehdäänkö niitä yhä? Kyllähän niitä tietysti rinnakkaiskäytössä on varmaan vieläkim.
UAZ maasturit korvas vanhan GAZ maasturin tuotannon, itseasiassa noin 1956 loppui GAZ maasturin valmistus kun 1954 alkoi tuotanto UAZ tehtaalla. Nimi säilyi GAZ-69:nä vaikka virallisesti auto olisi ollut UAZ-69. UAZ tehtaalla aloitettiin sitten oma tuotekehittely GAZin pohjalta ja siitä syntyi 60-luvun alulla nämä mukavata UAZ pakut ja 70-luvun alulla UAZ-469 (huomaa mallinumero muutos GAZ-69 -> UAZ-469, sama loppupää :D ) Neuvostoliiton autoteollisuus olikin kuten suunnitelmallisessa taloudessa voi olettaakin hyvin suunnitelmallista, UAZ teki alle 2000 kg 4x4 ajopelit ja sen yli GAZ, kuten GAZ-63 ja GAZ-66 maastokuorma-autot, seuraavassa kokoluokassa olikin jo 6x6 merkkinä ZIL ja sen johdannaisena vielä raskaampi Ural ja vielä luokkaa raskaampana 6x6 KrAZ, eli tehtaat ei kilpaillut keskenään vaan jokaisella tehtaalla oli oma segmenttinsä maan autoteollisuudessa.

Lähetetty: 8.10.2004 9:07
Kirjoittaja Kamaz
Hinnat

UAZ Cabrioletien hinnat vaihtelivat välillä 220-900 eur, keskihinta 550 eur.

UAZ pakettiautojen hinnat välillä 230-550 eur, keskihinta 383,30 eur.

ZIL hinnat välillä 510-810 eur, keskihinta 580 eur.

URAL hinnat välillä 400-700 eur, keskihinta 492,90 eur

GAZ 66 hinnat välillä 310-550, keskihinta 398,90 eur.

Lisäksi:

Kraz 255 -89: 1800 eur
Kraz 255 -73: 2900 eur
Lada Samara 140 eur
Kaivinkone Ford/Vammas: 15000 eur

oho

Lähetetty: 8.10.2004 9:51
Kirjoittaja Lada-Jussi
noin halvalla :shock: