Sivu 2/110
Lähetetty: 21.11.2004 1:41
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Nonnis kirjoitti:Kerran tuli kiinnitettyä pakoputken takapönttö hätäpäissään sukkahousuilla kun se tippui kesken matkan

.
Tää pitää ehdottomasti lähettää Niksi-Pirkkaan.

Lähetetty: 21.11.2004 1:52
Kirjoittaja Mosse-Aksu
LamaAjanElvis kirjoitti:takasivulasi pysyy jesseteipillä ylhäällä kun ei teholiima kesällä toiminut. uus yritys ens vuonna.
.
Mä niittasin siihen vaijerissa olevaan metallilevyyn, johon ikkuna oli liimattu, popniitillä sellaisen ikkunanpesulastan metallikourun. Jätin lastaan kuuluvat kumitiivisteet kouruun ja puristin sen pihdeillä niin tiukaksi, että lasin sai nipin napin työnnettyä tiivisteiden väliin. Ennen lasin kouruun laittoa täytin kourun vielä sikaflexillä. Hyvin on pysynyt ylhäällä ja tulee pysymäänkin. Avaaminen on sitten eri juttu, sitä vältän varmuuden vuoksi ainakin pakkasella.
Lähetetty: 21.11.2004 1:59
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Mulla oli joskus vanha kupla. Pissapojat toimivat tuolloin vielä mekaanisesti kädellä pumppaamalla. Ajon aikan oli vähän hankalaa, kun piti kurotella ja painetta täytyi pumpata muutaman kerran, ennen kuin sai lasille mitään nestettä. Siksi rakentelin repsikan puolelle toisen pumpun kyydissä olijan käytettäväksi.
Yhteen takavetoLadaan laitoin pienen polttimon lämmityslaitteen vipujen taakse, jotta ne näkyisivät pimeässäkin.
Lähetetty: 22.11.2004 0:44
Kirjoittaja veli alexei
Noi eri lukitteet on tuttuja tuolla ikkunoita ylhäällä pitämällä. On meinaan montaa koitettu. Ja monta huonoksi todettu.

Lähetetty: 22.11.2004 2:38
Kirjoittaja R-J
ladalada kirjoitti:R-J kirjoitti:Sähkökytkentöjä kyllä toisinaan näkee aika hurjia. Kun itse myin viimeisen nappikseni, niin viihde-elektroniikan purkamisen jäljiltä "piiloon" jäi monenlaista johtoa ja paljon. Teipattuina kyllä, mutta silti.
Omasta ladasta löytyi kanssa jonkun "insinöörin" sähkövirityksiä.. Ihme ettei auto ole palanut...
Ja ikkunan tiivisteet oli korjattu kuumaliimalla + ovet äänieristetty uretaanilla
Itse en kyllä tällaisia patentteja harrasta, tapana kun on autoa pitää fiksusti.
Äänieristykseen löytyy nykyään kaikenlaista. NoiseKilleriä ja vastaavia. Ovat melko päteviä. Samalla tulee oveen massaa lisää ja ovea sulkiessa Mersumainen tunnelma. Onko se nyt sitten hyvä vaiko huono asia, jokainen saapi itte päättää.

