Lada Vesta
Re: Lada Vesta
Tätä Vestaa oli muistaakseni tulossa useammalla moottoriversiolla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Yhtä hyvä vaihtoehto olisi ollut myös rellun 1.6 mitä oli daciassakin.. katselin huvikseni kun muistin Largusissa olleen 1.6 konetta myös, niin tuon romania versio Lodgy:a, sitä saa suomessakin näköjään tuolla Ladan 1.6 8v koneellaJohnDoe kirjoitti:1,6l moottorista puhutaan eli eiköhän ole Samarasta tuttu perinteinen kone, mikä Grantaakin kuljettaa ja omaa Kalinaasikin.mikko853 kirjoitti:Tyylikkään oloinen peli. Renaultin tekniikkaa peliin alla?

Njet problem, normal katastroof 

Re: Lada Vesta
Näky tuon lehtijutun mukaan tulevan kolmea eri 1,6 moottoria - Renault-Nissan 114hp, Lada 87hp (8V) ja 106hp (16V).
11 erilaista varustelua. Vanteita 15,16 ja 17".
http://www.autonews.ru/automarket_news/news/1799052/
11 erilaista varustelua. Vanteita 15,16 ja 17".
http://www.autonews.ru/automarket_news/news/1799052/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Lada Vesta ensimmäisessä testiajossa:
https://www.youtube.com/watch?v=qvSED5Xxtqo
jossain Barcelonan alueella hiotaan jousitusta ja ohjausta yhdessä jonkun insinööritoimiston kanssa.
Ensimmäisiä kuvia kabiinista: http://www.autonews.ru/automarket_news/news/1800171/
https://www.youtube.com/watch?v=qvSED5Xxtqo
jossain Barcelonan alueella hiotaan jousitusta ja ohjausta yhdessä jonkun insinööritoimiston kanssa.
Ensimmäisiä kuvia kabiinista: http://www.autonews.ru/automarket_news/news/1800171/
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Hieno on. Miksi niin monta moottori vaihto-ehtoa? Ilmeisesti vientiin paremmalla moottorilla.
Hieno on. Miksi niin monta moottori vaihto-ehtoa? Ilmeisesti vientiin paremmalla moottorilla.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Niin kumpikohan parempi Moottori.. Toinen hinnaltaan ja toinen laadultaan.. kolmannessa hinta ja laatu kohdallaan..
Re: Lada Vesta
Ladan logo muuttuu myös Vestan myötä.
uusi logo

http://carobka.ru/publications/news/lada/33917/
esittely 1.4, uutinen päivätty kuitenkin 30.3, joten ei pitäisi aprillijuttu olla.
uusi logo

