Sivu 2/7
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 28.11.2007 21:24
Kirjoittaja THI-900
pressa kirjoitti:jättäkää egr-venttiili pakosarjaan, ainoastaan siitä lähtevään letkuun laittakaa 4mm hauli sisään.
Eli kun letku on tukittu ei pakokaasu mene imuun mutta päälepäin näyttää hyvältä.
Hai, ovela veli.

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 28.12.2007 21:09
Kirjoittaja THI-900
Tota pakoputki hommaa oon nyt miettiny.
Sattuu toi mun aihio olemaan ikävästi kuukauden liian uusi, että sais ilman kattia rekisteriin. Mutta päästönormi on kuitenkin sama kuin muillakin '87 vuotisilla.
Toteutetaanko se katti sinne ihan aikuisten oikeesti niin, että hitsataan vain kuoret putkeen kiinni?
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 28.12.2007 21:39
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti:
Toteutetaanko se katti sinne ihan aikuisten oikeesti niin, että hitsataan vain kuoret putkeen kiinni?
Kyllä. Onhan tästä ollut puhetta foorumilla ennenkin.
Kukaanhan ei tietty kiellä laittamasta sinne upouutta kattia korventumaan. Tai sellainenhan siellä pitäisi olla, mutta katsastusmiestä ei tosiaankaan kiinnosta onko siellä sisukset vai ei. Eikä se sitä mistään pystyisi toteamaankaan.
Tota 1600 twincämiä leimatessa inssi kysy että "onhan täällä sisukset tietenkin?" vastaus "joo" --> asia selvä ja leima paperiin

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 29.12.2007 12:35
Kirjoittaja THI-900
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 29.12.2007 13:20
Kirjoittaja lada combi
THI-900 kirjoitti:En muista mitkä päästöt kyllä sitten tippuu.
Sen tehtävänä on vähentää typen oksidien (NOx) päästöjä... EGR-venttiillä saa mukavan karstasen koneen (kannattaa poistaa se toiminnosta niistä joissa sen toimintaa ei valvota

...)
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 8.1.2008 14:31
Kirjoittaja THI-900
Ajatuksia ikkunoista. En oo ikinä purkanu ladan ovia. Miten mahtaa olla:
Saako kanttiksen etuovien ikkunat sovitettua nappisen oviin?
Mulla on noin tupakki-ikkunat tossa aihiossa laitettu ikuiseen säppiin eikä ne oo kovin kauniit. Sen sijaan kanttiksen koko oven kokosia klaseja olis tossa ylimääräsenä. pari kappaleet. Sitte sais modattu peilejäkin vähän uuteen uskoon.
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 8.1.2008 16:00
Kirjoittaja Marko
vertaa kanttiksen lasii nappiksen ovee,ja sit se pikkuikkunan tolppa pitäs poistaa,ei oo koskaa tullu tuota mielee,mut ajatus on hyvä.
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 8.1.2008 16:16
Kirjoittaja Mara
Kyllä luulis saavan, Team Pers'auki Racingillahan on sätkäluukulliset sivulasit kanttilampussa.
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 15.5.2008 14:54
Kirjoittaja THI-900
Pientä kaasutin keskustelua peliin. Ristolta on tulossa tommonen 1.7 oma kaasari, mutta se taitaa nyt sitten kumminkin olla aika ahdas peli...
Kattelin tosta, että ameriikasta sais webruja kaverin kautta aika kivuttomin hinnoin. DGV 32/36 250$ ja DGES 38 330$. Plus lähetyskulut. Kun laittaa giftinä tuleen ei mee veroja.
Mutta mitenkäs sitten on ton laitoksen valinnan kanssa. Bensatalouden kanssa nyt ei niin hirvestä oo väliä, koska kyllä noilla molemmilla päästään ihan varmasti alle 10litran kulutukseen mun jalalla kun vain saa suuttimet kohdilleen. Enemmän kiinnostaisi, onko jollain kokemusta tosta DGES 38 mehumaijasta. Siitä kun tuntui täällä olevan aika vähän tietoa. Ilmeisesti sillä pitäis tulla alakierroksillekin lisää vääntöä...
Haulla luin toki DGV suutinkokemuksista, mutta ehdotuksia / ajatuksia niidenkin koosta saapi toki kertoilla.
EDIT: Moderoikaapas tämä tonne takaveto tuning puolelle. Tattis!
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 5.8.2008 14:14
Kirjoittaja THI-900
Hiljaa hyvä tulee, mutta projekti etenee...
Jaksoin tossa viikonloppuna munklata moottorin luovuttaja-autoon normaalin tankin, mekaanisen pumpun ja 32/36 Weber DGAV kaasarin. Syttynä toimii edelleen 1700i:n oma suorasytystys.
Auto on nyt siirtokilvillä ajossa ja hyvin tuntuu kulkevan, sytytys kipunoi kivasti ja kulkukin on lievästi sanottuna reipasta. Loppu motarin rampilla luonto kesken, kun renkaat ei oo kun 155 leveet ja pintaa kitsaasti. Tulin lintta pohjassa ramppia alas ==> vauhtia kasvoi mittarin mukaan 135 ennen kuin ns. kiihdtyskaista osuus oli vielä edes alkanut. Siinä kohtaa nostin kaasun ja totesin, että riittää mulle.
Näin tässä vaiheessa on hyvä todeta, että yhtään enempää tehoa ei tarvita. Kun tohon saa nyt vielä sen 38 DGMS mehumaijan ja tiehämmän perän, niin kulku alkaa olla sen verta iloista, että saa ihan oikeesti pelätä että mistä kohtaa poikii ensimmäisenä.
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 5.8.2008 21:46
Kirjoittaja Jokari
THI-900 kirjoitti:
Näin tässä vaiheessa on hyvä todeta, että yhtään enempää tehoa ei tarvita. Kun tohon saa nyt vielä sen 38 DGMS mehumaijan ja tiehämmän perän, niin kulku alkaa olla sen verta iloista, että saa ihan oikeesti pelätä että mistä kohtaa poikii ensimmäisenä.
Laatikko ja perä porsii kun rupeaa vähääkään "urheilullisemmin" ajeleen. Perälle riittää kun lyö pari kertaa tyhjää pitävämmällä pinnalla, niin sen jälkeen se jo jollottaa.
Itsehän ainakin sain 1700i:n perän heti huutamaan kun vähän poltin nakkia märällä assulla
Mut hienoa että oot saanu vehkeet pelaamaan, ja mikä parasta; KUNNON kaasarilla.
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 6.8.2008 13:03
Kirjoittaja THI-900
Eipä onneksi toi asfaltilla suodittelu kuulu mun tapoihin.

