Voi se kai noinkin olla. Mutta uskalla epäillä että tästä ei ole kysymys. Laadussa on Ladoissa ollut vaihtelua ja tuskin ne koskaan poistuukaan. Mutta on sitä vaihtelua muidenkin merkkien autoissa. Että se tasoittaa tilannetta. Jotain Ladan tehdesta ei varmaan paljon kiinnosta jos joku Suomi alkaa kiukutella autojen laadusta. Ei tällainen pikkuinen maa, pienellä menekillä vaikuta juuri mitään. Ja taitaa muut (omat) markkinat vetää ihan hyvin kumminkin oli laatu sitten vaihtelevaa tai ei. Uskon vaan vakaasti että Delta yrittää karistaa hiljaa pois tuota kaalinhajuista, vanhanaikaista kärryä ja siirtyä uuteen hienoon KIA:n. Näin se vaan menee.,_,/ukka kirjoitti:Voihan tämä olla Deltan puolelta markkinointi taktiikkaakin. Kaikilla auton ostajilla on tiedossa 110:n laatuvaihtelut. Pidetään muutama vuosi väliä, tehdas huomaa että ei sinne suomeen mikä vaan pa*ka kelpaa. Neuvotellaan uusi sopimus jostakin uudesta mallista(kunhan se ensin on testattu keskieuroopan markkinoilla) ja esitellään se "Uutena luotettavana Ladana". Myyntiä edistäisi tehokkaasti vielä dollarin kurssin vahvistuminen, joka nostaisi korealaisten hintaa enempi kuin ladan hintaa.
Aika näyttää menikö ennustus metsään.
,_,/ukka
Vieläkö myydään?
- veli alexei
- Moderaattori
- Viestit: 3292
- Liittynyt: 19.11.2003 13:18
- Paikkakunta: Sastamala
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Kossupullon veto, että viiden seuraavan vuoden aikana(vuosina 2005-2009) Lada päihittää vähintään yhtenä vuonna Kian myyntimäärässä?veli alexei kirjoitti:Voi se kai noinkin olla. Mutta uskalla epäillä että tästä ei ole kysymys. Laadussa on Ladoissa ollut vaihtelua ja tuskin ne koskaan poistuukaan. Mutta on sitä vaihtelua muidenkin merkkien autoissa. Että se tasoittaa tilannetta. Jotain Ladan tehdesta ei varmaan paljon kiinnosta jos joku Suomi alkaa kiukutella autojen laadusta. Ei tällainen pikkuinen maa, pienellä menekillä vaikuta juuri mitään. Ja taitaa muut (omat) markkinat vetää ihan hyvin kumminkin oli laatu sitten vaihtelevaa tai ei. Uskon vaan vakaasti että Delta yrittää karistaa hiljaa pois tuota kaalinhajuista, vanhanaikaista kärryä ja siirtyä uuteen hienoon KIA:n. Näin se vaan menee.,_,/ukka kirjoitti:Voihan tämä olla Deltan puolelta markkinointi taktiikkaakin. Kaikilla auton ostajilla on tiedossa 110:n laatuvaihtelut. Pidetään muutama vuosi väliä, tehdas huomaa että ei sinne suomeen mikä vaan pa*ka kelpaa. Neuvotellaan uusi sopimus jostakin uudesta mallista(kunhan se ensin on testattu keskieuroopan markkinoilla) ja esitellään se "Uutena luotettavana Ladana". Myyntiä edistäisi tehokkaasti vielä dollarin kurssin vahvistuminen, joka nostaisi korealaisten hintaa enempi kuin ladan hintaa.
Aika näyttää menikö ennustus metsään.
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
mä kyllä olen samoilla linjoilla Veli Alin kanssa. Kyllä se vaikuttaa että Delta haluaa koko Ladasta eroon. Itse uskallan lyödä kossupullon vetoa, että koko Ladan myynti loppuu vuoteen 2009 mennessä. Toivottavasti olen kuitenkin siinä metsässä.
