VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?
Re: VW Transporter-kokemuksia kuinka monella?
Minusta Hiacen kori näyttää ohjaamosta taaksepäin samalta 80-luvun malleista ihan viimeisimpiin, joten ei siltä teknistä kehittyneisyyttä voi odottaa. Kaikki volkkarit mitä tiedän on jossain vaiheessa syöneet öljyä, jotkut uutena ja lopettaneet vanhemmiten, jotkut aina. Mutta hyvä jos poikkeusyksilöitä on. En väittänyt sen perusteella VW:n koneita huonoiksi, tuo 170 hv diesel on ainakin niin mahtava laitos kun olla voi, vaikka on pienen merkityksettömän määrän aina vienytkin öljyä. Ja kulutus samaa luokkaa mitä mainitsit, teho-kulutus -suhteeltaan kohtuullinen. Sitä ei ehkä viidellä tonnilla kyllä saa, muuten olisi jo minunkin pihassa.
Neljän tonnin autohan tämä olisi, mitä olen ostamassa, mutta kun sitä myyvä tuttava oli ehtinyt juuri hakemaan toiselta puolelta Suomea autoon takapenkit ja maksanut niistä 600 euroa + tietenkin matka-, asennus- ja muutoskatsastuskulut. Itse en noita takapenkkejä edes välttämättä tarvitsisi, vaan kahden hengen pakettiautollakin pärjäisi.Mara kirjoitti: Automaatit ja bensamallit unohtaisin suosiolla samantien, etenkin jos puhutaan jo viidentonnin hintaluokasta. Sillä saa jo OK-kuntoisia TDI:täkin.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
Chrysler 1508 GT
Toyotalla nuo "työjuhtamallit" tosiaan ovat hyvinkin vanhanaikaisia. Olen ajanut Hiluxilla vuosimalleilla 1989 ja 1999, ja vaikka ne mukamas eri sukupolvea ja korimalliakin ovat, niin ei niissä kyllä käytännön eroa ajettavuudessa eikä ulkonäössäkään tosiaan ole. Enolla oli aikanaan 1970-luvun Landcruiser ja tuon -99 Hiluxin ajettavuus oli lähes yhtä huono. Armeijassa tuli 2008 vuosimallin Hiluxia ajettua vähän myös, ja se nyt oli jo parempi. Hiace taas tosiaan on pysynyt hyvin samanlaisena vuosikaudet, ja eikös nyt ollut, että ko. mallin maahantuonti loppuu/on loppunut, kun sitä ei viitsitä kehittää eteenpäin niin, että EU-normit täyttyisivät.juippi11 kirjoitti:Minusta Hiacen kori näyttää ohjaamosta taaksepäin samalta 80-luvun malleista ihan viimeisimpiin, joten ei siltä teknistä kehittyneisyyttä voi odottaa.
Uusin Transporter, mitä olen ajanut, oli vm 2002 ja kehitystä tosiaan vanhempiin jonkin verran tapahtunut ulkonäössäkin ohjaamossa. Ulkoa toki vaikeasti erotettavissa vanhemmista T4:sista.
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
Chrysler 1508 GT
No uskotaan että Transportteri on hyvä auto,se korostuu kolmanteen potenssiin,sellaiset haukkujaiset Toyota saa.Miten onnettomilla takapotkuladoilla fiilistelijät ryhtyvät heti haukkumaan takaveto Hi Acea kun se on kuitenkin huomattavasti parempi ajaa kuin Lada? Yksikin on ostanut Transportterin henkilöautoja kiusatakseen.Toyota kuitenkin teki jo oikeita pakettiautoja kun VW:llä oli tarjota Volkswagen Kleinbus alitehoisella 50HV:n bokserilla.Kerran olen sellaisen kyydissä ollut,kyllä hävetti kun rättisitikalle ei meinannut pärjätä Turun moottoritiellä
.Entä kolariturvallisuus,no ei ainakaan kolarin jälkeen jäänyt kitumaan 

Eipä ne tainneet Toyotan pakut olla Kleinbus-aikaan yhtään sen häävimpiä. Ei täällä kukaan varmaan vertaa Ladaa pakettiautoon, ainakaan tosissaan.
En myöskään välitä yhtään takamoottorimalleista, vasta T4, ja siitäkin lähinnä TDI:t ovat mieluisia.
Oletko, Jaska koskaan ajanut uutta Hiacea? Käypäs kokeilemassa ja kerro miltä tuntuu.
Vertaa sitä sitten vaikka tällaiseen ikivanhaan T4:seen.
Minä olen ajanut molempia, joten ei tartte mihinkään kübelvageneihin verrata. Ihan kokemuspohjaista on.
Transporter on kehittynyt esim. vuodesta 91 aika paljon, Hiace taas..
