Sivu 2/2

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 15.12.2018 10:43
Kirjoittaja 1200L Red
jep,näin tehdään.

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 30.12.2018 13:47
Kirjoittaja 1200L Red
Nyt ois Weber kiinni.
Kaikki toimii muuten paitsi veto meinaa loppua tonne 80-90 km/h.Kun kiihyttää kunnolla.
Pitää herkistellen kiihytellä.Talla pohjassa hyytyy meno.

Mikäs toi Weberin toinen säätöruuvi onkaan?Samalla puolella kuin tyhjäkäynti, mutta siellä alalaidassa vinossa.

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 30.12.2018 14:53
Kirjoittaja virtain
Se alalaidassa oleva ruuvi, joka on vinossa, se on seoksen säätöruuvi....Eli kun pakokaasumittarissa säädetään seoksia kohdalleen.

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 30.12.2018 15:00
Kirjoittaja 1200L Red
Kuin paljon sen pitää olla auki?

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 30.12.2018 17:15
Kirjoittaja virtain
En osaa sanoa, että mikä on oikea kohta sillä ruuvilla.....Aukipäin se rikastaa seosta, ja kiinnipäin menee laihemmalle.......Voihan se olla että se on nyt liian laihalla, koska jos vedot meinaa loppua (ei siis saa tarpeeksi bensaa).....Kokeile kääntää aukipäin sitä ja käyt koeajolla polkemassa sitä......Toki parashan se olis saada pakokaasumittariin, jolloin pystyis säätämään kunnolla sen kohdilleen.......Kuitenkin mielummin liian rikkaalla, kun liian laihalla seokset (venttiili voi palaa).

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 30.12.2018 18:15
Kirjoittaja jta
Seosruuvi vaikuttaa käytännössä vain tyhjäkäyntiseokseen. Lappu lattiassa säädöt tehdään pää/ilmasuuttimella. Suosittelen laittaan laajakaistalambdan niin ei tarvi arpoa että mennäänkö laihalla vaiko paksulla seoksella. Näkee suoraan mihin suuntaan pitää alkaa suuttimia mulkkaan.

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 30.12.2018 21:33
Kirjoittaja Ana
Vai meneekö rikkaalle kun polkasee äkkiä toisen kurkun auki? Ahdistaako vai röpeltääkö kun veto loppuu? Milloin besapuppu tarkastettu?

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 30.12.2018 21:42
Kirjoittaja Ana
Kannattaa kurkata myös virranjakajaan. Mulla ei suostunut kulkemaan yli 100 kun oli kannesta hiili hävinnyt kokonaan ja pyöriä oli sen vuoksi vähän kyrvähtänyt, muuten toimi hyvin meni jopa katsatuksesta päästöistä läpi.

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 31.12.2018 10:16
Kirjoittaja 1200L Red
Kärjetön sytkä paikallaan.
Ei röpellä.Kolmosella meno hyytyy 70km/h totaalisesti.Nelosella kai menee herkistellen.En oo vielä käynyt kokeileen isoja nopeuksia, mutta tallan kun laittaa nelosella pohjaan niin tapahtuu sama hyytyminen.
Eli ei niin kuin normisti auto ei vaan kiihdy, vaan tosiaan hyytyy.

On kai tuolle tyhjäkäyntiseosruuville joku nyrkkisääntö olemassa, jonka verran se kuuluu suurinpiirtein olla auki.Että ollaan edes lähellä oikeata seosta.

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 31.12.2018 17:17
Kirjoittaja Ana
Juu kärjetön mullakin. Moottori lämpöiseksi sitten kiertää kiinnippäin kunnes käynti alkaa huononemaan ja sitten aukipäin kunnes huononee sen jälkeen niiden rajojen puoleenväliin.Jos on suuttimet kodillaan niin pitäis olla riittävän lähellä. Katso myös sytytysennakko, mulla toimii 1500:n parhaiten 5asteella.

Re: Weber 32/36 DGV

Lähetetty: 4.1.2019 12:28
Kirjoittaja THI-900
Koita vanhaa kunnon hanskakikkaa. Jos olis kakkosen suutin tukossa, siltä tuo kuullostaa. Eli paljon kierroksia koneeseen hanskalla kanavat tukkoon niin kauaksi että melkein sammuu, sitten hanska pois ja uudelleen kierroksia.

Seosruuvista Anan ohje on oikea. Noin 1-1,5kr auki on hyvä lähtökohta. Huomioi, että jo 1/8 kierroksen avaamisella on iso vaikutus.