Huonoin auto jolla olet ajanut
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Oli Auto millainen tahansa jos sitä rakastaa niin.. Sama se jos sen tarvitsee vaikka parsia kasaan joka päivä... Täällä vihataan autoja kun se edes tulee venäjältä.. Tai jostakin.. Aina löytyy vastaväittäjä...
Eikös mersussakin ole vieteröidyt faneri istuimet.jos ei mesessä niin sitten jossain muussa.. Sama se ei ollut minun makuuni penkki se. Mutta sopivan mersun voisin ottaa vaikka vieterit on ja kelluu siinä istuissa .penkin voi vaihtaa parempaan jos haluaa..
Eikös mersussakin ole vieteröidyt faneri istuimet.jos ei mesessä niin sitten jossain muussa.. Sama se ei ollut minun makuuni penkki se. Mutta sopivan mersun voisin ottaa vaikka vieterit on ja kelluu siinä istuissa .penkin voi vaihtaa parempaan jos haluaa..
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Tuo on vähän vaikea kysymys. Onko huono se, joka kiihtyy huonosti, se joka on huono ajettava, vai se jossa on paljon vikoja?
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Olen omistanut myös tuollaisen 1.1 Fiestan, kulki kyllä 130 ylämäessäkin, olisit laittanut autosi kuntoon, suotta sitä on haukkua jos esim. kytkin luistaa niin pahasti ettei satasta enää pääse, sama kun haukkuisi jonkin auton huonoksi ajettavaksi kun alla on 30v vanhat runkovikaiset nyppikset..Lattarauta kirjoitti:Odotin, että olisi kelannut satasen mittariin muuallakin kuin alamäessä, mutta ei, valopää.mikko853 kirjoitti:Ompa fiksuja havaintoja taas.. että antiikkisella 1.1l työntötankokoneella oleva fiesta on laiska.. onhan sille ihan 50hv uutena luvattu, mitä odotit?Sama Punton kanssa, mk1:ssä oli 1.2l koneen kera 75hv, sellaisenaan ei täyttänyt uudempia päästövaatimuksia joten uudemmissa on kuristettu 60 heppaan, painokin lisääntyi.. Selkeä raketti siis, suorituskyky on samaa tasoa 1200 ladan kanssa.
Kulutus toki vain 50% siitä mitä takatuupparilla. Hyvin on tällaisellakin ehtinyt joka paikkaan eikä ole tarvinut olla tien tukkona, kakkosella ei toki ole tarkoituskaan huudattaa punarajalle, 3000rpm paikkeilla on jo hyvä vaihtaa.
Lada 1200: 44 kW (60 hv) @ 5600 r/min 87 Nm @ 3400 r/min
Punto 1.2 8v: 44 kW (60 hv) @ 5000 r/min 102 Nm @ 2500 r/min
Omista autoista voisin nimetä kolmen yksilön kokemuksella Ford Escort/Orion 1.6 CVH EFI 1990-1992, kova kulutus, heikko suorituskyky (105hv pitäisi olla, 1.3l Samara on pirteämpi), hidas ja raskas ohjaus, kova ruostumaan, sähkövikoja on riittänyt, takakontti ei pysy kuivana kun takavalojen tiivisteet fuskaa, lukkopesät taattua Ford laatua ym.
Kompromisseja nämä aina on, jokaisessa autossa on jotain huonoa, jokin piirre ärsyttää toista mutta ei kolmattaYhden yksilön perusteella en itse lähtisi mitään autoa lyttäämään.