http://carobka.ru/publications/news/lada/33917/
esittely 1.4, uutinen päivätty kuitenkin 30.3, joten ei pitäisi aprillijuttu olla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Minusta ei pahannäköinen pallopurje ole..ehkä ajateltu myötätuuli ominaisuuksia.
Re: Lada Vesta
Niin, eikös tuo Samaran moottori ole hinta-laatu-suhteeltaan melko hyväkin? Taloudellisuus tosin ei ole enää ihan tätä päivää, kun kulutuslukemia katselee, mutta aika varmatoiminen keksintö kuitenkin... Vai olisiko sitten 16v versio vielä parempi, kun ei tarvitse venttiilejäkään säätää...t tulppu kirjoitti:Niin kumpikohan parempi Moottori.. Toinen hinnaltaan ja toinen laadultaan.. kolmannessa hinta ja laatu kohdallaan..
Lada 117 STW 1,4 16v 2009
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Lada 112 HB 1,6 16v 2005
Eurosamara 1,5 Gli -98
Saab 900i -90
Saab 9-3 2.0t -02 & 1.8t -04
VW Transporter Syncro -97
VW Passat V6 Syncro -98
VW 1300 -73
4 x Talbot: 3 x 1510 & 1 x Solara
Chrysler 1508 GT
Re: Lada Vesta
Itse Todennäköisesti ottaisin 16 Venttiilisen.
Re: Lada Vesta
Moi,
Mittaristo on autossa hieno, vähän kuin C-mallin Mersussa. Heti tulee mieleen ettei mittaristoa ole voitu tehdä Venäjällä. Mukavaa että normaali virtalukkokin löytyy. Starttinappula kun on kovasti autoissa yleistymässä.
Mittaristo on autossa hieno, vähän kuin C-mallin Mersussa. Heti tulee mieleen ettei mittaristoa ole voitu tehdä Venäjällä. Mukavaa että normaali virtalukkokin löytyy. Starttinappula kun on kovasti autoissa yleistymässä.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Muistaakseni jo tossa veljen 110:n mittaristossakin mikä hajottuaan vaihdettiin luki VDO -"Sdelano v Rossii". Eli olisko sama juttu kuin niiden Bosch ruiskutuslaitteidenkin kanssa?
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Kyllähän tuolla on jotain 1,8 litraisesta moottoristakin, malli 21128. Tehoa 123 hevosvoimaa. Jos pitää päästä nopeasti datshalle.
Kyllähän tuolla on jotain 1,8 litraisesta moottoristakin, malli 21128. Tehoa 123 hevosvoimaa. Jos pitää päästä nopeasti datshalle.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Re: Lada Vesta
Kyllä se silloin täyttää kun Vesta on tuotantolinjalla. Hommahan on parasta aikaa työn alla.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Lada Vesta
Moi,
Tosiaan, tuossa vielä nuo kaavaillut moottorivaihtoehdot:
1,6 l 8v / 87 hv (21116);
1,6 l 16V / 106 hv (21127); automaattivaihteistolle
1,6 l 16V / 114 hv (HR16DE-H4M) Renault-Nissan
1,8 l 16V turbo /123 hv??? (21128).
106 heppainen moottori on kai pelkästään automaattivaihteistolle.
Tuo 1,8 litrainen on vasta kehitteillä ja sen lopullinen teholuokka jää vielä nähtäväksi. 1,8 litrainen on VAZ tehtaan omaa suunnittelua joskin apuna käytetään tätä länsimaista tietotaitoa. Moottoriin tulee länsimaisia osia kuten kampiakselit ja männät. Se on kuitenkin tulossa Vestaan ja varmaan muihinkin tulevaisuuden malleihin. Vesta sedanin jälkeen on tulossa HB malli jossain vaiheessa, sen pituus on jo tiedossa 4250mmm.
Paras moottori on varmasti tuo 87 hv malli, joka tulee olemaan varmaankin suosituin moottori Venäjällä.
Ei oikein jaksa uskoa, että tuotanto käynnistyisi syksyllä kun on nämä talouspakotteet ja autojen myynti takkuaa. Eiköhän ruplan kurssi myös heijastu auton ajateltuun Venäjän myyntihintaan: 40 000 ruplaan. Tarkoitan, että autosta varmaan tulee talouskriisin vuoksi kalliimpi varsinkin kun käytetään länsimaisia osia kuten mm. nuo etu-, ja taka-akselit.
Tosiaan, tuossa vielä nuo kaavaillut moottorivaihtoehdot:
1,6 l 8v / 87 hv (21116);
1,6 l 16V / 106 hv (21127); automaattivaihteistolle
1,6 l 16V / 114 hv (HR16DE-H4M) Renault-Nissan
1,8 l 16V turbo /123 hv??? (21128).
106 heppainen moottori on kai pelkästään automaattivaihteistolle.
Tuo 1,8 litrainen on vasta kehitteillä ja sen lopullinen teholuokka jää vielä nähtäväksi. 1,8 litrainen on VAZ tehtaan omaa suunnittelua joskin apuna käytetään tätä länsimaista tietotaitoa. Moottoriin tulee länsimaisia osia kuten kampiakselit ja männät. Se on kuitenkin tulossa Vestaan ja varmaan muihinkin tulevaisuuden malleihin. Vesta sedanin jälkeen on tulossa HB malli jossain vaiheessa, sen pituus on jo tiedossa 4250mmm.
Paras moottori on varmasti tuo 87 hv malli, joka tulee olemaan varmaankin suosituin moottori Venäjällä.
Ei oikein jaksa uskoa, että tuotanto käynnistyisi syksyllä kun on nämä talouspakotteet ja autojen myynti takkuaa. Eiköhän ruplan kurssi myös heijastu auton ajateltuun Venäjän myyntihintaan: 40 000 ruplaan. Tarkoitan, että autosta varmaan tulee talouskriisin vuoksi kalliimpi varsinkin kun käytetään länsimaisia osia kuten mm. nuo etu-, ja taka-akselit.
***************************************************************
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.