Soraa kyllä heitti kakkosellakin vielä 60:n vauhdissa kivasti.
Tarkoituksena tosiaan on helpottaa tota voimalinja kestoa Nivan kytkimellä ja tiheällä perällä. Saa nähä sitten miten kestää.
Tolla kaasarilla, säälimättömällä ajolla meni muuten 10 litralla 89km. eli noin 11,2 litraa sadalle. Puhutaan inhimillisistä lukemista ainakin mun mielestä, koska ajo on todella "säälimätöntä".
Tänään, kun tolla siirtokilvellä saa vielä ajaa, olis tarkoitus ajaa nynnyily ajoa ihan kokeeksi ja kattoo miten pitkän pätkän sillä pääsee...
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 20.10.2008 16:36
Kirjoittaja THI-900
Tavaroiden haaliminen on taas edennyt pari askelta eteenpäin.
Noin kuukausi sitten ostin alavudelta peltipakosarjan ja viime viikon Englannin reissulta tuli mukana UUSI Weber 38 DGMS kaasari. Hitto kun kiiltää niinku papin palli pääsiasaamuna.
Enää ei puutu kun pakoputken palat. Kaksi läpivirtaavaa vaimenninta ja 2" putki on tulossa. Ongelmaa aiheuttaa, kun ei millään osaa päättää minkälaisen takapöntön ostaisi. Tupla ulostulo siinä on, se on varmaa. Muusta ei vielä tiedä

Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 17.12.2008 21:09
Kirjoittaja THI-900
Takapönttö löytyi. Kaverilta hajos GTI golffista putki, mutta takapönttö jäi kuitenkin ehjäksi. Vaihdoin sen sitten ehjään nappiksen perään.
Tossa ajattelin että kun pitää varmasti ens kesänä tehdä taakse jarruremppa, niin onkos olemassa jotain helppoa bolt on tyyppistä levyjarru satsia taakse joka sopis takatuuppariin. Olisko Fiat 124:n jarrusta mihinkään ja onko asennus miten hankala. Samalla pääsis eroon siitä rumpujen sisällä kiehuvan veden riesasta.
Toinen ajatus mikä oli, niin olis tehdä koneesta jakohihnalla eikä ketjulla toimia. Mutta tämä ei taida ollakkaan ihan pikku juttu?
Re: Prokkis: 21013 "Redbull" piristys.
Lähetetty: 18.12.2008 8:22
Kirjoittaja pressa
THI-900 kirjoitti:Toinen ajatus mikä oli, niin olis tehdä koneesta jakohihnalla eikä ketjulla toimia. Mutta tämä ei taida ollakkaan ihan pikku juttu?
MITÄ, oletko joku välimallin mies? maailman autoteollisuuskin on siirtymässä takaisin ketjuu, remmikoneet herkkiä vaurioille...
Jos roikut kielekkeellä ja kaverit heittävät avuksesi ketjua ja kuminauhaa, kumpaan tartut?? Luulen vahvasti että ketjun varaan luotat henkesi, miksi autosi henki pitäisi olla kuminauhan varassa??