Njet problem, normal katastroof 

Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Ärhäkkä on Fiesta, ei 1300 Samaraakaan kunnon ylämäessä saa kiihtymään 130:n, kiihtyminen loppuu 120:n kun kolmosen kierrokset on tapissa ja pitäisi vaihtaa nelonen.. iiiiiii..mooooo. Jos saa kelattua sen vauhdin ennen mäkeä niin sitten jaksaa jonkin aikaa mennä yli 130:n. Eipä 1,3 DX takavetoCorollakaan samoilla tehoarvoilla ollut sen kummempi, se 120 oli maksimi minkä ylämäkeen sai kelattua. Talboteissa sama juttu 1,3 koneella. Olen kokeillut fiestoista uusien lisäksi vaan mk2 1,6 -versiota, oli 90-heppaisenakin melkoinen tykki tuolla korilla. Jotkut puhui että 1,0 kulki joskus kovempaa kuin 1,1, vähän siitä kiinni miten paljon oli saanut kenkää, karstainen vai ei. Siinä 130-140 ne yleensä kuulemma otti mittariin, koulukavereilla oli useita fiestoja. Ainaskin MK1 Escortti menetti myös tehojaan paljon jos venttiilinvälykset oli pielessä, samantyylinen kone on fiestassakin. MK4 Escort Valencia 1,3:lla kulki suunnilleen saman. MK3 1,3 Escort Brasilian eli LX-versiona taitaa olla huonoin kokeilemani auto jos en omaa Samaraa laske.. Renaultin ryppypepun kone hieman uudempana versiona, hirmuinen letkuhässäkkä konepellin alla ja aina jotain käyntihäiriötä. Lämpöisenä ei käynnistynyt millään, ainakaan se kokeilemani. Ruostuivat KAI äkimmin kuin oikeat Escortit ja laadun tunnelma paljon heikompi. Silti säälitti kun näin todella vähäruosteisen sellaisen kolaroituna viime kesänä. Joku mummo oli ajanut sillä ja vähän ajettu siisti laite, ainakin ennen keulan tuhoutumista kolarissa. 1,6 LX -malleja en ole nähnyt koskaan liikenteessä, tai pitkään aikaan, niissä oli 66 hv Rellun kone. En muista oliko sen moottori jo modernimpaa rakennetta kuin Renault 4cv:n "Ventoux" -tönäri, teholukemasta päätellen ei kovin moderni. Volvo 340 tulee toiseksi huonoimpana mieleen myös Rellun koneella, mutta tässä 1,4. Sekään ei käynnistynyt millään ei kylmänä eikä lämpimänä, hitaassa ajossa meni jotenkin tukkoon ja alkoi käydä kolmella, suorituskyvyttömyys oli 1,3 Samaran luokkaa, ruostetta piisasi ja pikkuvikoja. Tiedän kuitenkin yhden sellaisen, jolla oli ajettu samalla koneella 700 tkm.. Helvettinsä kullakin. Jossain mielessä Volvo ei siis ollut huono, tälläkin hetkellä kokeilemani yksilö jatkaa taivallustaan, 26-vuotiaana ja taatusti nyt yli 300 tkm ajettuna.
Jos pystyisin haalimaan autoja enemmän niin hankkisin piruillessani talliin (tai paremminkin halliin) 80-luvun yleisen mielipiteen mukaan karmeimmat kötöstykset, alle 100 tkm ajettuina uudenkarheina yksilöina, paljon mielenkiintoisempia HARRASTE autoja, kuin jotkut liian hyvin toimivat (toki nämäkin voi olla toimivia):
-Samara 1300 on jo, 1100 City olisi vielä karmeampi eli parempi
-FSO Polle tai Polonez
-ZAZ Tavria (jos olisi Suomessa)
-Fiat Ritmo tai Regata perusmoottorilla
-Talbot Solara 1,5 (2 kpl 1510 raatoja on)
-Ford Escort LX tai 1,1 -koneinen Saksan Escort
-Volvo 343 tai 340, ehkä 2,0L 360.
-Mosse ehkä, mutta se on liiankin yleinen ja suosittu nykyään
-Leylandin Prinsessa
Jos pystyisin haalimaan autoja enemmän niin hankkisin piruillessani talliin (tai paremminkin halliin) 80-luvun yleisen mielipiteen mukaan karmeimmat kötöstykset, alle 100 tkm ajettuina uudenkarheina yksilöina, paljon mielenkiintoisempia HARRASTE autoja, kuin jotkut liian hyvin toimivat (toki nämäkin voi olla toimivia):
-Samara 1300 on jo, 1100 City olisi vielä karmeampi eli parempi
-FSO Polle tai Polonez
-ZAZ Tavria (jos olisi Suomessa)
-Fiat Ritmo tai Regata perusmoottorilla
-Talbot Solara 1,5 (2 kpl 1510 raatoja on)
-Ford Escort LX tai 1,1 -koneinen Saksan Escort
-Volvo 343 tai 340, ehkä 2,0L 360.
