samarai kirjoitti:niin toi "kovistelu" oli tietenkin vain heitto , jokainen tekee niinkuin parhaakseen katsoo. Itseäni kieltämättä vähän ärsyttää, jos joku kehoa retostelee, että "lähtee ilman lohkoja vaikka -30 pakkasta."
Mutta en ymmärrä mihin "fysiikan lakiin" voi perustua se, että moottori lähtee kylmempänä paremmin käyntiin
Ja sen lohkolämmittimen sähkölaskun uskon tulevan ainakin osittain takaisin pienempänä "ryypyn tarpeena".
Sisälämmittimen käyttöä perustelen paitsi mukavuutena, myös lisääntyneenä liikenneturvallisuutena kirkkaiden ikkunoiden muodossa.
Mukavuutta sisälämppärillä saa, ja ikkunat pysyy sulana/on sulana ajoon lähdettäessä. Eli turvallista, turvallista. Kosteuden mahdollisiin vaikutuksiin en sitten ota kantaa, niistä on niin monta mielipidettä kuin sanojaakin.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Kunpa viitsikin laittaa edes peiton tuulilasin päälle illalla,niin jäis ainakin yksi krapaus aamusta pois.Mutta kun on niin laiska...Turvallisuus ennen kaikkea poijjaat! Jos ei itsestä välitä niin muista tienkäyttäjistä ainakin.Mitähän tämäkin tähän kuului alkuperäiseen kysymykseen palatakseni
lähtise heti käyntiin mutta kun sammui niin käyntiin lähti vasta 5-10 min päästä mikähän on vikana
tykkääkö moottori jos sen käynnistää -30 asteen pakkasessa
Ei kai motti siitä tykkää jos elju ei heti kierrä vaan siirapin lailla myllyssä valuu,kylmää kun on.Nuo käyntijutut voisi rallikuski Grönholmin sanoin ilmaista "henkimaailman juttuja".Tommosen se päästi suustaan kun kosla toimi miten sattui eikä mekaanikotkaan löytäneet vikaa