Dollarin kurssilla tuskin on KIA:n myyntihintaan vaikutusta Suomessa parin vuoden sisällä kun KIA saa autotehtaan Slovakiassa valmiiksi
Dollarin kurssilla tuskin on KIA:n myyntihintaan vaikutusta Suomessa parin vuoden sisällä kun KIA saa autotehtaan Slovakiassa valmiiksi

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Todennäköisesti myynti loppuu aikaisemminkin, nykyisen maahantuojan ansiosta. Mutta ehtii alkaa uudelleenkin ja uuden toimijan aloittamana.samarai kirjoitti:mä kyllä olen samoilla linjoilla Veli Alin kanssa. Kyllä se vaikuttaa että Delta haluaa koko Ladasta eroon. Itse uskallan lyödä kossupullon vetoa, että koko Ladan myynti loppuu vuoteen 2009 mennessä. Toivottavasti olen kuitenkin siinä metsässä.
Dollarin kurssilla tuskin on KIA:n myyntihintaan vaikutusta Suomessa parin vuoden sisällä kun KIA saa autotehtaan Slovakiassa valmiiksi
En tiedä tarkemmin toimiiko ladojen kauppa tällä hetkellä dollareilla, euroilla vai ruplilla. Mutta tuotantokustannukset on kuitenkin ruplapohjisia. Eli en pitäisi mitenkään mahdottomana, että ladojen tuonti olisi josku jopa hyvinkin kannattavaa bisnestä. Jos Kioja aletaan valmistamaan Euroalueella, nousee niiden hinta varmasti nykyisestä, johtuen siitä että kaikki kiinalaiset/korealaiset tuotteen ovat nyt suhteettoman halpoja, koska ko. maiden valuutat on sidottu halpaan dollariin.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
jo perestroikan aikaan hehkutettiin että Ladat maksetaan USAn dollareina... suomi vaan taitaa olla niin pieni markkina-alue ettei tänne kannata autoja tehdä erikseen, varsinkin kun raskas verotus nostaa hintaa niin että Suomeen on pakko myydä karvalakkimalleja ja ne mallit pitää kuitenkin erikseen tuottaa. tuottavampia markkinoita löytyy muualta.
kuinka kauan Lada sitten pysyy? Kauankohan AvtoVAZ pysyy itsenäisenä autojen tuottajana, uusi Nivakin meni Chevroletin merkin alle, toisaalta siitä huolimatta ei niitäkään saa Suomessa, tosin vienti ei vielä ole oikein käynnistynyt mihinkään. Meneeköhän jälleen mynti Deltalle vai jollekin muulle näitten Chevyjen osalta? Miten sitten Calinat ja Priorat, tuleeko ne liian myöhään ja liian kalliina?
kuinka kauan Lada sitten pysyy? Kauankohan AvtoVAZ pysyy itsenäisenä autojen tuottajana, uusi Nivakin meni Chevroletin merkin alle, toisaalta siitä huolimatta ei niitäkään saa Suomessa, tosin vienti ei vielä ole oikein käynnistynyt mihinkään. Meneeköhän jälleen mynti Deltalle vai jollekin muulle näitten Chevyjen osalta? Miten sitten Calinat ja Priorat, tuleeko ne liian myöhään ja liian kalliina?

Nii, mikä se on tämä Ladan ja GM:n yhteistyön aste? Paljoko GM omistaa Ladasta? Hassuja koukeroita, kun delta-auto myy GM:n tuotantoa, esim. opel ja daewoo. Mutta ei myy saabia, eikä chevrolettia. Kaikki on kuitenkin GM:n tuotteita. Deltan kotisivuilta ku klikkaa opelia tai daevoota joutuu johonkin putkolan sivuille, joka taas kertoo joutuneensa deltan omistukseen. Joutuukohan saab ja muutkin GM:n tuotteet deltan myyntiketjuun, vai perustaako GM suomeen oman myyntiorganisaation? Oisko Ladalle tilaa tässä ketjussa?
,_,/ukka
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Ensinnäkin Venäjän valtio myi jo noin vuosi sitten viimeisekin VAZ:in osakkeet,joten jarrutusta valtion taholta ei varmaan ole kuin öljyteollisuudessa.Tehtaan tuottavuus on kait aika huono,joka heikentää kehittymismahdollisuuksia ja näin ollen se on jäänyt päasiassa jämähtänyt pyörimään kotimaansa markkinoille.
Delta on taas lähinnä autotavaratalo ja tekee tuloksensa niillä autoilla joita saa myydyksi.Kun saa myytyä Ladan kokoisen auton niin sillähän saisi jo kaksi Ladaa.
