Sivu 2/3
Re: Vaz-21046 1700i Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 13.6.2016 21:53
Kirjoittaja matomaukka
Ongelmat jatkuu valokatkaisijan kanssa.
Eli tohon on ilmeisesti konelassa väännetty semmoinen systeemi, että ajovalot on päällä kun avaimesta kääntää, ei tartte katkaisijaan koskea.
no se systeemi kyrvähti 3kk omistus-suhteen muutoksesta, se ajotietokoneen ja hanskalokeron välissä olevalla hyllyllä oleva kaapelihärdelli oli yhdestä sinisestä piuhasta polttanut ilmeisesti vastuksen. revin sitten siitä johtimet erilleen ettei tule muuta vahinkoa.
Seuraus siitä oli, että valokatkaisijaa piti sitten normaalisti käyttää. muutama vuosi reipasta ajoa ja keskinkertaista huoltoa. Ongelmat alkoivat tuon katkaisijan suhteen muutama kuukausi sitten.
eli tarvikkeena hankittu katkaisija lämpöhitsasi itsensä kiinni, ajo seis ja katkaisija liittimestä irti. vaihdoin takaisin vanhan katkaisijan ja kappas kummaa homma toimii.
tänään töistä lähdettyä katkaisia ottaa kunnolla lämpöä, sulaketta tuo ei polta mutta siihen valokatkaisijaan tuleva sininen johto palaa kyllä, mahtavan katkun kera.
Konehuoneesta tullu jynssättyä jokainen mustajohdon pätkä joka runkoon kiinni ottaa. mutta ongelma jatkuu.
mistä tota lähtis purkamaan?
eikö sulakkeen pitäisi palaa jos tuo runkoon ottaa kiinni?
Re: Vaz-21046 1700i Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 14.6.2016 14:19
Kirjoittaja matomaukka
koko sulakerasian vaihto menossa tällä hetkellä. tossa poikaa käyttäessäni lääkärissä aamulla, otin katkaisijan irti ja tunnustelin johtimia, että mikä niistä tarkkaan ottaen lämpenee. Punakeltanen.
Katkaisijan johtonippu päättyy hanskalokeron alle ja vastaan tuli 3kpl releitä joista noi aiemmin mainitut johdot roikkuvat.
sininen, keltapunainen ja jotain muuta johtimia. Onko tuo nyt se niin sanottu valoautomatiikka?
Hitto ku mie oon kujalla ku lumiukko noitten johtojen kanssa.
Re: Vaz-21046 1700i Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 14.6.2016 16:30
Kirjoittaja Mara
Just ne kolme relettä on se automatiikka. Liittimet irti ja se on luonnollisesti pois käytöstä.
Re: Vaz-21046 1700i Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 19.6.2016 18:47
Kirjoittaja matomaukka
Tuli vaihdettua Sulakeboksi. Töötti ja Lefta ei pelaa enää. muita plussia oli se että vilkku ei aiheuta volttimittarin hullua heilumista, Pyyhkijät pelaa ihan eritavalla ja yms.
Re: Vaz-21046 1700i Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 20.6.2016 22:42
Kirjoittaja jta
Ilmeisesti on sattunu väärä sulakerasia? Näitä on ainakin kahdella eri kytkennällä.
http://www.mansemotors.fi/sulakerasia-2 ... ulakkeilla tuolta sitten Tuotetiedot/käyttöohjeet välilehti niin on lisä infoa kytkennöistä.
Re: Vaz-21046 1700i Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 21.6.2016 21:41
Kirjoittaja matomaukka
Jaa-a yhtä sorttia siellä oli vaan tilattavissa.
Töötti alkoi pelaamaan kun vaihdoin releet noitten hyppylankojen tilalle.
lefta pyörii tuon hyppylangan kanssa kun akku on kytkettynä. taitaa olla siis tuon leftan releen ohjaus kadoksissa. leftan ohjausanturi taitaa olla se mihin jäähdyttimen yläletku tulee kiinni, eli pienehkö alumiininen kappale. ketjunkiristimen yläpuolella.
laitoin mansemotorssille sähköpostia, eiköhän tää sillä ratkeennu.
Re: VAZ-21046 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 27.6.2016 19:36
Kirjoittaja naco
On vain yhdenlaista sulakerasiaa nykyään tarjolla! Ennen oli kyllä "siirtymämallin" sulakerasioita, jotka kävi suoraan paikoilleen, Nämä nykyiset on 4-pisteruiskujen rasioita!
2107 ja 2105 erona on rele flektin hyppylangan tilalla. Tästä syystä pidetään yhtä malli hyllyssä, oletuksena jokainen osaa laitta releen hyppylangan tilalle!
Kaasarikoneisen ladan flektin ohjausken hoitaa jäähdyttimessä oleva anturi ja sulakerasian käyttöohjeet välilehdellä oleva ohje koskee nimenomaan sitä muutosta, eli kaasarikoneiselle ladalle sopivaksi.
Miten 1-pisteruiskun flektin ohjaus eroaa 4-pisteruiskun flektin ohjauksesta on itselle täysin hämärän peitossa. Oletan, että 4-pisteruiskun flektin ohjauksen hoitaa moottoriohjain, kuten etuvetoisisa ladoissa??
Viisaammat kertokoon.
Re: VAZ-21046 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 27.6.2016 20:27
Kirjoittaja mush
naco kirjoitti:
Miten 1-pisteruiskun flektin ohjaus eroaa 4-pisteruiskun flektin ohjauksesta on itselle täysin hämärän peitossa. Oletan, että 4-pisteruiskun flektin ohjauksen hoitaa moottoriohjain, kuten etuvetoisisa ladoissa??
Heitetään etuvetoisten perusteella valistunut arvaus. Niissä GM:stä Boschiin vaihtuessa rele siirretty maapuolelle, vaikka ohjaus tulee moottorinohjaimelta kummassakin.
Eli Boschilaisessa flektille tuleekin jatkuva plus sulakerasian kautta (selittäisi sen hyppylangan tässäkin) ja rele on pätkimässä maata moottorinohjaimen yhteydessä.
GM:ssä pätkitään sulakerasian releellä plussaa ja vain ohjaus releelle moottorinohjaimelta.
Re: VAZ-21046 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 8.7.2016 9:13
Kirjoittaja matomaukka
Puoltaisin tuota mushin kommenttia. Mustaa piuhaa tuulettimessa ei ole eli yksi johdin menee tuulettimelle. releeseen tulee plussaa kokoajan, mutta piuhajumppaa joutuu tekemään jotta ohjaukset pelaa tulettimelle oikein. mansen sivuilta löytyy ohje kyllä, mutta pitää vissiin tehdä homma uudestaan sitten kun taas huvittaa yksi adhd -nappi syödä.
Eilen tuli työnnettyä LSD paikoilleen. Valmiiksi kasattu murikka ( Kiitos Toktornivako ja Ikolalle opetusvideoista

