muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Muuttoautona saa tuoda yhden auton verottomana ja siinäkin joku maksimi minkä verohelpotuksia saa. Vuosi pitää asua ulkomailla ja auton pitää olla väh. puolivuotta omistuksessa tai omistussuhteeseen johtavassa hallinnassa ennen muuttoa Suomeen. Päästörajoissa joustetaan, mutta valot pitää olla Suomen lainsäädännön mukaiset. Lisätietoa löytyy helposti Tullin sivuilta.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Tama juttu Tais koskea Suomalaisia....Vaimoni on venajan kansalainen joka on saanut vuoden oleskelu luvan joulukuussa ja sen jalkeen voi anoa 4 vuoden oleskelu lupaa. ulkomaalaisia koskee varmaan eri saannot. no pitaa tutkia ajankanssa viela ei ajan kohtainen.. vaikka vaimoni voisi seuraavalla kerralla pietariin mennessa ostaa auton(jos rahaa olisi). ja rekisteroida nimiinsa ja puolen vuoden kuluttua hakea auto pois.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Minusta Mobilisti ent. päätoimittajaansa ehkä lukuunottamatta suhtautuu hyväntahtoisella huumorilla ja välillä vakavastikin itävehkeisiin ja aatteisiin, kaikenlaisista neukkuautoista, telakoneista, lentokoneista, itämoottoripyöristä ja muista härveleistä on ollut pitkiä juttuja ja paljon tietoa. Tuskin olisin monestakaan aikakauslehdestä saanut samoja tietoja. Erään takavuosien toveri Breznevin iso kasvokuva kannessa ei uponnut kaikkien huumoriin, Mobilisti tuomittiin kommarilehdeksikin edes ko. numeroa lukematta ja monet ihmiset lopettivat tilauksensa. Ihan mukava historiikki siinä oli Breznevistä automiehenä. Vaikka minullakin on sukuperintönä saatuja kommariaatteita (en silti ole oikea kommunisti), niin osaan suhtautua huumorilla noihin juttuihin. Klassikoilla jutut on enemmän vaan pintaraapaisuja ilman suurempia historiikkeja tai tekniikkajuttuja, suunta on kyllä ollut paranemaan päin nyt. Toki jokainen ilmestynyt Klassikot -lehti minulta löytyy kuten myös Mobilistit monelta vuodelta.
Buran on 60/70 -luvun Ski-Doo Alpinen kopio, konekin on Rotax 640:n itämuunnos. Nykyäänkin valmistuksessa, ja käsittääkseni löytyy nelitahtisenakin, kuten muita tehtaan malleja. Tarkoitettu raskaaksi työkoneeksi lähinnä se Buran, kovin montaa kunnossa olevaa ei taida Suomessa olla, kun ei ole aikoihin tuotu maahan. Löytyy nykyäänkin pienitehoisia kelkkoja, mutta ne on usein nelitahtisia. Sitä taisit kaivatakin. Raskaitahan ne kelkat on nykyään, eikä metsiköissä ajellessa löydy siksi samaa ajamisen iloa kuin vanhemmissa laitteissa. Kevyimmät on samaa luokkaa painoltaan kuin vanha 5900. Buranin tehtaalla tehty Taiga oli Lynx 5900:n 90-luvun mallin kopio, nyt tehtaalta on tullut vaikka minkä näköistä hirmua ja niiden alkuperää en tiedä.