Ja ei, mulla ei ole VW-laseja silmillä. En pidä merkkiä juuri minään.
En myöskään välitä yhtään takamoottorimalleista, vasta T4, ja siitäkin lähinnä TDI:t ovat mieluisia.
Oletko, Jaska koskaan ajanut uutta Hiacea? Käypäs kokeilemassa ja kerro miltä tuntuu.
Vertaa sitä sitten vaikka tällaiseen ikivanhaan T4:seen.
Minä olen ajanut molempia, joten ei tartte mihinkään kübelvageneihin verrata. Ihan kokemuspohjaista on.
Transporter on kehittynyt esim. vuodesta 91 aika paljon, Hiace taas..

Ja ei, mulla ei ole VW-laseja silmillä. En pidä merkkiä juuri minään.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
No tiedätkö että kubelwagen oli rättikattoinen sotavolkkari? No mentiihän sillä ainakin Amfetamiinin voimalla Moskovan porteille jo 70 vuotta sitten.Tuuliasin testissä VW transportterin huonoja puolia olivat mm. kallis hinta (no milloin Volkkari on ollut edullinen??),meluisuus,korkea kulutus suorituskyky.Kyllä moottori meliuaa mutta se muuttuu ääneksi eikä pyöriä liikuttavaksi voimaksi.Opel Vivaro oli voittaja toivottavasti Volkkaristakin tulisi joskus Ooppeli.
Ja pakuthan on yleensä tehty tavaran kuljetusta varten.Etuvetonen tavarankuljetusauto,näinköhän sellasta olis pitäny ees koskaa valmistaakaa.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Fiat Bravo 1.9-07(ajossa)
Fiat Marea 1.8 -00(ajossa)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Tästähän alkaa syntyä ihan kunnon väittely, no lisää vettä myllyyn... Mitäs pahaa etuvedossa on tavarankuljetukseen? Eihän se auto aina ole lastissa, saati että kyydissä olisi jotain tarpeeksi painavaa.
Oli se surkean näköistä menoa tässä talvella kun tuossa ihan omalla pihalla vieraili Hyundai H1, piti sitten loppujen lopuksi vetää portterilla se pois tuosta, kun jämähti pikkuriikkiseen mäentynkään.
Oli se surkean näköistä menoa tässä talvella kun tuossa ihan omalla pihalla vieraili Hyundai H1, piti sitten loppujen lopuksi vetää portterilla se pois tuosta, kun jämähti pikkuriikkiseen mäentynkään.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
TARKOTIN,JOS SILLÄ KULJETETAA tavaraa ja kenties vedetää kärrii,yritä nyt jotenkii ees ymmärtää,mun puolest saat ajaa vaikka keskeltävetäväl.Jatkukoo tästä eteenpäin vaikka VW kokemuksilla.
2108(kesäauto)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
2109(varaosa-auto)
H-D 125 SX(projekti)
Entä nämä Volkkarin suihkusuutin sekoilut? Tehdas ja diileri pesee kätensä asiasta. kuinka usein olette nähneetettä Diesel Toyota on jäänyt tienposkeen ruiskuvian takia? Mitä hyötyä siitä on että korin ulkomittoja turvottamalla itse kuljetuskapasiteetti pienee? Kun Poliisi,tulli,rajavartiolaitos käyttää Volkkaria niin onhan se itsekkin komeeta päästä vahtijoiden leiriin vaikka Suojelupoliisi tietää tasan tarkkaan mitä puuhailet.Neuvostoliitossakin Volga M-21 sai mystisen sädekehän ympärilleen vaikka se oli hitaasti kiihtyvä mutta huonosti pysähtyvä jenkkimallinen 2500kg:n kassakaappi jonka hirvilogo repi jalankulkijan vatsapeitteen kaulasta häpyluuhun törmäyksessä.
Kiitos kysymästä, tiedän kyllä, että Kübelwagen on vanha sotavolkkari ja sillä on ihan yhtä paljon tekemistä tämän pakettiautoasian kanssa kuin niillä muinaisilla 70-luvun ns. pakettimallisilla bensavehkeillä.
Et vastannut kysymykseeni, joten tulkitsen, ettet ole edes ajanut sitä uutta Hiacea, vaan DX-Corollasta saaduilla kokemuksilla Toyotasta voidaan merkkiä puolustaa ikään ja malliin katsomatta, samalla tavalla kuin VW:tä moittia kun on kokeillut jotain rautalangalla ja muilla köyhillä patenteilla parsittua hinnat-alkaen mallia, eikö niin?
Missä Tuulilasin numerossa kyseinen testi oli, minä vuonna ja mitkä konevaihtoehdot kyseessä?
On se kyllä kumma, että kaikki virastot ja muut instanssit ovatkin niin tyhmiä, etteivät tajua käyttää Toyotaa vaan jotain itsestäänsärkyviä volkkareita. Miksiköhän näin voisikaan olla?
