Sivu 2/2
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 24.1.2015 0:26
Kirjoittaja AmisPatte69
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 24.1.2015 18:36
Kirjoittaja jta
Ei se venttiilien säätö mitään raketti tiedettä ole. Kannattaa vaan olla siihen se leveä rakotulkki niin saa paremmin säädöt kohdalleen. Ite yleensä pyöritelly konetta siten että kun ykkösen venttiilit saksaa niin nelosen venttiilit säädetään. Kakkonen saksaa niin kolmonen säädetään, kolmonen saksaa niin kakkonen säädetään ja nelonen saksaa niin ykkönen säädetään.
Säätöhän tapahtuu siten että löysätään se isompi lukitusmutteri ja pienemmällä säädetään välys kohdalleen jonka jälkeen kiristetään taas isompi mutteri. Tuossa useasti joutuu vähän ennakoimaan kun tuntuu säätö aavistuksen muuttuvan aina lukitusmutteria kiristettäessä. Tuota säädön muuttumista voi vähän estää että laitetaan lukitusmutteria sen verran kireälle että säätö nippanappa liikkuu ja pidetään vielä avaimella tuo säätö paikoillaan kun kiristetään lukitusmutteri.
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 18.2.2015 19:34
Kirjoittaja AmisPatte69
Jospa sitä päivittäisi tätäkin välillä.
Eli larse käy nykyään todella nätisti eikä nakuta enää! syy nakuttamiseen oli löystynyt venttiilien säädön lukitusmutteri, jonka seurauksena kaikki oli kolmosventtiilissä ihan päin per**ttä.

Konehuonetta vähän kanssa tullut siistittyä siinä samalla kun venttiilit säädin.
Eli kuvat kertoo enemmän kuin tuhat sanaa, Kuskinpuolen ruosteet hitsattu helmasta. Onneksi ei ton enempää ollu, ei mitenkään nätisti hitsattu mutta mulle kelpaa, ja piiloonhan saumat kumminkin jää.
Nyt on taas varmaan hiljaista vähänaikaa kunnes saan osia haalittua kasaan että pääsee jatkamaan rojektointia.
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 25.3.2015 18:45
Kirjoittaja AmisPatte69
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 25.3.2015 22:14
Kirjoittaja jta
Tuohon huonoon tyhjäkäyntiin ja säädön vaikuttamattomuuteen niin ensiksi kannattaa tarkistaa imuvuodot. Kaasarin kiinnitys että tiukasti kiinni imusarjassa (älä kiristä liikaa, menee kaasarinjalka banaanille), kaasarin kannen kireys, alipainetehostajan letkun kunto (on petollinen), alipaineletkut yleensäkkin ja tyhjäkäynnin alipainekalvo. Ja jos on se saasteidenalentamisjärjestelmä käytössä niin ensimmäisenä sen ohitus siten että tyhjäkäynnin kalvolle tulee letku suoraan imusarjasta eli ohitetaan se lokasuojassa oleva solenoidi venttiili. Tuossa ehkä ne yleisimmät.
Ja puristuspaineetkin kannattaa kattoa ettei olisi venttiili mennyt mutta tuo ei taida tässä tapauksessa olla kyseessä kun aikasemmin kuitenkin käyny nätisti naputuksesta huolimatta.
Ja kun on noita sytkäosiakin vaihdettu niin varmista vielä että on kaikki oikeissa säädöissä.
Kyllä siitä pikkuhiljaa hyvä tulee.
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 26.3.2015 8:08
Kirjoittaja temez
Itsellä on samanlainen käyttöautona ajelen 60 km päivässä työ ajoa.
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 4.5.2015 22:38
Kirjoittaja AmisPatte69
Ylläpito saa tehdä tämän kanssa nyt mitä haluaa. Projekti myytiin tallipaikan mentyä alta..ū
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 5.5.2015 14:05
Kirjoittaja MrKz
Minäki tämän projektin kehityksen loppumisen ennustin kun törmäsin instaräminässä kuvaan missä tää oli trailerilla.. muutaku uutta tallia ja ladaa ehtimään
Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 15.5.2015 14:24
Kirjoittaja AmisPatte69
Katsotaan miten miehen käy. Hiljaista uuden ladan suhteen saattaa olla aikamoinen tovi. Mutta eihän sitä koskaan tiedä mitä aika tuo tullessaan

Re: VAZ-21051 - 1990 - 1200S - Tuleva käyttis
Lähetetty: 25.1.2016 20:47
Kirjoittaja AmisPatte69
Noniin, nyt on uusi lada omistettu about kuukausi! Eli 1991 Lada 2105 1500! Melkein samanlainen kun tuo vanha mutta parempi kuntoinen. Jonkinsortin projutopikkia siitäkin varmaan pidän, vaihdan tämän topicin nimen ja lisäilen kuvia kunhan pääsen koneelle!