Buran on 60/70 -luvun Ski-Doo Alpinen kopio, konekin on Rotax 640:n itämuunnos. Nykyäänkin valmistuksessa, ja käsittääkseni löytyy nelitahtisenakin, kuten muita tehtaan malleja. Tarkoitettu raskaaksi työkoneeksi lähinnä se Buran, kovin montaa kunnossa olevaa ei taida Suomessa olla, kun ei ole aikoihin tuotu maahan. Löytyy nykyäänkin pienitehoisia kelkkoja, mutta ne on usein nelitahtisia. Sitä taisit kaivatakin. Raskaitahan ne kelkat on nykyään, eikä metsiköissä ajellessa löydy siksi samaa ajamisen iloa kuin vanhemmissa laitteissa. Kevyimmät on samaa luokkaa painoltaan kuin vanha 5900. Buranin tehtaalla tehty Taiga oli Lynx 5900:n 90-luvun mallin kopio, nyt tehtaalta on tullut vaikka minkä näköistä hirmua ja niiden alkuperää en tiedä.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Kiitoksia paljon. Mullakin vain kelkka oli kalassa kayntiin ja mokilla kayntiin..mokki saaressa jonne ei teita ole... ei ole tarkoitus lahtea retkeilya harrastamaan..Vaimo vaan ei lampia millekkaan vanhalle venalaiselle vehkeelle.oli ne hyvia tai huonoja..... no antaa ajan kulua. mullakin pera moottori AHTI 8 eli Veterok 8 en myy sita, pitaa vaan kesalla vahan pyoritella. ettei paikat mene jumiin. tankit vaan saattaa olla huonoa bensaa taynna.. pitaa tyhjentaa kun paasee mokille. mulla oli 15 jonsson 73 mallia ja siina minulle tullessa oli tankiin jaanyt vanhat..tosi vanhat pensuunit ..niin haisi tankki tosi pahalle kova homma oli puhdistaa se monja pois tankista.
Mullekin mobilisti tullut 90 alusta saakka aloin seuraamaan 87 sita ostamalla irto numeroita.
Mullekin mobilisti tullut 90 alusta saakka aloin seuraamaan 87 sita ostamalla irto numeroita.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Buran taitaa olla yhdella etu suksella ja kahdella telastolla.. en ole luonnossa nahnyt yhtaan. enka ole yrittanyt googlettaa. tieto koneelta. en tieda juuri mitaan..t tulppu kirjoitti:Kiitoksia paljon. Mullakin vain kelkka oli kalassa kayntiin ja mokilla kayntiin..mokki saaressa jonne ei teita ole... ei ole tarkoitus lahtea retkeilya harrastamaan..Vaimo vaan ei lampia millekkaan vanhalle venalaiselle vehkeelle.oli ne hyvia tai huonoja..... no antaa ajan kulua. mullakin pera moottori AHTI 8 eli Veterok 8 en myy sita, pitaa vaan kesalla vahan pyoritella. ettei paikat mene jumiin. tankit vaan saattaa olla huonoa bensaa taynna.. pitaa tyhjentaa kun paasee mokille. mulla oli 15 jonsson 73 mallia ja siina minulle tullessa oli tankiin jaanyt vanhat..tosi vanhat pensuunit ..niin haisi tankki tosi pahalle kova homma oli puhdistaa se monja pois tankista.
Mullekin mobilisti tullut 90 alusta saakka aloin seuraamaan 87 sita ostamalla irto numeroita.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Buran oli esikuvansa tapaan kaksitelainen ja yksisuksinen.
Klassikoissa oli viimeksi juttu Jaltasta. Zaporozec..jez.. miten se nyt kirjoitettiinkaan.. Sellaisen näin viimeksi liikenteessä Virossa joskus vuosi sitten, Suomessa en ole nähnyt. Liekö kellään jaltan seuraajamalleja Suomessa, sitä 968:a jossa oli vielä Jaltan V4, tai Samaran näköistä Tavriaa?
968 oli takavetoiseksi melkoinen maastoauto (moottori toi painoa renkaille), ei taidettu noita uudempia ollenkaan tuoda maahan?
http://www.youtube.com/watch?v=lSMDnJ4nBdA
Jossain Veterokin koneessa (en muista oliko tuo pienempi vai isompi) oli havaittu Terhin moottoreiden piirteitä, muistan lukeneeni että olivat ihan luvan kanssa kopioineet Terhin joiltakin osin. No Terhin 10-20 hv moottorit puolestaan oli alunperin muistaakseni saksalaista taitavaa suunnittelua, sähkölaitteiden sijoittelu oli joissakin pikkumalleissa vähän epäonnistunutta ja aiheutti käynnistysongelmia. Kaverilla on n. 8 hv Veterok tai Ahti ilman koppaa, ei ole tainnut koettaa edes käymään kun löytyi romulavalta.
