Lämppärin hanan vaihto on tosi helppo vaihtaa. Ei tarvitse purkaa kuin hanksalokero ja se hylly pois edestä niin hanaan pääsee käsiksi.
Konehuoneen puolelta eka hanalle menevä letku irti niin kennossa oleva vesi valuu sieltä maahan eikä hanaa irrottaessa jalkatilaan.
Nokkapellinvaijerista kuori murtunut vai mikä siinä on vikana?
No joka tapauksessa vaijerinvaihtokin onnistuu purkamatta mitään. Vai mahtoikohan mittariston irrottaminen auttaa näkemisessä?
Ja uuteen vaijeriin se silmukka siihen lukkokappaleeseen kannattaa tehdä kunnolla. Mulla se silmukka aukes vaiko jäiköhän niin löysäksi että pomppasi itestään irti ja sitten olikin vaikeuksia tiirikoida peltiä auki ritilän välistä.
VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Lada Vesta -17
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Lada 1500 Combi deluxe -84
Uaz 3741 -87
Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Kiitos vinkistä! Nyt on molemmat vaihdettu, hana olikin helppo homma vaihtaa, vaijeri hieman hikinen yksin vaihdella
Ei tarvinnut tosiaan purkaa kuin hanskalokeron pohja ja vaijerille piti vain raotella.
Nyt autossa on ajossa alle 40-astetta lämmintä
Vaihtelin myös moottoriin, vaihteistoon ja perään uudet öljyt.
Tänään pitää vaihtaa akunkengät huonon kosketuksen vuoksi, meinasi jättää käynnistymättä kaupan pihassa ja aamulla töihin lähtiessä. Muuta neppailtavaa olisi kuljettajan ikkunan vaijerit ja bensamittarin kosketushäiriö.

Nyt autossa on ajossa alle 40-astetta lämmintä

Vaihtelin myös moottoriin, vaihteistoon ja perään uudet öljyt.
Tänään pitää vaihtaa akunkengät huonon kosketuksen vuoksi, meinasi jättää käynnistymättä kaupan pihassa ja aamulla töihin lähtiessä. Muuta neppailtavaa olisi kuljettajan ikkunan vaijerit ja bensamittarin kosketushäiriö.
Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Kuskin ikkunaan kannataa ostaa mansemotorsilta suoraan uusi vaijeri. Bensamittarin vika voi olla mittariston katkennut folio tai huono juotos. Toki halpa mansella on tuo tankkikaluste vaikka senkin vaihtaisi. Täytitkö laatikkoon tarpeeksi öljyä?? eli noin +3dl.
Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Kuskin ikkunalle löytyykin jo auton mukana tullut varaosa, joka toivottavasti sopii siihen.
Vaihteistoon laitoin sen mitä meni, kunnes tulvi yli, pitääkö lisätä vielä enemmän? Jossain tuli vastaan joku "kuskin eturengas ilmaan" -juttu, mutta kuulosti erikoiselta.
Vaihteistoon laitoin sen mitä meni, kunnes tulvi yli, pitääkö lisätä vielä enemmän? Jossain tuli vastaan joku "kuskin eturengas ilmaan" -juttu, mutta kuulosti erikoiselta.
Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Moni asia mitä ei tiedä voi tuntua erikoiselta, vaihdelaatikko vaan kestää pidempään kun öljyä on noin 3 dl. enemmän kuin alunperin. Viisivaihteisessa erittäin tärkeää. Mutta jokainen uskoo mitä haluaa...
Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Kyllähän tässä on ollut yhtä jos toista erikoisuutta, joten en väitä vastaan
Pitääkin lisätä tuon verran vielä.
Oven ikkunalaitteen kurkkasin tuossa äsken ja ongelma ei olekaan vain vaijerissa (oli kyllä rispaantunut ja taittunut paikottain), vaan toinen ohjainrullan pidike on irronnut hitsauksestaan
Eli tämä korjaus tehdään sitten samalla, kun ovipellin vaihdan.

Pitääkin lisätä tuon verran vielä.
Oven ikkunalaitteen kurkkasin tuossa äsken ja ongelma ei olekaan vain vaijerissa (oli kyllä rispaantunut ja taittunut paikottain), vaan toinen ohjainrullan pidike on irronnut hitsauksestaan

Eli tämä korjaus tehdään sitten samalla, kun ovipellin vaihdan.
Re: VAZ-21013 - 1987 - 1200L Harrastepirssi
Auto seisoi jälleen pari viikkoa paikallaan. Kiero vanne edesauttoi etupyöränlaakerin rikkoutumista, jonka vaihdoin, enkä enää ajellut kierolla vanteella. Uuden, lähes käyttämättömän vannesarjan löysin muutamalla kympillä ja tilasin uudet Goodridet päälle.
Nyt kelpaa taas huristella
Ehkä tässä tälle kautta tarpeeksi puuhaa, jos nyt vain ajeltaisiin ja jatketaan talvella korjaamista.
Jos jollain on ideaa mistä löytää 13" kromiset vannekehykset, niin huikkaskaa. En löytänyt kuin ebaystä.
https://www.instagram.com/p/CEVxdx8lqC_ ... 52sx06wcw9
Nyt kelpaa taas huristella

Ehkä tässä tälle kautta tarpeeksi puuhaa, jos nyt vain ajeltaisiin ja jatketaan talvella korjaamista.
Jos jollain on ideaa mistä löytää 13" kromiset vannekehykset, niin huikkaskaa. En löytänyt kuin ebaystä.
https://www.instagram.com/p/CEVxdx8lqC_ ... 52sx06wcw9