Sivu 2/2

Lähetetty: 12.1.2005 16:23
Kirjoittaja Kamaz
Viimeisimmässä Kalkun varikon huutokaupassa URAL hinnat välillä 400-700 eur, keskihinta 492,90 eur

Lähetetty: 13.1.2005 7:59
Kirjoittaja nomercy2
..no ni,toi rupee kuulostaan hyvältä ! Onko jossain joku tiedoitus sivu moisista intin huutokaupoista?

Lähetetty: 13.1.2005 10:04
Kirjoittaja veli alexei
http://www.mil.fi/laitokset/pvmatl/kuljetusvarikko.dsp

Tua on jotain. Mutta toi ilmottelu on vähän niin ja näin joskus...

Lähetetty: 13.1.2005 10:14
Kirjoittaja ,_,/ukka
Tässä on viestiketju aiheesta:
http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewtopic.php?t=3586
Miten olet ajatellut saada tuollaisen kotia? Karkea hinta lavettikuljetukselle on n.1Euro/km.

,_,/ukka

Lähetetty: 13.1.2005 13:58
Kirjoittaja nomercy2
..toi kotiinkuljetus on visaisempi pulma,mutta ajatuksena oli hinata toisella kuorma-autolla ja puomi väliin,mut tää on nyt viel raakile asteella joten mahdollisesti aiheutuvia ongelmia en ole vielä sen kummemmin miettinyt..niitä varmaankin ilmenee? Ajatuksia¨/pointteja moisesta ideasta??

Lähetetty: 13.1.2005 14:15
Kirjoittaja Lada-Jussi
siirtolapuilla

Lähetetty: 13.1.2005 14:19
Kirjoittaja ,_,/ukka
nomercy2 kirjoitti:..toi kotiinkuljetus on visaisempi pulma,mutta ajatuksena oli hinata toisella kuorma-autolla ja puomi väliin,mut tää on nyt viel raakile asteella joten mahdollisesti aiheutuvia ongelmia en ole vielä sen kummemmin miettinyt..niitä varmaankin ilmenee? Ajatuksia¨/pointteja moisesta ideasta??
Kuinkahan raskas on käännellä tuollaista 8000kg:n 6x6 kuorma-auton rattia, jos se ei ole hinattaessa käynnissä=ohjaustehostin ei toimi? Jos se taas on käynnissä, niin bensaa palaa. Laskettuna yhteen veto-auton(oltava vähintään hinattavan auton painoinen) kulut ja Uralin kulutus aletaan lähestymään tuota Euro/km kustannusta. Lisäksi olen ymmärtänyt, että noissa armeijan poistomyyntikamppeissa ei ole toimivuus takuuta. Eli ei ole ostohetkellä välttämättä ajokunnossa tai edes käyntikunnossa.
Tuo Euro/km ei ole mikään hinnaston hinta, joku voi ajaa lavettia/raskasta kuorma-autoa halvemmalla, joku taas ottaa enempi. On vaan semmoinen suuntaa antava lukema raskaan kaluston käytön kustannuksista.

,_,/ukka

Lähetetty: 13.1.2005 14:24
Kirjoittaja ,_,/ukka
Lada-Jussi kirjoitti:siirtolapuilla
Tuo kannattaa kyllä selvittää, että saako noihin siirtolappuja? Siirtokustannuksissa säästää puolet, kun oletetaan että kulutus rauhallisella ajolla jäänee alle 50Litraa/100km.

,_,/ukka

Lähetetty: 13.1.2005 18:13
Kirjoittaja Lada-Jussi
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:siirtolapuilla
Tuo kannattaa kyllä selvittää, että saako noihin siirtolappuja? Siirtokustannuksissa säästää puolet, kun oletetaan että kulutus rauhallisella ajolla jäänee alle 50Litraa/100km.

,_,/ukka
mun käsittääkseni sieltä on kaikenmoisia ajopelejä viety siirtolapuin, mutta ongelma voi olla siinä jos auto ei toimikaan (kun toimivuudesta ei ole takuita) kuinkahan monta tuntia siinä on aikaa näpertää kunnes auto pitää olla siirretty pois?

Lähetetty: 13.1.2005 21:40
Kirjoittaja veli alexei
Lada-Jussi kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti:siirtolapuilla
Tuo kannattaa kyllä selvittää, että saako noihin siirtolappuja? Siirtokustannuksissa säästää puolet, kun oletetaan että kulutus rauhallisella ajolla jäänee alle 50Litraa/100km.

,_,/ukka
mun käsittääkseni sieltä on kaikenmoisia ajopelejä viety siirtolapuin, mutta ongelma voi olla siinä jos auto ei toimikaan (kun toimivuudesta ei ole takuita) kuinkahan monta tuntia siinä on aikaa näpertää kunnes auto pitää olla siirretty pois?
Säännöissä se kerrotaan ihan koska pitää olla kadonnut. Jos ei ole niin sitten siirtyy takaisin SAInt omaisuudeksi. Rahoja ei saa takasin. (meniköhän se näin)

Lähetetty: 13.1.2005 21:50
Kirjoittaja kapa
Eikös noita huutokauppoja ole tuolla Kalkussa yleensä 2 kertaa vuodessa, keväällä ja syksyllä. Olisko seuraava jossain huhti-toukokuun vaihteessa?