Edit: Minusta Veterok muistuttaa koneosaltaan lähinnä Chryslereitä (eli ent. West Bend, myöh. Force). Toki on ollut joku 20-23 hv malli ja 12 hv versio, mitkä voi olla sitten Terhin sukua, itse en nähnyt hirveästi samankaltaisuutta terhiin ainakaan koneosassa.
Sori että aihe on mennyt muihinkin neukkulaitteisiin taas..
Klassikoissa oli viimeksi juttu Jaltasta. Zaporozec..jez.. miten se nyt kirjoitettiinkaan.. Sellaisen näin viimeksi liikenteessä Virossa joskus vuosi sitten, Suomessa en ole nähnyt. Liekö kellään jaltan seuraajamalleja Suomessa, sitä 968:a jossa oli vielä Jaltan V4, tai Samaran näköistä Tavriaa?
968 oli takavetoiseksi melkoinen maastoauto (moottori toi painoa renkaille), ei taidettu noita uudempia ollenkaan tuoda maahan?
http://www.youtube.com/watch?v=lSMDnJ4nBdA
Jossain Veterokin koneessa (en muista oliko tuo pienempi vai isompi) oli havaittu Terhin moottoreiden piirteitä, muistan lukeneeni että olivat ihan luvan kanssa kopioineet Terhin joiltakin osin. No Terhin 10-20 hv moottorit puolestaan oli alunperin muistaakseni saksalaista taitavaa suunnittelua, sähkölaitteiden sijoittelu oli joissakin pikkumalleissa vähän epäonnistunutta ja aiheutti käynnistysongelmia. Kaverilla on n. 8 hv Veterok tai Ahti ilman koppaa, ei ole tainnut koettaa edes käymään kun löytyi romulavalta.
Edit: Minusta Veterok muistuttaa koneosaltaan lähinnä Chryslereitä (eli ent. West Bend, myöh. Force). Toki on ollut joku 20-23 hv malli ja 12 hv versio, mitkä voi olla sitten Terhin sukua, itse en nähnyt hirveästi samankaltaisuutta terhiin ainakaan koneosassa.
Sori että aihe on mennyt muihinkin neukkulaitteisiin taas..
Viimeksi muokannut juippi11, 20.3.2013 8:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
juippi11 kirjoitti:Minusta Mobilisti ent. päätoimittajaansa ehkä lukuunottamatta suhtautuu hyväntahtoisella huumorilla ja välillä vakavastikin itävehkeisiin ja aatteisiin, kaikenlaisista neukkuautoista, telakoneista, lentokoneista, itämoottoripyöristä ja muista härveleistä on ollut pitkiä juttuja ja paljon tietoa. Tuskin olisin monestakaan aikakauslehdestä saanut samoja tietoja. Erään takavuosien toveri Breznevin iso kasvokuva kannessa ei uponnut kaikkien huumoriin, Mobilisti tuomittiin kommarilehdeksikin edes ko. numeroa lukematta ja monet ihmiset lopettivat tilauksensa. .
joskus 80 luvun puolessavälissä isäukko laittoi tuolle postitse työpaikaltaan


Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Mobilisti lehessä oli juttua silloin Lada kuvasta...... Ja siinä selvästi luki että venäjältä ei ole mitään muuta hyvää tullut kuin Lada kiva... Et se sitä asennetta.... Kuvasta: Nivasta
se suomalainen Terhi 4-5 oli sellainen kuulema hyvin pelasi menomatkan mutta soutamalla...... Jos joku puhuu että on Isänmaallinen. niin pitää omistaa valmet rattori. Valmet 220 haulikko. Valmet Terhi vene ja kone. Ei katso itään ei länteen.. Ostaa kotimaisia ruokia. Ajaa 96 Saabbia. Tai muutkin kotimaassa rakennetut vehkeet..