Delta on taas lähinnä autotavaratalo ja tekee tuloksensa niillä autoilla joita saa myydyksi.Kun saa myytyä Ladan kokoisen auton niin sillähän saisi jo kaksi Ladaa.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Eihän Teltta-autolla ole ollut myyntihaluja, Ladan suhteen, enää pitkiiiin aikoihin. Aika looginen jatkumo tolle olisi, että Ladan myynnistä, jossain vaiheessa, luovuttaisiin kokonaan.samarai kirjoitti:mä kyllä olen samoilla linjoilla Veli Alin kanssa. Kyllä se vaikuttaa että Delta haluaa koko Ladasta eroon. Itse uskallan lyödä kossupullon vetoa, että koko Ladan myynti loppuu vuoteen 2009 mennessä. Toivottavasti olen kuitenkin siinä metsässä.
Dollarin kurssilla tuskin on KIA:n myyntihintaan vaikutusta Suomessa parin vuoden sisällä kun KIA saa autotehtaan Slovakiassa valmiiksi
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
En tiedä mikä on esimerkiksi 110:n kysyntätilanne koko valtakuntaa ajatellen. Tällä foorumilla taitaa Lada-halukkuus olla vähän "yliedustettuna". Delta tietenkin haluaa tehdä rahaa ja Kia on ihan OK korvaava halpamerkki.
Sitä paitsi onhan Ladastakin tulossa uusia malleja. Juuri luin parturissa TM:stä (muistaakseni), että jossain kv. autonäyttelyssä oli esitelty uusi malli. Hyvän näköinen oli kuvassa, joskin pikkuautoluokkaa. Luulisin, että se aikanaan löytää tiensä Suomeenkin.
Autotehtaat tulevat tulevaisuudessa yhdistymään yhä suuremmiksi kokonaisuuksiksi, niin kuin kaikki muukin teollisuus. Ennustan, että Lada-merkkiä ei enää kauan myydä. Varmaan Venäjällä jatketaan autojen tekemistä, mutta luulisin, että markkinointi tapahtuu jonkun muun merkin alla.
Virosta saa edelleen Ladoja, eikä hinta päätä huimaa:
halvin
Lada 110 sedan 1500i, 56 kW, 97.000 EEK = 6.230 euroa
kallein
Lada 111 GTE farkku 1500i, 67 kW, 113.000 EEK = 7.258 euroa
Tuohon välille mahtuvat kaikki eri variantit ja jopa Niva 1700i.
Sitä paitsi onhan Ladastakin tulossa uusia malleja. Juuri luin parturissa TM:stä (muistaakseni), että jossain kv. autonäyttelyssä oli esitelty uusi malli. Hyvän näköinen oli kuvassa, joskin pikkuautoluokkaa. Luulisin, että se aikanaan löytää tiensä Suomeenkin.
Autotehtaat tulevat tulevaisuudessa yhdistymään yhä suuremmiksi kokonaisuuksiksi, niin kuin kaikki muukin teollisuus. Ennustan, että Lada-merkkiä ei enää kauan myydä. Varmaan Venäjällä jatketaan autojen tekemistä, mutta luulisin, että markkinointi tapahtuu jonkun muun merkin alla.
Virosta saa edelleen Ladoja, eikä hinta päätä huimaa:
halvin
Lada 110 sedan 1500i, 56 kW, 97.000 EEK = 6.230 euroa
kallein
Lada 111 GTE farkku 1500i, 67 kW, 113.000 EEK = 7.258 euroa
Tuohon välille mahtuvat kaikki eri variantit ja jopa Niva 1700i.
Minä taas arvelen, että lada merkkinä tulee säilymään, mutta perustuu 95% johonkin muuhun GM:n malliin. Lähinnä veikkaisin skodan kohtaloa. Kuka olisi 10v sitten uskonut, jos joku olisi väittänyt että suomessa myydään vuonna 2004 lähes 3500 skoda merkkistä henkilö autoa?ksl kirjoitti: Autotehtaat tulevat tulevaisuudessa yhdistymään yhä suuremmiksi kokonaisuuksiksi, niin kuin kaikki muukin teollisuus. Ennustan, että Lada-merkkiä ei enää kauan myydä. Varmaan Venäjällä jatketaan autojen tekemistä, mutta luulisin, että markkinointi tapahtuu jonkun muun merkin alla.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Tuo on kyllä totta. Volkkari-Skodat myyvät tosi hyvin. Eikä ihme, onhan esim. Skoda Octavia tosi asiallinen peli, niin tekniikaltaan kuin tiloiltaankin.,_,/ukka kirjoitti:Minä taas arvelen, että lada merkkinä tulee säilymään, mutta perustuu 95% johonkin muuhun GM:n malliin. Lähinnä veikkaisin skodan kohtaloa. Kuka olisi 10v sitten uskonut, jos joku olisi väittänyt että suomessa myydään vuonna 2004 lähes 3500 skoda merkkistä henkilö autoa?ksl kirjoitti: Autotehtaat tulevat tulevaisuudessa yhdistymään yhä suuremmiksi kokonaisuuksiksi, niin kuin kaikki muukin teollisuus. Ennustan, että Lada-merkkiä ei enää kauan myydä. Varmaan Venäjällä jatketaan autojen tekemistä, mutta luulisin, että markkinointi tapahtuu jonkun muun merkin alla.