) niin idioottivarma kasaus. Ainoa asia mistä vois itteään pahasti ruoskia niin oli vanhojen laakereiden irroittaminen vetarista. rälläkällä. Kivasti otti laakeripinnat osumaa. Rupesin ekana ottamaan laakerin lukkoholkkia veks niin sanomista tuli. Onneksi on varalla yhdet vetarit.
Ekana kannattaa ottaa laakerista ulommainen kuori pois niin saa huomattavasti enemmän työtilaa kun saa vetarin kiinnityslaipan pois tieltä. Uudet laakerit prässillä paikoilleen.
Mahtavaa ajella yli 80km/h kun ei jyrise koko kosla..pientä ravistusta on kyllä mutta olla ominaisuus eikä vika. Kelirikkoisella tiellä ajellessa tuntu, että ei kimpoilla metsään joka kuopan kohdalla verrattuna vakioperään. Käännyttäessä perästä kuuluu ääntä mutta se taisi kuulua asiaan, ainenkin näillä ekoilla kilometreillä?
Talvee odotellessa, vakio 1700i:llä kun ei hirveesti viiti sorapätkällä tai todellakaan asfaltilla vingutella niin olishan se kiva saada se varsinainen ilo irti tuosta projektista.
mitähän seuraavaksi?
maalaus // rallijakkarat ( oon 193cm pitkä

) // Niva nokkaa? Sekoaako tossa päästöt jos näin tuommoisen asentaa.
Re: VAZ-21046 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu.
Lähetetty: 9.7.2016 9:48
Kirjoittaja Jarkko_I
matomaukka kirjoitti:maalaus // rallijakkarat ( oon 193cm pitkä

) // Niva nokkaa? Sekoaako tossa päästöt jos näin tuommoisen asentaa.
"Nivan nokka" ei auta tuossa 1700i moottorissa yhtään mitään. Kappas kun siinä on jo tuo kyseinen nokka-akseli. Ja se pitänee vielä sanoa että vanhoissa kaasari nivoissa on aivan sama nokka-akseli kuin kaasari takavedoissa
Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu
Lähetetty: 9.7.2016 19:08
Kirjoittaja arsenikki
Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu
Lähetetty: 9.7.2016 19:32
Kirjoittaja matomaukka
No hyvä tietää, koitin etsiä nostoja mutta luovutin kun ei ekalla 30 sekunnin etsimisellä löytynyt.

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu
Lähetetty: 9.7.2016 22:30
Kirjoittaja Jarkko_I
Jos tehoa haluaa ruisku vehkeeseen saada, niin varmaan parhain menetelmä on heivata se yksipiste-ruisku menemään ja virittelee nelipiste-ruiskun tilalle
Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu
Lähetetty: 12.7.2016 9:00
Kirjoittaja matomaukka
Kyllähän se tarkoituksena olis laitella. touhutonni puuttuu

Re: VAZ-210440 - 1994 - 1700i - Matomaukan lastenvaunu
Lähetetty: 27.7.2016 21:53
Kirjoittaja matomaukka
Lukkoperän narahtelut loppuivat siihen kun auto sai seisoa rauhassa viikon verran. Valojen kanssa ei ongelmaa enää. tosin sen Leftan toiminnan puuttumisen on parikertaa huomannu näillä keleillä.
Tänään antautu kuskin ikkunan nostolaite. Vaijeripyörii tyhjää, taitanu mennä poikki metelistä päätelleen kun sitä kampea tuli käänneltyä.