Nivan hankinta/ Kokemuksia Nivasta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Nyt on keltasessa pörssissä 2 nivaa myynnissä.. tiä sit onko menny jo mutta kuitennii..
LADA NIVA 4X4 -89, 2 renkaat, toiset aluvanteilla, kats. 8/04, h. 1700 e , puh. 050-5440370, Porvoo, osasto: Lada 21.12.2004 klo 15:11
LADA NIVA -78, Hyvä ja varma auto, hyvät renkaat, sininen, kats. 08/2004, h. 1990 e , puh. 040-5055467, lasa@netti.fi, Parkano, osasto: Maastoautot 02.01.2005 klo 17:56
LADA NIVA 4X4 -89, 2 renkaat, toiset aluvanteilla, kats. 8/04, h. 1700 e , puh. 050-5440370, Porvoo, osasto: Lada 21.12.2004 klo 15:11
LADA NIVA -78, Hyvä ja varma auto, hyvät renkaat, sininen, kats. 08/2004, h. 1990 e , puh. 040-5055467, lasa@netti.fi, Parkano, osasto: Maastoautot 02.01.2005 klo 17:56
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Kova hinta -78:lla!
Hitto kun tietäis varmuudella koska saa sen lopputilin, uskaltaisko jo soittaa noista. Mutta noin vanhaa tuskin uskaltaa ostaa? Parkano olis vaan lähempänä kuin Porvoo. Parkanossa tulee jopa käytyä muutenkin. Jos myyjä haluais tuoda autonsa näytille ennen klo kuutta aamulla K-market Pekan takapihalle 


Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
-78 arvossaan kun sillon alettiin nivaa tuomaan suomeen!
Kyllä sen uskaltaa ostaa, ittellä toi toinen on -78 valmistettu ja -79 käyttöönotettu eikä ollu pohjassa yhtään paikkaa eikä mätää!
Lokarinkaaret, takaluukku, peräkulmat ja helmat niistä mätänee.
Mulla tossa toisessa joka on -88 helmat ja takahiekkapelti jo paikattu.
Käy ny ihmeessä tsiikaan se -78 se ois nelivaihteinen ja mittaritekstitkin vielä venäjäks, muista vaatia orkkis työkalupussukka ittelles jos vielä tallella ja veivi ja työvalo.
Lisää nivoja tampesteriin!!!
Kyllä sen uskaltaa ostaa, ittellä toi toinen on -78 valmistettu ja -79 käyttöönotettu eikä ollu pohjassa yhtään paikkaa eikä mätää!
Lokarinkaaret, takaluukku, peräkulmat ja helmat niistä mätänee.
Mulla tossa toisessa joka on -88 helmat ja takahiekkapelti jo paikattu.
Käy ny ihmeessä tsiikaan se -78 se ois nelivaihteinen ja mittaritekstitkin vielä venäjäks, muista vaatia orkkis työkalupussukka ittelles jos vielä tallella ja veivi ja työvalo.
Lisää nivoja tampesteriin!!!
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Eroja -78 ja -89 nivojen välillä:
-78 4v. ja -89 5v.
-78 perävälitys 4.3 ja -89 4.1
Kaasutinmerkki vaihtunut
Mittareiden ulkonäkö
Käyttökatkaisimissa pieniä eroja: -78 kaksiasentoinen valokatkaisin ON-OFF ja rattiviiksestä parkit-ajovalot, -89 kolmitoimikatkaisin OFF-Parkit-Ajovalot
Että semmosia pieniä vaan!
-78 4v. ja -89 5v.
-78 perävälitys 4.3 ja -89 4.1
Kaasutinmerkki vaihtunut
Mittareiden ulkonäkö
Käyttökatkaisimissa pieniä eroja: -78 kaksiasentoinen valokatkaisin ON-OFF ja rattiviiksestä parkit-ajovalot, -89 kolmitoimikatkaisin OFF-Parkit-Ajovalot
Että semmosia pieniä vaan!