Lähetetty: 22.11.2004 2:43
Kirjoittaja R-J
lämppärin jalkatilan läppä on tiiviisti kiinni puupalikalla joka on tiukasti sen alla. (LamaAjanElvis kirjoitti)
Nappiksessa käytin itse jeesusteippiä jalkatilan läpän kiinnipitämiseen. Hyvin pysyi kiinni, mutta oli per..le tiukassa, kun sen sitten kertaalleeen purin pois.
Lähetetty: 22.11.2004 2:49
Kirjoittaja Jaakkima
Muistelin että eipä ole tullut vastaan mitään köyhiä patentteja, mutta sitten muistinkin muutaman.
Itse en ole köyhiä patentteja kenenkään autoon, mutta edellisessä nappiksessa oli tuuletusikkunoiden lukitussalpojen liimaukset pettäneet ja ikkunat oli tiivistetty molemmin puolin kirkkaalla saniteettisilikonilla. Oli muuten pikkuinen homma repiä niitä silikoneja pois, kun vaihdoin tilalle toimivan ikkunan.
Tämä ei ole omakokemus, vaan erään sukulaisen.Vene oli kasattu käyttäen pelkästään nippusiteitä, rautalankaa ja jeesusteippiä käyttäen. Veneen mallista ei ole minulla tietoa, mutta sukulainen ei suostunut lähtemään kyytiin kun kyytiä tarjottiin. Miksiköhän?
Lähetetty: 22.11.2004 6:08
Kirjoittaja R-J
Enpä ihmettele, miksei kyyti ole kelvannut. Ois voinu tulla upotessa mieleen, että onpas mulla tohelo suojelusenkeli.
Lähetetty: 22.11.2004 9:28
Kirjoittaja LamaAjanElvis
alkuun ei meinannu pysyä sekään takalasi sillä jesuiitalla kosteuden vuoks, mutta nyt kun on ollu pakkasta niin johan pitää. (en uskalla kuitenkaan raapalla kokeilla) tippuu kuitenkin.
tulee muuten melkein 5min välein raapattua kuskin lasia sisäpuolelta kun ei sen puoleisesta ilmaputkesta tule mitään, muuten lämmin ajaa ja muista putkista tulee kyllä hönkäystä.
Lähetetty: 22.11.2004 21:26
Kirjoittaja veli alexei
Patentti o hyvä jos sillä säästetyllä raha on puolet siitä mitä ne osat maksaa mitä patentti rikkoo.
Lähetetty: 22.11.2004 22:24
Kirjoittaja R-J
Voi kai se noinkin mennä.
Lähetetty: 28.11.2004 16:05
Kirjoittaja LamaAjanElvis
veli meni vaihtamaan yli 500tkm ajetun carinan, 150tkm ajettuun susuki altoon. kun veti sitten 70kilometrin jälkeen juntturiin, kävi ilmi että nokka oli korjattu kemiallisella metallilla ja sen kestoa oli pidennetty patentoimalla termari niin kylmäs ettei se nokka kuluis niin nopeesti. mutta oli "myyjä" mennyt nimensä johonkin sopimukseen laittamaan jonka mukaan pitäis korvata viikon sisään paskas mennyt auto ja sai sitten korvauksena sattumalta meidän perheen vanhan 84vuoden E-kadetin 1.2lettupannulla joka ei tunne sanaa hajoaminen. auto on aikoinaan hitsattu täysin ja uudelleen maalattu, pinta on edelleen kuin uus. autolla on sahattu jo yli 300tkm eikä ole väsymisen merkkejä vielläkään. että ei ihan kaikki ooppelit leviä.
Lähetetty: 28.11.2004 17:22
Kirjoittaja R-J
Kyllä munamallin Kadettin kone kestää siinä, missä muutkin. Mutta ne on melko arkoja ruosteelle. Muuten oli aikoinaan ihan ok perusauto. On toki vieläkin, jos löytää yksilön, joka ei ole lahonnut. Tai sitten kunnostetun yksilön, kuten yllä kerrotaan.
Lähetetty: 28.11.2004 20:11
Kirjoittaja Ladisti
Mikko_PKP kirjoitti:Kun olin n. 8-vuotias, meillä oli vanha Kupla jossa oli lämmityskanavat tukossa/ruosteessa. Isäni sitten nohevasti asensi takajalkatilan kanaviin pölynimurin putken, jolla ilmaa sai ohjattua sen verran lasille että se aukesi... Muistan että vihasin syvästi ko. viritystä, kuten aina kaikkea epätäydellistä

Mulla oli myös joskus 80-luvulla kupla ja siihen laittelin sähkömiehen läpivientiputkesta (no olihan sanahirviö) putket takajalkatilasta sivuikkunoille. Vähän katsastusmies katteli mutta eihän sillä mitään sanottavaa. Toimi muuten yllättävän hyvin. Paitsi, että takajakatilaan ei tullu lämmintä.
Lähetetty: 28.11.2004 20:40
Kirjoittaja R-J
Noita putkivirityksiä on ollut monillakin urheilla, jotka ovat ajelleet kuplalla ympäri vuoden. Mieluummin minäkin kuplalla talvella ajelisin kuin esim. rättärillä.