-Mosse ehkä, mutta se on liiankin yleinen ja suosittu nykyään
-Leylandin Prinsessa
Viimeksi muokannut juippi11, 26.3.2013 16:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 431
- Liittynyt: 14.11.2005 22:29
- Paikkakunta: tampere
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
FSO polonez.. -80 luvulla.. Vaihdoin liikeessä(joppari) taunuksen alfasudiin ja poloneesiin.. Alfasudiin en koskenutkaan. Lähinnä olis tullu varaosiksi. No poloneesi alle ja ajoon, olutta ja kuski.. Kuski suostui ajaan sillä vaan puolituntia ja läks kotio.. Ite kun selvisin, ni kävin purkaan kaupat..
Siis paskin auto mitä ikinä voi olla...
(siis se yksilö)

Siis paskin auto mitä ikinä voi olla...

Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Samaralla olen joutunut tarjoamaan tuntemattomillekin elämyskierroksen kylillä 80-luvun muovihelvetin keskellä, tosin vapaaehtoisia kuskeja sille ei oikein löydy. Ilmeisesti Samarakin alkaa olla harvinainen näky, ja noin siistinä kärsänokka kääntää jo katseet. Piru kun ei noita muita luettelemiani kotteroita ole tallissa, voisi niilläkin ajella ihmisiä kauhistuttamassa.
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Minäkin ajattelin joskus aikoinani möhkö minin eli leyland prinsessin ostaa luveksin testejä lehistä ja yhtä metallin hohto sinistä kävin koe ajamassa. Siinä oli jotain kummaa kytkimessä ja jäi ostamatta mutta en muista minkä auton ostin vai enkö ostanut mitään vaan ajoin entisellä... Monesti jälkeen päin ajatellut että oiskohan pitänyt ostaa kun kori oli hyvässä kunnossa äkkiseltään katottuna .että samaa mieltä juipin kanssa erikois autoista....ei tarvitse olla satoja tuhansia maksava erikois auto... Vaan perusmallitkin kelpaa..vaikka prinses olikin vähän enempi kuin.......
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Olihan Prinsessalla myös pikkuveli Austin Allegro, en ole kunnossa olevana nähnyt sellaistakaan aikoihin. Melko hyväkuntoinen Morris Marina komistaa välillä Kajaanin katuja mutta siitäkään ei ole koeajokokemusta. Skodan 80-luvun takamoottorimallit unohdin listoilta. Säästömalli 105 oli laiskin ja huippumalli 135 aavistuksen vähemmän laiska. Melko helmi 105 koeajossa:
http://www.ksml.fi/uutiset/video-kuva/v ... per/967965
http://www.ksml.fi/uutiset/video-kuva/v ... per/967965
- pavlik morozov
- Viestit: 1149
- Liittynyt: 11.3.2013 22:00
- Viesti:
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
ollu 4 taunusta ja samanverran orion eskortteja 80 luvun etuvetosia ja fiesta. eipä aika tule pitkäksi niide kanssa aina jotain puuhaa. oisin saanu ilmasiks yhen 91 ruisku 1.6 cvh jota yritettiin korjata kun prässätty kytkinvipu antautu (uus kytkinkin ostettiin)samarai kirjoitti:Näinhän se taitaa olla. Olikohan se 4:s Transitti, mikä alkoi vasta itsellä toimimaan.Ensimmäinen oli pahin pommi mikä on tullut omistettua, kai se jotain vaikutti kun oli koulussa laskento 4 ja uskonto 10, että pysyin merkissä..


Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Mulla oli 110ja105 Skoda 110 vielä lakua kakkosella löi asvaltilla ja hajosi kun pakilla revittelin ja rupelin siivekkeet osui jäähdyttimeen. Se sotka kulki ainakin 150 km tunnissa. Mutta 105 oli laiska kuin aasi mutta kulki kaupunki ajossa 8l satasella. Mulla katkesi vetoakseli navasta kun tulin katsastuksesta kotia päin.. Loppumatka mentiin hinurin perässä.ja kallista oli lysti.
meillä ensimmäinen auto oli Skoda 100l 1974. Sininen. Joskus meinasin ostaa Skoda coupen...molemmat mallit olisi käynneet uusi ja vanha. Vielä parivuotta sitten olisi ollut osia 110 mutta sisko puhdisti autotallin vintin ja osat meni kaatopaikalle. Oli ehjät ikkunat ja muutakin pikkuosaa...
110oli punainen ja 105 keltainen tai kellertävä.
meillä ensimmäinen auto oli Skoda 100l 1974. Sininen. Joskus meinasin ostaa Skoda coupen...molemmat mallit olisi käynneet uusi ja vanha. Vielä parivuotta sitten olisi ollut osia 110 mutta sisko puhdisti autotallin vintin ja osat meni kaatopaikalle. Oli ehjät ikkunat ja muutakin pikkuosaa...
110oli punainen ja 105 keltainen tai kellertävä.
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Ei Möhkömini ole Leyland Princess vaan tämä: Austin/Morris 1800


Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Tiedän ja prinsessaakin jotkut möhköminiksi kutsuttu.
Muistaakseni Tm eli Tekniikan maailma .oli juttu että uusi möhkömini tulossa markkinoille. Ja tarkoitti nimen omaan prinsessaa. Mutta voin muistaa väärinkin. seitkyt luvun lehti oli joka tapauksessa..
Muistaakseni Tm eli Tekniikan maailma .oli juttu että uusi möhkömini tulossa markkinoille. Ja tarkoitti nimen omaan prinsessaa. Mutta voin muistaa väärinkin. seitkyt luvun lehti oli joka tapauksessa..
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Olen kuullut 1100 Maileriakin sanotun virheellisesti möhköksi , mutta oikea möhkö oli juuri tuo 1800. Prinsessaa kutsutaan usein muurahaiskarhuksi ja siltä se näyttääkin pitkine kärsineen. Prinsessa oli Möhköminin seuraajamalli ja siksi on tuolla nimellä esitelty TM:ssä.
Wiki-lainaus kertoo ruostesuojauksen laadusta:
"Uusi Seelanti onkin nykyään käytännössä ainoa paikka jossa Princessejä voidaan nähdä suuremmissa määrin liikenteessä, koska siellä ei suolata teitä"
Sitä en tiedä onko totta, mutta Morris Marinastahan sanottiin Suomeen tuodun sellaisen yksilön, jossa yksi ovi ei ollut ollenkaan paikallaan, mutta kyydissä oli ylimääräinen toisen puolen ovi.
Wiki-lainaus kertoo ruostesuojauksen laadusta:
"Uusi Seelanti onkin nykyään käytännössä ainoa paikka jossa Princessejä voidaan nähdä suuremmissa määrin liikenteessä, koska siellä ei suolata teitä"
Sitä en tiedä onko totta, mutta Morris Marinastahan sanottiin Suomeen tuodun sellaisen yksilön, jossa yksi ovi ei ollut ollenkaan paikallaan, mutta kyydissä oli ylimääräinen toisen puolen ovi.
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Minulla kirja jossa Tm koeajaa 4 siinä eri autoja siltä vuosikymmeneltä 1966 on kirja tehty ja siinä esim Austin 1800 on kehuivat sisätiloja ja haukkuivat matalaa maavaraa varsinkin öljypohjan kohdalta.
Olisi mielenkiintoista omistaa koko kirja sarja..mullakin vain tämä yksi ja siitäkin varastettu joku sivu. Kirjaston poistomyynnissä ollut sen takia silloin kun olin pieni vesseli...
