Sivu 2/31

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 9.3.2015 18:19
Kirjoittaja samarai
Tätä Vestaa oli muistaakseni tulossa useammalla moottoriversiolla.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 9.3.2015 20:08
Kirjoittaja mikko853
JohnDoe kirjoitti:
mikko853 kirjoitti:Tyylikkään oloinen peli. Renaultin tekniikkaa peliin alla?
1,6l moottorista puhutaan eli eiköhän ole Samarasta tuttu perinteinen kone, mikä Grantaakin kuljettaa ja omaa Kalinaasikin.
Yhtä hyvä vaihtoehto olisi ollut myös rellun 1.6 mitä oli daciassakin.. katselin huvikseni kun muistin Largusissa olleen 1.6 konetta myös, niin tuon romania versio Lodgy:a, sitä saa suomessakin näköjään tuolla Ladan 1.6 8v koneella 8)

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 9.3.2015 21:16
Kirjoittaja samarai
Näky tuon lehtijutun mukaan tulevan kolmea eri 1,6 moottoria - Renault-Nissan 114hp, Lada 87hp (8V) ja 106hp (16V).
11 erilaista varustelua. Vanteita 15,16 ja 17".
http://www.autonews.ru/automarket_news/news/1799052/

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 24.3.2015 23:26
Kirjoittaja samarai
Lada Vesta ensimmäisessä testiajossa:
https://www.youtube.com/watch?v=qvSED5Xxtqo

jossain Barcelonan alueella hiotaan jousitusta ja ohjausta yhdessä jonkun insinööritoimiston kanssa.

Ensimmäisiä kuvia kabiinista: http://www.autonews.ru/automarket_news/news/1800171/

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 25.3.2015 18:54
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Hieno on. Miksi niin monta moottori vaihto-ehtoa? Ilmeisesti vientiin paremmalla moottorilla.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 25.3.2015 20:31
Kirjoittaja t tulppu
Niin kumpikohan parempi Moottori.. Toinen hinnaltaan ja toinen laadultaan.. kolmannessa hinta ja laatu kohdallaan..

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 31.3.2015 1:16
Kirjoittaja samarai
Ladan logo muuttuu myös Vestan myötä.

uusi logo
Kuva

http://carobka.ru/publications/news/lada/33917/

esittely 1.4, uutinen päivätty kuitenkin 30.3, joten ei pitäisi aprillijuttu olla.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 31.3.2015 10:48
Kirjoittaja t tulppu
Minusta ei pahannäköinen pallopurje ole..ehkä ajateltu myötätuuli ominaisuuksia.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 31.3.2015 11:52
Kirjoittaja JohnDoe
t tulppu kirjoitti:Niin kumpikohan parempi Moottori.. Toinen hinnaltaan ja toinen laadultaan.. kolmannessa hinta ja laatu kohdallaan..
Niin, eikös tuo Samaran moottori ole hinta-laatu-suhteeltaan melko hyväkin? Taloudellisuus tosin ei ole enää ihan tätä päivää, kun kulutuslukemia katselee, mutta aika varmatoiminen keksintö kuitenkin... Vai olisiko sitten 16v versio vielä parempi, kun ei tarvitse venttiilejäkään säätää...

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 31.3.2015 14:24
Kirjoittaja t tulppu
Itse Todennäköisesti ottaisin 16 Venttiilisen.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 1.4.2015 22:10
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Mittaristo on autossa hieno, vähän kuin C-mallin Mersussa. Heti tulee mieleen ettei mittaristoa ole voitu tehdä Venäjällä. Mukavaa että normaali virtalukkokin löytyy. Starttinappula kun on kovasti autoissa yleistymässä.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 1.4.2015 22:22
Kirjoittaja samarai
Muistaakseni jo tossa veljen 110:n mittaristossakin mikä hajottuaan vaihdettiin luki VDO -"Sdelano v Rossii". Eli olisko sama juttu kuin niiden Bosch ruiskutuslaitteidenkin kanssa?

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 1.4.2015 22:31
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Kyllähän tuolla on jotain 1,8 litraisesta moottoristakin, malli 21128. Tehoa 123 hevosvoimaa. Jos pitää päästä nopeasti datshalle.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 2.4.2015 0:58
Kirjoittaja samarai
Kyllä se silloin täyttää kun Vesta on tuotantolinjalla. Hommahan on parasta aikaa työn alla.

Re: Lada Vesta

Lähetetty: 3.4.2015 10:48
Kirjoittaja Jouska
Moi,

Tosiaan, tuossa vielä nuo kaavaillut moottorivaihtoehdot:

1,6 l 8v / 87 hv (21116);
1,6 l 16V / 106 hv (21127); automaattivaihteistolle
1,6 l 16V / 114 hv (HR16DE-H4M) Renault-Nissan
1,8 l 16V turbo /123 hv??? (21128).

106 heppainen moottori on kai pelkästään automaattivaihteistolle.

Tuo 1,8 litrainen on vasta kehitteillä ja sen lopullinen teholuokka jää vielä nähtäväksi. 1,8 litrainen on VAZ tehtaan omaa suunnittelua joskin apuna käytetään tätä länsimaista tietotaitoa. Moottoriin tulee länsimaisia osia kuten kampiakselit ja männät. Se on kuitenkin tulossa Vestaan ja varmaan muihinkin tulevaisuuden malleihin. Vesta sedanin jälkeen on tulossa HB malli jossain vaiheessa, sen pituus on jo tiedossa 4250mmm.

Paras moottori on varmasti tuo 87 hv malli, joka tulee olemaan varmaankin suosituin moottori Venäjällä.

Ei oikein jaksa uskoa, että tuotanto käynnistyisi syksyllä kun on nämä talouspakotteet ja autojen myynti takkuaa. Eiköhän ruplan kurssi myös heijastu auton ajateltuun Venäjän myyntihintaan: 40 000 ruplaan. Tarkoitan, että autosta varmaan tulee talouskriisin vuoksi kalliimpi varsinkin kun käytetään länsimaisia osia kuten mm. nuo etu-, ja taka-akselit.