tottakai ois juuttunut. meinasin vaan sitä että lada on ihan liian hyvä auto jäämään jonnekkin pellolle kuoppiinsa jumiin. oli jo vähän kusi sukassa kun pelkäsin ettei sitä millään ois sieltä irti saanu mutta kyllähän se toinen lada sen sieltä vetäisi.Jammu kirjoitti:Mitä peltokäyttöön tulee, niin kyllä tuohon pehmeään peltoon olisi juuttunut monet muutkin.
Takavetoisesta lisäkokemuksia
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- LamaAjanElvis
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
Älä osta halpoja lisävaloja, vaan sijoita pikkasen enemmän ja osta Bosch:n tai Hellan lisävalot. Laatu ja lisävalojen tuoma hyöty on aivan erilainen kalliimmissa. Itse olen yhden talven ajanut halvoilla lisävaloilla ja seuraavana kesänä kävin ostamassa merkkivalot tilalle.Misha kirjoitti:Eli lähinnä mietin, että kun motonetissa myytiin halpaa kaukovalo JA sumuvalosarjaa joissa em. valot oli samalle rungolle tehtyjä ja saman kokosia siis, nin ois makeet laittaa sumuvalot puskurin alle ja kaukovalot puskurin päälle samaan kohtaan puskuria....
Okei, pannaan ehdotus korvan taakse.Jaakkima kirjoitti:Älä osta halpoja lisävaloja, vaan sijoita pikkasen enemmän ja osta Bosch:n tai Hellan lisävalot. Laatu ja lisävalojen tuoma hyöty on aivan erilainen kalliimmissa. Itse olen yhden talven ajanut halvoilla lisävaloilla ja seuraavana kesänä kävin ostamassa merkkivalot tilalle.
Tietysti ongelmana on se ettei ole kuin varaa halpaan....
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
talvi tuli länsi-suomeen
piti vaihtaa ilmanotto talviasentoon, kun 1200L hyytyi kesken aamuisen työmatkan 12-tielle umpisumuun. ..ja niistä valoista olen samaa mieltä, pitkät on ihan ok – ja lyhkäsetkin, jos riittää, että näkee 15 metriä.
- LamaAjanElvis
eilen pääsin ekan kerran ajamaan uuden lämppärin hanan kans ja kyllä jummijammi oli lämmin. hiki tuli niinku saunassa ja ilmakanavissa olevat koivunlehdet tuoksui niinkuin ois vastalla takonu päälle.
"I can speak for every guy in this room here tonight. Guys, if you could blow yourselves, ladies, you'd be in this room alone right now. Watching an empty stage." -Bill Hicks
- veli alexei
- Moderaattori
Lukkoperä (lue: kemppi) kiinni niin et jää kiinni...paitsi katsastuksessa...LamaAjanElvis kirjoitti:tottakai ois juuttunut. meinasin vaan sitä että lada on ihan liian hyvä auto jäämään jonnekkin pellolle kuoppiinsa jumiin. oli jo vähän kusi sukassa kun pelkäsin ettei sitä millään ois sieltä irti saanu mutta kyllähän se toinen lada sen sieltä vetäisi.Jammu kirjoitti:Mitä peltokäyttöön tulee, niin kyllä tuohon pehmeään peltoon olisi juuttunut monet muutkin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Vielä lisävaloista
H-4 lisävalojen kieltäminen on ollut liikenneturvallisuuden kannalta typerimpiä ja terveen järjen vastaisia päätöksiä. (Olen varma että moni on samaa mieltä!) Jostain kuulin, että Suomi oli EU:n edeltäjän EEC:n kanssa sopinut jostain standardeista, niihin kuului lyhtyjen E-merkinnät. Sopimuksen käännösvaiheessa oli jotenkin tullut porsaanreikä, joka mahdollisti Suomelle erityisaseman että täällä voitiin kahdentaa myös lähivalot. Käsittääkseni muissa silloisissa EEC-maissa oli lähivalojen kahdennus kielletty, ja sitten kai jossain uudessa sopimuksessa Suomessakin kiellettiin H4 lisävalot niin että 1980 jälkeen ensirekisteröidyissä ei niitä saa olla, mutta vanhempiin ne voidaan (onneksi) vieläkin asentaa. En ihan tarkkaan muista miten tuo sotku meni, mutta jos joku tietää tai osaa paremmin selittää sen, niin kertokoon.
Pahinta on että kukaan ei edes yritä saada kumotuksi tuota pykälää. Ja jos joku yrittää niin homma tyssää ministerien kielten ruskeuteen, ja masokististeen alistuneisuuteen kun halutaan olla EU mallimaa.
Taidanpa asentaa '84 nappikseeni keulan täyteen lisävaloja, mutta H4:t otan pois katsastuksen ajaks.
