Sivu 2/5
Lähetetty: 20.12.2004 23:35
Kirjoittaja lada 1200s
Noi uudemmat fordin koneet on kieltämättä aikamoisia räpsyttimiä.
Sama pätee kyllä useimpiin 80 luvun bmw moottoreihin. Ainakin oman kokemukseni mukaan.
Lähetetty: 21.12.2004 12:28
Kirjoittaja nivailija
Voi sitä onnetonta, joka äänesti MB:tä...

Lähetetty: 21.12.2004 22:24
Kirjoittaja Misha
No, mutta tässähän on kysymys tietty myös, että mikä auto sopii tarpeiseesi parhaiten. Jos olen köyhä työläinen/opiskelija eikä ole paljon rahaa autoiluun, niin paras auto on Lada. Jos ajan pitkiä matkoja ja minulla _on_ paljon rahaa, niin joku isompi on sitten parempi jne.
Henk koht paras auto pitkiin matkoihin on mielestäni VW Transporter pikkubussi tehokkaimmalla diisselillä.
Lähetetty: 22.12.2004 19:55
Kirjoittaja Stefa
En tiedä huonoista autoista, mutta mielestäni faktaa niin 2000-luvun mersut ovat käsittämättömiä pommeja. Toisaalta myöskään noihin ennen fucusta fordeihin en juuri luota. Pois noista ehkä tuntevissa käsissä olevat cosworthit. Kumma kyllä mutta japanilaiset ovat osanneet tehdä varmoja autoja jo monta vuosikymmentä.
Lähetetty: 22.12.2004 19:58
Kirjoittaja Stefa
Misha kirjoitti:No, mutta tässähän on kysymys tietty myös, että mikä auto sopii tarpeiseesi parhaiten. Jos olen köyhä työläinen/opiskelija eikä ole paljon rahaa autoiluun, niin paras auto on Lada. Jos ajan pitkiä matkoja ja minulla _on_ paljon rahaa, niin joku isompi on sitten parempi jne.
Henk koht paras auto pitkiin matkoihin on mielestäni VW Transporter pikkubussi tehokkaimmalla diisselillä.
Lada vaan vie bensaa aika tuhottomasti. Huomattavasti parempi ajettava on muuten Sprinter, vaikkakin luotettavuus ei ole lähellekkään samaa tasoa. Paitsi tietysti nämä uudemmat ja isot joissa MB ja VW samaa koppaa.
Lähetetty: 22.12.2004 20:21
Kirjoittaja nivailija
Stefa kirjoitti:En tiedä huonoista autoista, mutta mielestäni faktaa niin 2000-luvun mersut ovat käsittämättömiä pommeja. Toisaalta myöskään noihin ennen fucusta fordeihin en juuri luota. Pois noista ehkä tuntevissa käsissä olevat cosworthit. Kumma kyllä mutta japanilaiset ovat osanneet tehdä varmoja autoja jo monta vuosikymmentä.
En nyt jaksa ruveta riitelemään, mutta mielestäni Mersut eivät ole koskaan pommeja. Eivät nyt eivätkä koskaan. Makuasioista ei voi kiistellä.

Lähetetty: 23.12.2004 19:10
Kirjoittaja Misha
nivailija kirjoitti:En nyt jaksa ruveta riitelemään, mutta mielestäni Mersut eivät ole koskaan pommeja. Eivät nyt eivätkä koskaan. Makuasioista ei voi kiistellä.

Eipä tämä makuasiakaan ole. Top Gear ohjelmassa (joka tulee BBCltä) koeajettiin mersun uusi pikkuavoauto. Sähköpenkit sekoilivat ja auton käyttöjärjestelmä kaatui useita kertoja.
Että semmosta pomminvarmuutta.
Fakta se on, että nykyiset mersut on täysin ylirakennettuja. Niissä on niin paljon monimutkaisia systeemejä ja vipstaakeja, että ei kannata yllättyä jos jokin hajoaa.
Hyviä ajettavia ovat varmasti, sitä en epäile.
Lähetetty: 23.12.2004 20:13
Kirjoittaja nivailija
Ompa kummallista.

