Toisaalta tuo päivänvalopakko on euroopan mittakaavassa parannus, koska Suomi on ainoita maita EU:ssa, jossa on ajovalopakko valoisana aikana, eli muualla valojen määrä lisääntyy päivä aikaan ja meillä vähenee.mush kirjoitti:Päätön säännös tuo pimeä perä, kunnon sateella niitä on jo vaikea nähdä, eikä monet näköjään osaa niitä valoja päällekään laittaa olojen muuttuessa.
Ja kuitenkin ollaan menossa enenevässä määrin LED-valoja kohti, joten tuolla pimeällä perällä saavutettava säästö on vain siirtymäkauden marginaalinen juttu. Ehkä vielä joku hehkulampun parikymmentä wattia teoriassa näkyykin jossain säästönä, mutta joku muutama watti on se ja sama. Halvaksi menee ihmishenki, jos takavaloilla paremmin näkymällä säästyisi muutamakin, vaikka koko Euroopan tasolla.
Ja muualla osataan kääntää ne valot päälle sumun, sateen tai pimeyden tullessa, meillä lähtökohtaisesti luullaan niiden valojen jo olevan päällä ja sitten vain ihmetellään kun pimeessä ei näe ajaa, ja auta armias jos joku erehtyy väläyttämään valoja, niin kiitokseksi vain näytetään keskisormea