Muuhun tajunnanvirtaan en viitsi edes kommentoida, koska asia ei liity mitenkään kokemuksiin Transporterista, tai yleensäkään mistään hyötyajoneuvosta.
Et vastannut kysymykseeni, joten tulkitsen, ettet ole edes ajanut sitä uutta Hiacea, vaan DX-Corollasta saaduilla kokemuksilla Toyotasta voidaan merkkiä puolustaa ikään ja malliin katsomatta, samalla tavalla kuin VW:tä moittia kun on kokeillut jotain rautalangalla ja muilla köyhillä patenteilla parsittua hinnat-alkaen mallia, eikö niin?
Missä Tuulilasin numerossa kyseinen testi oli, minä vuonna ja mitkä konevaihtoehdot kyseessä?
On se kyllä kumma, että kaikki virastot ja muut instanssit ovatkin niin tyhmiä, etteivät tajua käyttää Toyotaa vaan jotain itsestäänsärkyviä volkkareita. Miksiköhän näin voisikaan olla?
Muuhun tajunnanvirtaan en viitsi edes kommentoida, koska asia ei liity mitenkään kokemuksiin Transporterista, tai yleensäkään mistään hyötyajoneuvosta.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Olen minä tehokastakin transportteria ajanut.Oliko se 2,5 TDI,jotain 150hv siinä oli.Tyhjänä kyllä hyvin kiihtyi moottoritien rampilta liikenteen sekaan.Kaveri sanoi sen kulkevan 190.No sellaisellahan jo rupee kyykyttämään Lada 112 HB 16V:tä joka kulkee 192.Jos sillä Ladan ohi pääsee niin elämähän on saanut merkityksen.En ole Uutta HiAcea ajanut enkä uutta Tranportteria.Uudehkon neliveto HiAcen kyydissä olen ollut Itäisellä Uudellamaalla jossa yksi tuttu harrrastaa Joulukuusikauppaa.Voidaan kyllä mennä sillä sellaiseen paikkaan mihin millään 2 veto transportterilla ei ole asiaa.En tiedä mikä Toyotassa niin sinua risoo ja eihän se rautalangan vika ole jos jotkut eivät osaa sitä käyttää.En minä voi mennä Bilteman palautusluukullekkaan vinkumaan jos Biltemasta ostetulla vasaralla isken suoraan sormeen.Tuulilasin testi oli vuodelta 2008.Siis testi eikä ostettu mainos.
Vertaatko nyt oikeasti nelivetoHiacea etuvetoPortteriin etenemisessä? Tai kummalla on kivempi ajaa 190km/h, Ladalla vai Transporterilla? Näillä argumenteilla nyt ei ole mitään yhteyttä oikeaan elämään.
Ja ei Toyota minua riso, vaikka niitäkin on muutama ollut.
Tolkutan vaan sitä, Toyota on jäänyt armotta vanhanaikaiseksi ja on hintaisekseen varsin karu ja alkeellinen, vaikka kuinka kestävä olisikin. Nythän niitä ei enää edes tuoda maahan.
Tässä on ilmeisesti sellainen maksettu testi:
http://www.youtube.com/watch?v=8zf724pabGE
http://www.youtube.com/watch?v=LZdXQlRxzhI
Korimalli on Transporterissa toki väärä, mutta Hiace on samanlainen kuin 15 vuotta sitten, vain kone on vaihtunut.

Ja ei Toyota minua riso, vaikka niitäkin on muutama ollut.
Tolkutan vaan sitä, Toyota on jäänyt armotta vanhanaikaiseksi ja on hintaisekseen varsin karu ja alkeellinen, vaikka kuinka kestävä olisikin. Nythän niitä ei enää edes tuoda maahan.
Tässä on ilmeisesti sellainen maksettu testi:
http://www.youtube.com/watch?v=8zf724pabGE
http://www.youtube.com/watch?v=LZdXQlRxzhI
Korimalli on Transporterissa toki väärä, mutta Hiace on samanlainen kuin 15 vuotta sitten, vain kone on vaihtunut.
2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Kyllä kysyjä varmaan näistä osaa tehdä oikean valinnan.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Lueppa VAG kokemuksia taksifoorumilta.Koska VW on usein 10 000€ kalliimpi kuin monet kilpailijansa niin huollossa on siirrytty ns Long Life huoltoihin eli ilmaisia lounaita ei ole ja autokorjaamo voi nyhtää entistä enemmän kun auto on päässyt huonoon kuntoon.Juhlimisen aihetta ei ole jos kierossa oleva vauhtipyörä syö kytkinlevyn,alapallonivelet menee kuoppaisella tiellä vaihtoon 12tkm välein.Moottorista nyhdetty turboteho aiheuttaa suuren öljynkulutuksen jne....