Eipä toviin ole tätäkäänn tänne päivitetty...
20. HEINÄKUUTA 2024
Olen tuossa jo viimeisen puoli vuotta huomannut, että hantin puolen takavalo pimenee välillä ja syttyy kun kopauttaa. No, sitten pimeni kokonaa eikä normi kopautuksella enää syttynyt. Kirosin jo mielessäni, että onko tuo kautta profeetan parran joku lediviritelmä jossa täytyy sitten vaihtaa koko takavalo... No, eipä ollut. Ihan tavan halokeeni polttimo ja pystyy nopeasti ja ilman kiroiluja vaihtamaan kun omistajan käsikirjassakaan ei lukenut >mene suparu huoltoon>. Ostin samalla varuiksi toisellekin puolelle jos menee se kohta pimeäksi.
Mittarissa 294 tkm eli 72 tkm yhteistä taivalta kasassa, josta 32 tkm viimeisen vuoden aikana... elokuussa tulee sitten kaksu vuotta täyteen yhteistä eloa. Toistaiseksi olen yhä tyytyväinen.
16. SYYSKUUTA 2024
Tuli 300 tkm täyteen noin viikko sitten. Pitäisi isoa huoltoa varailla...
8. LOKAKUUTA 2024
Iso huolto tehty kilometreillä 303 tkm. Huollon hinta noin 550€ mutta lisän siihen teki etujarrulevyjen ja -palojen vaihto. Jarrulevyt a’ 104€ ja palat 69€ sekä työn hinta 45€. Eli semmonen 320€ tuli lisäkustannuksia. Ihan hyvin näyttää nuo Subarun levyt kestävän kun ekan kerran vaihdettu 150 tkm kohdalla ja nyt sitten toisen kerran.
19. MARRASKUUTA 2024
Meinasi tulla ryppy rakkauteen Subarua kohtaan...
Reilu viikko sitten sunnuntaina ajoin talliin, että sain vaihdettua palaneen takavalon polttimon nyt vasemmalle puolelle. Pois lähtiessä sytytti ohjaustehostimen varoitusvalon, infotauluun punaisen huutomerkin ja ohjaustehostin (sähköinen) lakkasi toimimasta. Seuraavana päivänä korjaamolle vikakoodin lukuun. Tuloksena C2532 Ecu failure ( peripheral circuit failure) ja C2543 Error passive status. Eivät saaneet kuitattua pois, mikä ei yllättänyt minua. Sovittiin että viikon päästä jätän auton sinne tarkastettavaksi.
Ajoin siinä sitten loppuviikon työmatkat ilman tehostinta, aika raskasta oli mutta kyllä sillä pärjäsi. Lauantaina lähdettiin rouvan kanssa hieman käymään museossa ja liikkumassa luonnossa. Museokäynnin jälkeen lähdimme yhteen luontonähtävyys kohteeseen, pysähdyin tienposkeen katselemaan, että mihin kohtaa tienviertä auton sopii jättää. Päätin peruuttaa yhteen peltotien liittymään ja kas... tehostin alkoi toimimaan. Nyt se on toiminut siitä lähtien moitteetta. Saas nähdä oliko vika tilapäinen häiriö, vai alkaako vika uusimaan toistuvasti.
Ai niin, kilometrejä mittarissa hieman yli 308 tkm, muuten on hyvin pelannut.
Autopäiväkirja 3 - Vanjan Foresteri 2,0D turbo XS 2016
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Autopäiväkirja 3 - Vanjan Foresteri 2,0D turbo XS 2016
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Autopäiväkirja 3 - Vanjan Foresteri 2,0D turbo XS 2016
Tässähän on kohta vuosi mennyt päivityksestä, joten jatketaan.
13. MAALISKUUTA 2025
Tuli 317 tkm täyteen, ohjaustehostin toiminut yhä moitteetta (kts. ed. viesti). Tein tälle itse pikkuhuollon eli öljynvaihto + suodattimet. Edellinen huolto oli 303 tkm kohdalla, ja vielä oli öljypinta alarajan yläpuolella eli ei haukkaa öljyä ainakaan vielä.
2. TOUKOKUUTA 2025
Mittariin tuli viime viikonloppuja 322 600, mikä tarkoittaa että tuli 100 tkm minun ajamaa ajoa täyteen Subarulle. Tuo satatonnia täyttyi aika tarkkaan ajassa 2 v. 9 kk. Olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaan.
11. KESÄKUUTA 2025
Kävin katsastamassa Subarun. Km lukema näytti 327 600 km ja mitään vikaa ei katsuri löytynyt. Tämä kun on nyt vm 2016 ja käyttöönotto kk on ollut maaliskuu, niin täytyy tästä lähin katsastaa vuosittain.
Iso huolto edessä jossain km lukemilla 330 -333 tkm eli kohta puoleen. Vien varmaan etuajassa kun heinäkuun toisella viikolla olisi lähtö Kuopioon katsomaan suunnistuksen MM-kisoja viikoksi. Samalla itse kisaan ns. Katsojakisoissa niin auton pitää olla tikissä.