Näköjään mosse elitessäkin ollut kuskin penkin vieressä peräkontin avausvipu. Muistan kun pojat kettuili mulle kun ladassa ei ollut avausvipua sisällä. Ja datsunissa oli cherryssä... Nyt ladassa on sähköinen ja toiminut erittäin hyvin...
Olisi mielenkiintoista omistaa koko kirja sarja..mullakin vain tämä yksi ja siitäkin varastettu joku sivu. Kirjaston poistomyynnissä ollut sen takia silloin kun olin pieni vesseli...
Näköjään mosse elitessäkin ollut kuskin penkin vieressä peräkontin avausvipu. Muistan kun pojat kettuili mulle kun ladassa ei ollut avausvipua sisällä. Ja datsunissa oli cherryssä... Nyt ladassa on sähköinen ja toiminut erittäin hyvin...
Re: Huonoin auto jolla olet ajanut
Auton huonous on kommenteissa käsitetty useammallakin tavalla. Tässäpä omia koettelemuksia:
Huonoin ajettavuus. Ehdottomasti IFA F8. Mekaaniset jarrut (siis ei juurikaan jarruja), eikä jousituksessa havaittavaa progressiivisuutta. Kuopan jälkeen oli aina yllätys, mihin suuntaan hypähdettiin. Oli todella ajettava auto, koko ajan piti ajaa.
Laiskin. Morris Marina BMC:n puolitoistalitraisella nokivasaralla. Sille kinnerille löytyi Lakeudeltakin jyrkkiä mäkiä.
Särkyvin. Zaporozhets, jota Suomessa Jaltan kauppanimellä myydä yritettiin. Jäi minulle, kun naapurin leskirouva kyllästyi toistuviin matkankeskeytyksiin. Enpä kauaa jaksanut painiskella minäkään, kun ei löytynyt vain yhtä kohtaa, tai kokonaisuutta, joka porsi. Ensimmäistäkään myönteistä asiaa en Jaltasta muista. Toki saattoi olla huono yksilö, tai sattumaa.
A.I:llä oli huonot kokemukset 115 Mersusta. Itsellä aivan päinvastaiset. Vanha vossikka (kuten monet tuon ajan MB:t), ja palveli minua liki 300 000 km. Remontit laturin hiilten ja jarrupalojen tasoa. Minun Mersuni oli 220, vaan eihän se AI:n 240:stä eroa kuin porauksen suhteen ? Pystylampun huonoin moottori oli 3.0 D. Se oli laskettu markkinoille raakileena.
Huonoin ajettavuus. Ehdottomasti IFA F8. Mekaaniset jarrut (siis ei juurikaan jarruja), eikä jousituksessa havaittavaa progressiivisuutta. Kuopan jälkeen oli aina yllätys, mihin suuntaan hypähdettiin. Oli todella ajettava auto, koko ajan piti ajaa.
Laiskin. Morris Marina BMC:n puolitoistalitraisella nokivasaralla. Sille kinnerille löytyi Lakeudeltakin jyrkkiä mäkiä.
Särkyvin. Zaporozhets, jota Suomessa Jaltan kauppanimellä myydä yritettiin. Jäi minulle, kun naapurin leskirouva kyllästyi toistuviin matkankeskeytyksiin. Enpä kauaa jaksanut painiskella minäkään, kun ei löytynyt vain yhtä kohtaa, tai kokonaisuutta, joka porsi. Ensimmäistäkään myönteistä asiaa en Jaltasta muista. Toki saattoi olla huono yksilö, tai sattumaa.
A.I:llä oli huonot kokemukset 115 Mersusta. Itsellä aivan päinvastaiset. Vanha vossikka (kuten monet tuon ajan MB:t), ja palveli minua liki 300 000 km. Remontit laturin hiilten ja jarrupalojen tasoa. Minun Mersuni oli 220, vaan eihän se AI:n 240:stä eroa kuin porauksen suhteen ? Pystylampun huonoin moottori oli 3.0 D. Se oli laskettu markkinoille raakileena.