,_,/ukka
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Skoda on myös hinnaltaan jos ei nyt ihan VW mutta jotain Opelin tasoa.
Skoda-Auto (skodallahan on myös muuta kuin autoteollisuutta) on myös VW:n 100%:sti omistama ja uusitut tehtaat, joten siitä "itäskodasta" ei ole mitään muuta jäljellä kuin skodan "brandi". Tämä olikin varmaan ainoa tapa millä autoteollisuus pysyi tsekissä. Esimerkiksi KIA ei edes harkinnut sitä autotehtaansa sijaintipaikaksi halvemman naapurin Slovakian asemesta.
Se mitä tapahtui Skodalle, tuskin tapahtuu Ladalle. Venäjä on kuitenkin eri asia kuin Tsekki. Ladalle riittä kysyntää laadustaan huolimatta omilla markkinoilla ja uskon että Ladan tuotanto jatkuu lähes entiseen malliin. (yhteistyötä tietysti tehdään yms.) Sen edullisuus ja varaosapuoli Venäjällä tuo varmasti sille edelleenkin riittävän kohderyhmän. Jollain Suomen huonoilla myyntiluvuilla ei ole tehtaan kannalta paljoakaan merkitystä jotta se alkaisi tehdä "kalliimpia" autoja.
Skoda-Auto (skodallahan on myös muuta kuin autoteollisuutta) on myös VW:n 100%:sti omistama ja uusitut tehtaat, joten siitä "itäskodasta" ei ole mitään muuta jäljellä kuin skodan "brandi". Tämä olikin varmaan ainoa tapa millä autoteollisuus pysyi tsekissä. Esimerkiksi KIA ei edes harkinnut sitä autotehtaansa sijaintipaikaksi halvemman naapurin Slovakian asemesta.
Se mitä tapahtui Skodalle, tuskin tapahtuu Ladalle. Venäjä on kuitenkin eri asia kuin Tsekki. Ladalle riittä kysyntää laadustaan huolimatta omilla markkinoilla ja uskon että Ladan tuotanto jatkuu lähes entiseen malliin. (yhteistyötä tietysti tehdään yms.) Sen edullisuus ja varaosapuoli Venäjällä tuo varmasti sille edelleenkin riittävän kohderyhmän. Jollain Suomen huonoilla myyntiluvuilla ei ole tehtaan kannalta paljoakaan merkitystä jotta se alkaisi tehdä "kalliimpia" autoja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Kotimarkkinat Venäjällä vetävät kyllä Ladoja jatkossakin. Suomen myynti taas on niin marginaalista, että sillä ei taida olla, tehtaan näkökulmasta katsottuna, juurikaan merkitystä. Ja mikäli laatu ei parane, niin eipä noita, tod.näk., enää kovin pitkään Suomessa näy.
Etenkin, kun mm. Korealaiset tehtaat tuuppivat markkinoille edullisia vaihtoehtoja, ylipitkillä takuilla.

R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
No eikös venäläisiä kiinnosta nuo korealaiset, ja niiden hyvät takuut?R-J kirjoitti:Kotimarkkinat Venäjällä vetävät kyllä Ladoja jatkossakin. Suomen myynti taas on niin marginaalista, että sillä ei taida olla, tehtaan näkökulmasta katsottuna, juurikaan merkitystä. Ja mikäli laatu ei parane, niin eipä noita, tod.näk., enää kovin pitkään Suomessa näy.Etenkin, kun mm. Korealaiset tehtaat tuuppivat markkinoille edullisia vaihtoehtoja, ylipitkillä takuilla.
,_,/ukka
Autoton on huoleton