18. HEINÄKUUTA 2025
Muistin väärin, ei ollutkaan iso huolto vaan 'medium'-huolto. Normaaleihin toimenpiteisiin lisättiin haljenneen turbon suojapellin hitsaus. Kohtuuhinnalla silti päästiin. Enkä vienyt etuajassa, kun sain huollon vasta Kuopion reissun jälkeen, mutta eipä ollut reissussa mitään murheita. 332 tkm tuli hiljattain mittariin eli 110 tkm ajettu itse mittariin.
27. LOKAKUUTA 2025
Viime viikon puolivälissä tuli 343 tkm mittariin kun tehtiin hieman pitempi reissu syyslomalla. Kotiin tultuamme, seuraavana päivänä lähdin käymään tallilla. Kun lähdin sieltä ajelemaan kotiin päin, syttyi moottorin vikavalo. No, onneksi oli kello vielä sen verran vähän, että luottohuoltoni Rantakare oli vielä auki. Soitto sinne, ja sain sovittua vikakoodin luennan seuravalle päivälle aamupäiväksi. Sanoivat vielä että voi ajaa sinne, ei tarvitse tuoda hinurilla, kunhan en revittele liikaa.
Seuraavana päivänä sitten sinne ja syyksi paljastui, että 3. pytyn hehku oli vainaa. Onnistuu kuulemma odottaessa vaihtaa, jos vaan minulla on aikaa. Olihan minulla ja noin puoli tuntia siinä meni odotellessa. Ja taas mentiin. On kyllä hyvä palvelu. Huoltokirjan mukaan, on sitten alkuperäinen hehku, eli kohta varmaan hiljalleen muutkin "kynttilät" uupuvat jossain vaiheessa.
Öljynvaihtohuolto olisi parin tuhannen lisäkilsan jälkeen edessä.
13. MAALISKUUTA 2025
Tuli 317 tkm täyteen, ohjaustehostin toiminut yhä moitteetta (kts. ed. viesti). Tein tälle itse pikkuhuollon eli öljynvaihto + suodattimet. Edellinen huolto oli 303 tkm kohdalla, ja vielä oli öljypinta alarajan yläpuolella eli ei haukkaa öljyä ainakaan vielä.
2. TOUKOKUUTA 2025
Mittariin tuli viime viikonloppuja 322 600, mikä tarkoittaa että tuli 100 tkm minun ajamaa ajoa täyteen Subarulle. Tuo satatonnia täyttyi aika tarkkaan ajassa 2 v. 9 kk. Olen enemmän kuin tyytyväinen hankintaan.
11. KESÄKUUTA 2025
Kävin katsastamassa Subarun. Km lukema näytti 327 600 km ja mitään vikaa ei katsuri löytynyt. Tämä kun on nyt vm 2016 ja käyttöönotto kk on ollut maaliskuu, niin täytyy tästä lähin katsastaa vuosittain.
Iso huolto edessä jossain km lukemilla 330 -333 tkm eli kohta puoleen. Vien varmaan etuajassa kun heinäkuun toisella viikolla olisi lähtö Kuopioon katsomaan suunnistuksen MM-kisoja viikoksi. Samalla itse kisaan ns. Katsojakisoissa niin auton pitää olla tikissä.
18. HEINÄKUUTA 2025
Muistin väärin, ei ollutkaan iso huolto vaan 'medium'-huolto. Normaaleihin toimenpiteisiin lisättiin haljenneen turbon suojapellin hitsaus. Kohtuuhinnalla silti päästiin. Enkä vienyt etuajassa, kun sain huollon vasta Kuopion reissun jälkeen, mutta eipä ollut reissussa mitään murheita. 332 tkm tuli hiljattain mittariin eli 110 tkm ajettu itse mittariin.
27. LOKAKUUTA 2025
Viime viikon puolivälissä tuli 343 tkm mittariin kun tehtiin hieman pitempi reissu syyslomalla. Kotiin tultuamme, seuraavana päivänä lähdin käymään tallilla. Kun lähdin sieltä ajelemaan kotiin päin, syttyi moottorin vikavalo. No, onneksi oli kello vielä sen verran vähän, että luottohuoltoni Rantakare oli vielä auki. Soitto sinne, ja sain sovittua vikakoodin luennan seuravalle päivälle aamupäiväksi. Sanoivat vielä että voi ajaa sinne, ei tarvitse tuoda hinurilla, kunhan en revittele liikaa.
Seuraavana päivänä sitten sinne ja syyksi paljastui, että 3. pytyn hehku oli vainaa. Onnistuu kuulemma odottaessa vaihtaa, jos vaan minulla on aikaa. Olihan minulla ja noin puoli tuntia siinä meni odotellessa. Ja taas mentiin. On kyllä hyvä palvelu. Huoltokirjan mukaan, on sitten alkuperäinen hehku, eli kohta varmaan hiljalleen muutkin "kynttilät" uupuvat jossain vaiheessa.
Öljynvaihtohuolto olisi parin tuhannen lisäkilsan jälkeen edessä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -