Sivu 2/45
Lähetetty: 11.1.2005 10:25
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Lähetetty: 13.1.2005 19:13
Kirjoittaja liero
kas niin, nyt on niva

, mutta vain nastagummit siihen, joten mikälaiset renkaat ja vanteet siihen kannattais homata kesäksi? korottaa autoa en meinannut .
hakua olen testaillut mutta lisää mietteitä haluaisin... lähinnä vanteen et mietityttää mitä sinne kannattaa tarjota?
BFG Mud Terrain 215/75-15 mikä esim tommoseen gummin passeli vanne?
myös jos on jollain kaupata sopivia renkaita ja vanteita ,tai jompia kumpia nii viestiä...
Lähetetty: 14.1.2005 1:02
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Tuolta topicin alkupäästä oisit löytäny vastausta...
Tuo on nyt vähän käyttötarkotuksesta kiinni tuo rengastus, eli jos aiot ajella sillä vaan kadulla niin silloin 235/75-15 on hyvä koko ja hyvä rengas esim. BF Goodrich All Terrain mutta jos se tulee sulle maastomöyrimiseen etkä aio korottaa tai leikellä lokarinkaaria niin silloin ehkä parempi toi 215/75-15 ja ehottomasti BFG:n Mutikkaat jos noin kapeena jostain löydät.
Jos orkkisvannetta pitää niin sillon varmaan levein ois tommonen 205/75-16, 215 varmaan mahtuu vielä sekin 16" mutta voi nappailla kiinni.
Yks kohtuu hyvä kummi sekä kadulle että maastoon on BFG:n kitkarengas Winterslalom, menee kesät talvet ja maastossakin etenee ainakin 235/75-15:na.
15" vanteita löytyy suzukista ainakin kahta eri mallia SJ:n mangelssi ja Vitaran malli.Vitaran mallin näät mun sivuilt
http://members.cardomain.com/toveriniva ja ton SJ:n mallin esim tuolta RYSSAn sivuilta
http://www.nic.fi/~ladd/
Jos uutta vannetta ja rengasta etit niin kato
http://www.offivaruste.com (tuntuis vaan olevan vähän ryöstöpaikka mut kato sieltä mallit ja käy tinkaileen muuallakin.)
Tota mangelssia löytyy myös Daihatsu Rocky ja vanhemmat jenkkimaasturit. Jakohan on se 5x139.7
Ai niin mutikkaat ei sitten kauheen hyvin pidä lumella.
Toistoa,toistoa...
Lähetetty: 14.1.2005 17:32
Kirjoittaja liero
jep. luin kyllä topikn alun , mutta se vanteen offset kaivaa yhä?
pelkkä susukin vanne ei kerro mulle paskaakaan

Lähetetty: 14.1.2005 22:10
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Emmä niitä lukemia muista mut sanotaanko et siinä mangelssissa on ja vitaran vanteessa ei heh heh
Kysäseppä
http://www.petrisimolin.com -> off-road
siellä on niitä insinöörejä joita noi lukemat kiinnostaa joku saattais vaik muistaa.

Lähetetty: 14.1.2005 22:41
Kirjoittaja nivailija
RTJN65 kirjoitti:Nivaan muuten saa oman kuulalaakeroidun apusimpukan. Sellaisia olen yhden toimittanutkin ja kuulemma hyvin toimii.
Mistäs saat? Offivaruste.fi? Onko se PALJON kevyempi kuin originelli?
Lähetetty: 14.1.2005 23:49
Kirjoittaja TOVERI NIVA
nivailija kirjoitti:
Mistäs saat? Offivaruste.fi? Onko se PALJON kevyempi kuin originelli?
Venäjältä/Virosta, Offivaruste.com -EI, eihän se vielä tehostettu oo mutta kevenee vähän mutta ei semmosta tarvi kuhan ei paikallaan veivaa renkaita, millinkin eteen/taakse liikuttaminen keventää!
Lähetetty: 25.1.2005 21:47
Kirjoittaja TOVERI NIVA
http://www.nivashop.ru
Jos ei venäjää osaa niin menkää
http://www.translate.ru kautta mut sillo ei välttämättä kuvat aukee!
Lähetetty: 25.1.2005 21:57
Kirjoittaja niva
sopiskos nivaan mirafiorin perä misä on kitkalukko ja kummonenka homma on laittaa se fiatin palalukko?
Lähetetty: 25.1.2005 21:59
Kirjoittaja Lada-Jussi
Peugeot 1,9 TD kone Nivaan!!! hintaa 5766.67 (ruplia kai?)
http://www.nivashop.ru/catalog.osg?idb= ... =0&c=child
jopa 88 mm iskuinen kampiakseli? mitäs jos sen laittaa tohon 2130 lohkoon, jossa 82 mm sylinterihalkaisija, siitähän tulee sikamonta litraa?
http://www.nivashop.ru/catalog.osg?idb= ... =0&c=child
Lähetetty: 26.1.2005 10:11
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Tosta mirafiorin perästä en osaa varmaksi sanoa, onko muilla tietoa/kokemuksia???
Se fiiatin palalukko ei kuulemma tarvi muuta kuin että sorvaa laakerikaulat ladanmittoihin eli siis se lukko sovitetaan sinne ladan perään.
Tästä palalukosta on RYSSA:lla omakohtasia kokemuksia että kyselyä sinnepäin!
Tosta turbokiisselistä:
Ne hinnat siellä on taaloja eli toi peugeotin kone on jonkin verran arvokkaampi ku ladan omat koneet tai se ooppelin 1,8 joka siihen chevrolet nivaan tulee.
Lähetetty: 28.1.2005 20:06
Kirjoittaja liero
ei välttämättä modifiointia ,mutta tuntuu nivea kovin jäykältä pakkasella

,elikkäs mitä öljyä kuuluu laittaa nivean vaihteistoon, jakoaskiin + etu ja takaperään ,nousevalla viikolla vaihdan mokomat liemet...
Lähetetty: 28.1.2005 21:27
Kirjoittaja TOVERI NIVA
Vai kenties että jos laittais sinne öljyä... (tyhjää täynnä)
Ei vaineskaan, tohon nyt en osaa mitään suositella ku o ittellä toi huolto vaan siirtyny ja siirtynyt eli ei o kokemusta eri öljyistä.
Raskaankalustonpajalta sain nyysiä 80W-90 vaihteisto ja peräöljyä että semmosta mä sinne ainaskin tuuppaan, on mulla oikeen ostettuakin laatikkoöljyä jotain mobilin 80W-90 ja on sitten muuten kallista ku 5litraa otin ja ovh. ois ollu yli 100€ mut onnex sai hyvät autoliikealennukset ja hinta putos 60:iin.
Sen verran kandeis varmaan kattoo että on ainaskin laatikko- ja peräöljyä jos ei sitte raaski jotain hypoideja sinne laittaa!
Muilla kokemuksia???
Lähetetty: 1.2.2005 18:20
Kirjoittaja Turbo_Power
onkos vieläkään kukaan keksinyt lukkoa Nivan etuperään..
nii onkos RYSSAlla ollu niit palalukkoja etupääs??
Lähetetty: 1.2.2005 18:23
Kirjoittaja Turbo_Power
onkos vieläkään kukaan keksinyt lukkoa Nivan etuperään..
nii onkos RYSSAlla ollu niit palalukkoja etupääs??