Ja jos joku poliisi siitä sakottaa niin vien sen asian jo muutenkin ylikuormitettuun EU tuomioistuimeen, ihan vaan piruuttani. Minähän en turvallisuudesta tingi byrokratian takia, prkl! Turvallisuuden mallimaassa Ruotsissa kyseinen tempaus voisi jopa tuottaa tulosta...
Pahinta on että kukaan ei edes yritä saada kumotuksi tuota pykälää. Ja jos joku yrittää niin homma tyssää ministerien kielten ruskeuteen, ja masokististeen alistuneisuuteen kun halutaan olla EU mallimaa.
Taidanpa asentaa '84 nappikseeni keulan täyteen lisävaloja, mutta H4:t otan pois katsastuksen ajaks.
Ja jos joku poliisi siitä sakottaa niin vien sen asian jo muutenkin ylikuormitettuun EU tuomioistuimeen, ihan vaan piruuttani. Minähän en turvallisuudesta tingi byrokratian takia, prkl! Turvallisuuden mallimaassa Ruotsissa kyseinen tempaus voisi jopa tuottaa tulosta...
-
lisävalot..
Nojaa... Itselläni oli joskus Mk1 Escossa tuplattu nuo H4:t eikä se syxyn
pimeillä ja märillä teillä paha asia ollut, huomasi kyllä , että ei ollut valo-
tehosta haittaa. Laturi vaan vähän huakaili kuorman alla , kun oli koko
patteristo käytössä. Oli vielä joku pistänyt sumaritkin. No tuossa 2107:ssa
polliisisetä marmatti jo siitä ,että entisten lisäpitkien referenssiluku ylittyi
5:llä .
pimeillä ja märillä teillä paha asia ollut, huomasi kyllä , että ei ollut valo-
tehosta haittaa. Laturi vaan vähän huakaili kuorman alla , kun oli koko
patteristo käytössä. Oli vielä joku pistänyt sumaritkin. No tuossa 2107:ssa
polliisisetä marmatti jo siitä ,että entisten lisäpitkien referenssiluku ylittyi
5:llä .

Ite kierrän tuon pykälän siirtymällä riittävän vanhaan ajokalustoon... 2102 nähneet voi kertoa että siinä on valotehoa

124/2101 practical beauty
- Mosse-Aksu
Kannattaako niitä vähiäkään rahoja laittaa tuotteeseen, joka on melkein ei mitään. Mä olen kerran mennyt lisävalojen kanssa tuohon halpaan halpaan. Lopputulos ei ollut sijoitetun rahan ja vaivan arvoinen.Misha kirjoitti:Okei, pannaan ehdotus korvan taakse.Jaakkima kirjoitti:Älä osta halpoja lisävaloja, vaan sijoita pikkasen enemmän ja osta Bosch:n tai Hellan lisävalot. Laatu ja lisävalojen tuoma hyöty on aivan erilainen kalliimmissa. Itse olen yhden talven ajanut halvoilla lisävaloilla ja seuraavana kesänä kävin ostamassa merkkivalot tilalle.
Tietysti ongelmana on se ettei ole kuin varaa halpaan....
Siitä ei pääse mihinkään, että pyöreä umpio on paras valonlähde. Mutta kyllä 2105:n ja 2107:n valoilla on myös hyvin pärjännyt. Sen sijaan ainakin minun 111:ssä oli suorastaan surkeat pitkät.
Johtuuko sitten uusista sileistä umpion laseista, että sekä vaimon Yariksessa että minun Stilossa on todella hyvät valot. Jos johtuukin, niin joissakin autoissa tuokin hyöty pilataan muotoilun takia, eli valokuviosta tulee liian kapea.
Mutta hyvätkin valot ajan mittaan himmenevät. Ja tuo tapahtuu niin hitaasti, että sitä ei aina itse huomaa varsinkaan silloin, kun ajaa pimeällä aina samalla autolla. Umpioitten heijastuspinta samenee. Ja laseja hakkaavat edellä ajavien autojen heittämät pienet kivet, päällysteen palat, irtoavat nastat jne.
Mac mini, iMac, MacBook Pro, Time Capsule, AirPort Express, iPhone
Boris: Kyllä pärjää, mutta kahdennetuilla lähivaloilla pärjää paremmin.. ainakin mun mielestä. Sitäpaitsi lisävaloa voi pikkuisen kiertää oikealle jotta huomaa mahdolliset sieltä tulevat vaaratekijät paremmin.
Kevennys. Kaksi lisävalojen myyntiedustajaa tapasi parkkipaikalla. Toisen autosta oli lisävalojen lasit menneet rikki ja suojellakseen heijastinta sinne oli tungettu sanomalehteä. Toisen merkin edustaja tokaisi: Meidän valot eivät tartte sytykkeitä!
Kevennys. Kaksi lisävalojen myyntiedustajaa tapasi parkkipaikalla. Toisen autosta oli lisävalojen lasit menneet rikki ja suojellakseen heijastinta sinne oli tungettu sanomalehteä. Toisen merkin edustaja tokaisi: Meidän valot eivät tartte sytykkeitä!