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nivan hinta on vähän huono spekuloitava ku niitä on harvemmin myynnissä, itte oon moneltakin nivan omistajalta/seisottajalta kysyny että haluaisko myydä ja kaikilla on kuulemma jo monta ottajaa jonossa jos myydään.
Onhan se hinta aika kovanolonen -78 vm. Lada-merkkisestä maastoautosta mutta kun se rupee käymään harvinaiseks suomen maalla.
Toi auto oli sininen eli siis se on mitä ilmeisemmin maalattu jälkeenpäin, jos pohjat on tehty hyvin ja maalipinta on hyvässä kunnossa, kone käy ja kukkuu ja tulee vielä parit renkaat mukaan niin kyllä se on ainakin hyvä ostos.
Onhan se hinta aika kovanolonen -78 vm. Lada-merkkisestä maastoautosta mutta kun se rupee käymään harvinaiseks suomen maalla.
Toi auto oli sininen eli siis se on mitä ilmeisemmin maalattu jälkeenpäin, jos pohjat on tehty hyvin ja maalipinta on hyvässä kunnossa, kone käy ja kukkuu ja tulee vielä parit renkaat mukaan niin kyllä se on ainakin hyvä ostos.
Viimeksi muokannut TOVERI NIVA, 4.1.2005 9:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Omien nivojen hinnat:
-79 kytkin toimi enää juuri ja juuri,ruosteessa/mätä, katsastus pitkänä, eikä yksiäkään hyviä renkaita mukana, kuskin ikkuna ei toiminu(vaijeri irronnut) mutta taas mukaan tuli varatankki ja 9kpl orkkisvanteita ja auto seissyt yhteensä 12v. =500€ ja ajettiin Paimiosta Nokialle ja hyvin toimi kerran joutu renkaan vaihtaan matkalla.
-88 kaikki kunnossa ja leima vielä jäljellä jokunen kuukausi, alla Suzukin 15" aluvanteet, mukaan 5kpl orkkisvanteita joista 4:ssä lähes ajamattomat talvirenkaat ja vararenkaassa aito alkuperänen nivan talvikummi made in USSR, täydellinen huoltohistoria, manuaali, veivi,työkalupussukka(myös ilmanpainemittari oli tallessa) kaikki sai mukaan vain se työlamppu jäi uupuun =1700€ ja ajoin Helsingistä Tampereelle ilman ongelmia!!
-79 kytkin toimi enää juuri ja juuri,ruosteessa/mätä, katsastus pitkänä, eikä yksiäkään hyviä renkaita mukana, kuskin ikkuna ei toiminu(vaijeri irronnut) mutta taas mukaan tuli varatankki ja 9kpl orkkisvanteita ja auto seissyt yhteensä 12v. =500€ ja ajettiin Paimiosta Nokialle ja hyvin toimi kerran joutu renkaan vaihtaan matkalla.
-88 kaikki kunnossa ja leima vielä jäljellä jokunen kuukausi, alla Suzukin 15" aluvanteet, mukaan 5kpl orkkisvanteita joista 4:ssä lähes ajamattomat talvirenkaat ja vararenkaassa aito alkuperänen nivan talvikummi made in USSR, täydellinen huoltohistoria, manuaali, veivi,työkalupussukka(myös ilmanpainemittari oli tallessa) kaikki sai mukaan vain se työlamppu jäi uupuun =1700€ ja ajoin Helsingistä Tampereelle ilman ongelmia!!
Oon muuten huomannut, että Nivan hinnat tuppaa nousevan koko ajan
Mikään kiirehän tällä ei ole, mutta toisaalta kun noita niin harvoin saa, niin jokaiseen tilaisuuteen pitäis tarttua.
Tässä Kullervonkadulla muuten majailee lumikasan alla yksi punainen Niva, ei näytä liikkuneen vähään aikaan, pitäisi kai hankkia AKE:sta omistajan tiedot. Taidan mennä kohta katselemaan sitä

Mikään kiirehän tällä ei ole, mutta toisaalta kun noita niin harvoin saa, niin jokaiseen tilaisuuteen pitäis tarttua.
Tässä Kullervonkadulla muuten majailee lumikasan alla yksi punainen Niva, ei näytä liikkuneen vähään aikaan, pitäisi kai hankkia AKE:sta omistajan tiedot. Taidan mennä kohta katselemaan sitä

Reippaina käymme rekkain alle 

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Nivassa harvemmin on ongelmana nelivedon toimimattomuus.
Nyt kun on talvi niin se on hyvä kokeilla että ruopaseeko molemmilla aksuloilla, sehän ei ruopase joka renkaalla kun ei ole lukkoja.
Jos kardaanit on paikallaan ja ruopasee kummallakin akselilla niin 4-veto toimii.
Se auto kannattaa ajaa joka vaihteella laajalla kierrosalueella sekä isolla että pienellä puolella niiin silloin kyllä kuulee jos akselit vollottaa.
Tasauspyörästön lukollehan on merkkivalo kojelaudassa(iso keltanen) jos lukko kytkeytyy niin valo syttyy, niva on sitten herkkä ton lukon kanssa ei tarvi olla kun erikuvioiset renkaat alla niin lukko ei tahdo mennä päälle.
Lukon toimintaa on vaikeempi kokeilla maantiellä mutta kyllä sen toiminnan huomaa ku jossain lumikasassa jumittelee.
Renkaat on tärkee pointti että ne jos ei o priimat niin sillähän sitä voi tinkiä.
Työvaatteet päälle niin voi kurkkia auton alle.Tinkii sitten jos löytyy jostain esim.öljyvuotoja, vaihteiston kiinnityskohdan pelti haperoa, helmat ja takahiekkapelti hapero siinä ne pahimmat.
Tarjoot siitä 1500€ (jos kaikki kunnossa) siitä kun menee tinkisääntöjen mukaan eli se pudottaa 100 sä nostat satasen jne. niin sillon hinnaks jää 1700€ mun mielestä tänä päivänä vanha 10000markkaa ei o ihan hirvee raha hyväkuntosesta, katsastetusta nivasta hyvillä renkailla!
Nyt kun on talvi niin se on hyvä kokeilla että ruopaseeko molemmilla aksuloilla, sehän ei ruopase joka renkaalla kun ei ole lukkoja.
Jos kardaanit on paikallaan ja ruopasee kummallakin akselilla niin 4-veto toimii.
Se auto kannattaa ajaa joka vaihteella laajalla kierrosalueella sekä isolla että pienellä puolella niiin silloin kyllä kuulee jos akselit vollottaa.
Tasauspyörästön lukollehan on merkkivalo kojelaudassa(iso keltanen) jos lukko kytkeytyy niin valo syttyy, niva on sitten herkkä ton lukon kanssa ei tarvi olla kun erikuvioiset renkaat alla niin lukko ei tahdo mennä päälle.
Lukon toimintaa on vaikeempi kokeilla maantiellä mutta kyllä sen toiminnan huomaa ku jossain lumikasassa jumittelee.
Renkaat on tärkee pointti että ne jos ei o priimat niin sillähän sitä voi tinkiä.
Työvaatteet päälle niin voi kurkkia auton alle.Tinkii sitten jos löytyy jostain esim.öljyvuotoja, vaihteiston kiinnityskohdan pelti haperoa, helmat ja takahiekkapelti hapero siinä ne pahimmat.
Tarjoot siitä 1500€ (jos kaikki kunnossa) siitä kun menee tinkisääntöjen mukaan eli se pudottaa 100 sä nostat satasen jne. niin sillon hinnaks jää 1700€ mun mielestä tänä päivänä vanha 10000markkaa ei o ihan hirvee raha hyväkuntosesta, katsastetusta nivasta hyvillä renkailla!