Suomalaisessa autolehdessä taas vertailtiin SLK:tä (pieni urheiluauto) ja BMW:tä ja olivat molemmat ihan hyviä kaikin puolin. Mersu muistaakseni voitti vertailun, eikä siinä mielestäni mainittu mitään vikoja ainakaan sillä kertaa. Olisiko tuon BBC:n auto ollut susi kappale? Mersulla oli pieni laadullinen floppi (ruoste) muutamia vuosia sitten, mutta asiat ovat alkaneet parantumaan, kuten myös muillakin Saksalaismerkeillä:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=113593 Sähkövioista sen verran, että autojen takaisin kutsunnat voi tarkistaa:
http://www.ake.fi/recall ja ei varmasti löydy yhtää Mersua. Japsit siellä määräävät. Ainostaan Mersulla on ollut jotain häikkää jarruissa:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?suba ... cle=113793, mutta huomioi suora lainaus: " Näissä harvoissa tapauksissa SBC-järjestelmän hydraulinen lisätoiminto on silti varmistanut riittävän jarrutustehon, joka ylittää voimassa olevat lakimääräykset." Se siitä. Lada on kuitenkin paras!

Lähetetty: 23.12.2004 23:59
Kirjoittaja R-J
Eipä löytynyt listoilta Mersua, vaan eipä Ladaakaan. Tosin asiahan on hyvin pitkälti niin, että eivät taida läheskään niin tarkkoja olla, valmistaja/maahantuoja, Ladan vikojen suhteen kuin monilla muilla merkeillä.
Lähetetty: 24.12.2004 0:38
Kirjoittaja nivailija
Lähetetty: 24.12.2004 2:18
Kirjoittaja Mosse-Aksu
Tuo takaisinkutsuminen ei ole täysin vertailukelpoinen asia auton huonoutta ajatellen, koska kaikki valmistajat eivät sitä tee, vaikka viasti olisivatkin tietoisia. Saksan katsastuslaitos (sehän se kai on) TüV pitää tilastoa hylkäyksistä. Autot on ryhmitelty eri ikäryhmiin. Näitä tilastoja on joskus julkaistu myös suomen lehdissä.
Selailin äskettäin Tuulilasi -lehteä vuodelta 1992. Siinä oli alkuvuoden tammi-kesäkuu myyntitilasto. Lada Samara oli kahdeksas ja takaveto Lada kymmenes.
Lähetetty: 1.1.2005 16:50
Kirjoittaja RussianTUNER
bemaria äänestetty noin paljon... minun kuulemani mukaan kenenkään tuttuni bemari ei ole reistaillut... kyllä maailman huonoin auto on Seat MALAGA

Lähetetty: 1.1.2005 22:54
Kirjoittaja R-J
RussianTUNER kirjoitti:bemaria äänestetty noin paljon... minun kuulemani mukaan kenenkään tuttuni bemari ei ole reistaillut... kyllä maailman huonoin auto on Seat MALAGA

Eikös Seatit olleet aikoinaan kovinkin laadukkaita? Tai ainakin halusivat olla. Silloin "System Porsche"-aikoihin...Nythän ne onkin jo Volkkareita ja laatu on ihan oikeesti parantunut.
Lähetetty: 1.1.2005 23:19
Kirjoittaja Lada-Jussi
R-J kirjoitti:RussianTUNER kirjoitti:bemaria äänestetty noin paljon... minun kuulemani mukaan kenenkään tuttuni bemari ei ole reistaillut... kyllä maailman huonoin auto on Seat MALAGA

Eikös Seatit olleet aikoinaan kovinkin laadukkaita? Tai ainakin halusivat olla. Silloin "System Porsche"-aikoihin...Nythän ne onkin jo Volkkareita ja laatu on ihan oikeesti parantunut.
Miten toi Seat kaapattiin volkkarille? nyt vasta hoksasin miettiä tätä historiallisesti tärkeää tapahtuma ketjua.... ensin Seat teki Fiat kopioita (Seat 850, Seat 124....) viimeisimpiä Fiatin näköisiä olisi kai toi Malaga joka näytti aika paljon Regatalta, mutta tuolloin tuli noita volkkari sukuisia system porsche moottoreita <<näihin aikoihin Samaran tekniikkaakin kehitettiin porschen avulla, eli samaran koneessa vois myös lukea System Porsche >> tämän jälkeen sitten Seatit olikin Volkswagenin eri mallien kopioita, miksi Fiat vaihtui Volkkariin Seat tehtaalla?
Lähetetty: 2.1.2005 0:11
Kirjoittaja R-J
Ai ne on jo noita Volkkarisukuisia, nuo system-Porsche koneet. Samarassakin olisi voinut lukea samalla tapaa, mutta hyvä vaan, kun ei lukenu. Olis se aika (liian) veikeeltä Samaran kyljessä tms. näyttäny.
