Weber 32/36 DGV

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

jep,näin tehdään.
Red Angry Bird
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Nyt ois Weber kiinni.
Kaikki toimii muuten paitsi veto meinaa loppua tonne 80-90 km/h.Kun kiihyttää kunnolla.
Pitää herkistellen kiihytellä.Talla pohjassa hyytyy meno.

Mikäs toi Weberin toinen säätöruuvi onkaan?Samalla puolella kuin tyhjäkäynti, mutta siellä alalaidassa vinossa.
Red Angry Bird
virtain
Viestit: 1134
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja virtain »

Se alalaidassa oleva ruuvi, joka on vinossa, se on seoksen säätöruuvi....Eli kun pakokaasumittarissa säädetään seoksia kohdalleen.
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Kuin paljon sen pitää olla auki?
Red Angry Bird
virtain
Viestit: 1134
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja virtain »

En osaa sanoa, että mikä on oikea kohta sillä ruuvilla.....Aukipäin se rikastaa seosta, ja kiinnipäin menee laihemmalle.......Voihan se olla että se on nyt liian laihalla, koska jos vedot meinaa loppua (ei siis saa tarpeeksi bensaa).....Kokeile kääntää aukipäin sitä ja käyt koeajolla polkemassa sitä......Toki parashan se olis saada pakokaasumittariin, jolloin pystyis säätämään kunnolla sen kohdilleen.......Kuitenkin mielummin liian rikkaalla, kun liian laihalla seokset (venttiili voi palaa).
Avatar
jta
Viestit: 4432
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja jta »

Seosruuvi vaikuttaa käytännössä vain tyhjäkäyntiseokseen. Lappu lattiassa säädöt tehdään pää/ilmasuuttimella. Suosittelen laittaan laajakaistalambdan niin ei tarvi arpoa että mennäänkö laihalla vaiko paksulla seoksella. Näkee suoraan mihin suuntaan pitää alkaa suuttimia mulkkaan.
Ana
Viestit: 224
Liittynyt: 21.5.2017 1:13
Paikkakunta: Pornainen

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja Ana »

Vai meneekö rikkaalle kun polkasee äkkiä toisen kurkun auki? Ahdistaako vai röpeltääkö kun veto loppuu? Milloin besapuppu tarkastettu?
Ana
Viestit: 224
Liittynyt: 21.5.2017 1:13
Paikkakunta: Pornainen

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja Ana »

Kannattaa kurkata myös virranjakajaan. Mulla ei suostunut kulkemaan yli 100 kun oli kannesta hiili hävinnyt kokonaan ja pyöriä oli sen vuoksi vähän kyrvähtänyt, muuten toimi hyvin meni jopa katsatuksesta päästöistä läpi.
1200L Red
Viestit: 324
Liittynyt: 13.2.2012 19:06
Paikkakunta: Hollola

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja 1200L Red »

Kärjetön sytkä paikallaan.
Ei röpellä.Kolmosella meno hyytyy 70km/h totaalisesti.Nelosella kai menee herkistellen.En oo vielä käynyt kokeileen isoja nopeuksia, mutta tallan kun laittaa nelosella pohjaan niin tapahtuu sama hyytyminen.
Eli ei niin kuin normisti auto ei vaan kiihdy, vaan tosiaan hyytyy.

On kai tuolle tyhjäkäyntiseosruuville joku nyrkkisääntö olemassa, jonka verran se kuuluu suurinpiirtein olla auki.Että ollaan edes lähellä oikeata seosta.
Red Angry Bird
Ana
Viestit: 224
Liittynyt: 21.5.2017 1:13
Paikkakunta: Pornainen

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja Ana »

Juu kärjetön mullakin. Moottori lämpöiseksi sitten kiertää kiinnippäin kunnes käynti alkaa huononemaan ja sitten aukipäin kunnes huononee sen jälkeen niiden rajojen puoleenväliin.Jos on suuttimet kodillaan niin pitäis olla riittävän lähellä. Katso myös sytytysennakko, mulla toimii 1500:n parhaiten 5asteella.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: Weber 32/36 DGV

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Koita vanhaa kunnon hanskakikkaa. Jos olis kakkosen suutin tukossa, siltä tuo kuullostaa. Eli paljon kierroksia koneeseen hanskalla kanavat tukkoon niin kauaksi että melkein sammuu, sitten hanska pois ja uudelleen kierroksia.

Seosruuvista Anan ohje on oikea. Noin 1-1,5kr auki on hyvä lähtökohta. Huomioi, että jo 1/8 kierroksen avaamisella on iso vaikutus.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Vastaa Viestiin