Jos harrastaa vaikka 20terhiä niin minusta on tosi Isänmaallinen.. Itse en koe sitä itselleni tarpeellisena.
Vehkeitä on laidasta laitaan.
se suomalainen Terhi 4-5 oli sellainen kuulema hyvin pelasi menomatkan mutta soutamalla...... Jos joku puhuu että on Isänmaallinen. niin pitää omistaa valmet rattori. Valmet 220 haulikko. Valmet Terhi vene ja kone. Ei katso itään ei länteen.. Ostaa kotimaisia ruokia. Ajaa 96 Saabbia. Tai muutkin kotimaassa rakennetut vehkeet..
Jos harrastaa vaikka 20terhiä niin minusta on tosi Isänmaallinen.. Itse en koe sitä itselleni tarpeellisena.
Vehkeitä on laidasta laitaan.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/aut ... /index.jspt tulppu kirjoitti:Tama juttu Tais koskea Suomalaisia....Vaimoni on venajan kansalainen joka on saanut vuoden oleskelu luvan joulukuussa ja sen jalkeen voi anoa 4 vuoden oleskelu lupaa. ulkomaalaisia koskee varmaan eri saannot. no pitaa tutkia ajankanssa viela ei ajan kohtainen.. vaikka vaimoni voisi seuraavalla kerralla pietariin mennessa ostaa auton(jos rahaa olisi). ja rekisteroida nimiinsa ja puolen vuoden kuluttua hakea auto pois.
Tuossahan nuo kriteerit on.
Juna muuttoauton tuomiselle meni jo, koska muutto on jo tapahtunut!tullin sivuilta napattu kirjoitti:Ajoneuvo on välittömästi ennen muuttoa ollut muuttajan tai hänen aviopuolisonsa omistuksessa tai omistukseen johtavassa hallinnassa ja muuttajan käytössä vähintään kuuden kuukauden ajan.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Ei juna ole viela tullut edes asemalle.. 12 kk aikaa hankkia muuton jalkeen ja 3 kuukautta ennen muuttoa.on mahdollista hankkia auto.. on .kaytava verottajalla 18 kuukauden aikana.. vai luvinko vaarin...... mutta osto viivastyy etta veroja joutuu maksamaan jos ei eroa ja laheta muijjaa kotimaahansa ja mene uudestaan naimisiin..tai jos muija muuttaa vali aikaisesti pietariin toiden perassa. mutta jos luin oikein niin on viela 9 kk aikaa hankkia auto verottomana. tai pienella verolla.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Missä on Vaimosi vakituinen asuinpaikka,jos Suomi? Niin eipä muuttoauton tuonti onnistukkaan enään! Ja kiva muuten että olet löytänyt asetukset kuntoon että saat luettavaa textiä ÄÄKKÖSILLÄ jaÖÖKKÖSILLÄ!t tulppu kirjoitti:Meillä vähän ajatuksena tuoda Chevy Niva Venäjältä Suomeen kunhan saadaan vaimon työhommat kohdalleen.. Niin kiinnostaa tuoda aivan uusi... Vaimoni on venäläinen niin mikä vero jos hän niin sanottuna muuttoautona auton tuo maahan... Minähän en voi uutta autoa tuoda,, vissiin jostain niin lukenut joskus muinoin..

Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Nokian kännykällä kirjoitan läppärissä edelleen rus/eng ja kakka kone kirjoittaa mitä haluaa.. Joutuu korjailemaan tekstiä kokoajan... Välillä menee hermot kakan kanssa. Pitäisi kirjoittaa läppärillä ja kännykällä samat jutut niin näkisittä eron... Ään puuttumiset pienempi paha ..
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Joo juna meni jo.... Mutta hyvä kun niitä tulee uusia riippuen asemasta tunnin välein. Soitin tulliin ja varmistelin asian... Nyt pitää katsastuksesta kysellä lisää juttuja. Että voin vaikka ostaa pakasta vedetyn auton.. Että turha kiirehtiä kun kakat on jo housussa.... Voi vaimo rauhassa kerätä kolehtia..
Arpomiseks menee yritänkö tuoda Abs jarrullisen vehkeen kun nämä jotka tuotu jo suomeen ei todennäköisesti ole kysesesti ole tyypitetty Absilla...ite en koe tarvetta kyseiselle systeemille..mutta jos tyypittäs ... Ja ei maksais paljon niin joku jos haluaisi ostaa ja tuoda vehkeen niin olisi tyypitykset kunnossa.. No unelmia pitää olla... Kuka naisista ja kuka mistäkin..
Arpomiseks menee yritänkö tuoda Abs jarrullisen vehkeen kun nämä jotka tuotu jo suomeen ei todennäköisesti ole kysesesti ole tyypitetty Absilla...ite en koe tarvetta kyseiselle systeemille..mutta jos tyypittäs ... Ja ei maksais paljon niin joku jos haluaisi ostaa ja tuoda vehkeen niin olisi tyypitykset kunnossa.. No unelmia pitää olla... Kuka naisista ja kuka mistäkin..
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
KLB:n neukkukriittisiä juttuja voi lukea edelleenkin Senior Mobilisti-lehdestä.juippi11 kirjoitti:Minusta Mobilisti ent. päätoimittajaansa ehkä lukuunottamatta suhtautuu hyväntahtoisella huumorilla ja välillä vakavastikin itävehkeisiin ja aatteisiin
Tämänpäiväisessäkin jokunen lohkaisu.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: muut neukkuautot volga gaz moskvitsh
Auto lehistä pitäisi puuttua politiikka kokonaan pois..esim v8magacinesissä on vähempi politiikkaa kuin mobilistissa milloinkaan. Senioria en just sen takia ole lukenut... Ihan voi syyttää klb siitä ihteään...ei jaksa lukea kun seniorissa on juuri ne vuosiluvut käsittelyssä... Vaikka kuinka paljon klb sitä itkisi. Se ei miksikään muutu. Ollut on ollut ja mennyt on mennyt. Jos noita vi,un ryssiä ei olisi nyt meillä olisi lama paljon syvempi...Lappeenrannan työttömyys asteet olisi ihan toista. Minäkin olin työssä ovitehtaassa jonka vienti venäjälle yli30%..
Hyvä ettei Mannerheim antanut lupaa pommittaa nykyistä Pietaria... Jos siihen ois ruvettu Saksalaisten rinnalla..niin todennäköisesti olisimme joutuneet samaan viron tai eestinkanssa... Ja puhuisimme paljon enempi venäjää.
Olen pienessä päässäni miettinyt että kun venäjältä loppui kommunismi .niin ja siirtyi tähänykyiseen systeemiin.. Että jos venäjä purkaisi kaikki sopimukset jotka on tehty Neuvostoliitossa.ym ja senmukaan alkaisi vaatia venäjän aikaisia rajoja niin suomi kutistuisi aika pieneksi.....
Ai niin Jaltan olen pikkupoikana nähnyt ja ajoi kaupunki alueella hei. Kovaa ja pakoputki paukkoi kovaa väli
Hyvä ettei Mannerheim antanut lupaa pommittaa nykyistä Pietaria... Jos siihen ois ruvettu Saksalaisten rinnalla..niin todennäköisesti olisimme joutuneet samaan viron tai eestinkanssa... Ja puhuisimme paljon enempi venäjää.
Olen pienessä päässäni miettinyt että kun venäjältä loppui kommunismi .niin ja siirtyi tähänykyiseen systeemiin.. Että jos venäjä purkaisi kaikki sopimukset jotka on tehty Neuvostoliitossa.ym ja senmukaan alkaisi vaatia venäjän aikaisia rajoja niin suomi kutistuisi aika pieneksi.....
Ai niin Jaltan olen pikkupoikana nähnyt ja ajoi kaupunki alueella hei. Kovaa ja pakoputki paukkoi kovaa väli