Sivu 2/3

Lähetetty: 10.3.2005 19:18
Kirjoittaja Jusu
Tuo suorasytty voisi kaivata kaverikseen niitä muita elektroniikkavempaimia ja niistähän tässä virityksessä halutaan kai päästä eroon? :?
Siihen käy kyllä 1500/1600 jakaja ihan suoraan, ennakkoa se moottori ei vaan siedä niin paljoa, kun siinä on enempi puristusta kuin kaasarikoneessa. Pakkaa yläkierroksilla nakuttamaan, tosin AI:n mukaan sytytyksen myöhäistäminen auttaa siihen vaivaan.
Vennäällä niillä on Nivan 1,7 kaasariversioon ilmeisesti oma kärjetön sytkänsä, semmoinen olisi tietysti ehdoton. :P

Helpoin tapa hankkia tuollainen moottori lienee ostaa se autoineen päivineen, niinkuin minä tein. Satuin halvalla saamaan paperittoman lahopaskan... 8)

Lähetetty: 10.3.2005 20:15
Kirjoittaja Stefa
Tuo suorasytty ei vaadi mitään muita vempaimia kaverikseen, ja on ehdottomasti parempi kuin vanhemmat kärjelliset.

Enkä oikein jaksa uskoa että suomalaisella bensalla noilla puristuksilla tuo nakuttaisi mitenkään jos vain ennakko on kohdallaan ja seokset edes sinnepäin.

Onko jollain tuollaista 1700 konetta levällään? Paljon tuossa jää mäntä yläkuolossa lohkon tasosta? Ja miten kansi eroaa siitä perusmallista, muutenkin kun hydraulinokkien osalta? Kuvia jollain? varmasti muitakin kiinnostaa...

Lähetetty: 10.3.2005 21:07
Kirjoittaja larssi21074
Mulla on kans työn alla 1700 moottori. Ostin halvalla 1700 uudet männät, porautan 1500 lohkon niille, maksaa 100jewroa. Hiotin kampiakselin kaikki kaulat ylikokoon uusille liuskoille ja tasapainotin sen samalla, hintaa tuli sille 130jewroa + uudet laakerit. Kun saan tuon lohkon viel porautettua ni sit olis valmis alakerta.

Kannen teen tod.näk 1500 kannesta, hyvin samanlaisia ovat 1700 kannen kanssa. Niitä hydr.venttiilinnostimia hakee turhaan takavetoisen 1700i motista, ne on vasta siinä uuden nivan koneessa.

Sellasta oon miettiny kun 1700 koneessa on vakiona kolopäämännät että onkohan 1700 nokka-akseli samoilla nostoilla kuin 1500 koneessa? varaosa luettelo antaa monta vaihtoehtoa 1700 koneen nokka-akseliksi..

Tuo kärjetön sytytys (tarkoitan siis kärjetöntä hal-anturilla olevaa jakajaa) on muuten loistava laite!! Vaihdoin eilen sellasen omaan 1600sl malliin, loppu nykiminen ja etenkin vääntö parantu hurjasti!!

Lähetetty: 10.3.2005 21:43
Kirjoittaja Stefa
Voi tulla ongelmia porata 15-satasta noin isoksi, multa löytyisi kampivikainen 1600 lohko... Tuo kestää jo kairata.

Sitten mulle on puhuttu legendaa jos tuosta takapotkun 17-satasesta ei noita hydrauliikoita löydy. Saisitko kuvia noista kansista? Tuo männän paikka YKK:ssa myös kiinnostaisi.

Onkos se muuten halli, ettei tavan induktiivinen? Eli onko sille virran syöttöä erikseen?

Lähetetty: 10.3.2005 22:02
Kirjoittaja Jusu
Stefa kirjoitti:Tuo suorasytty ei vaadi mitään muita vempaimia kaverikseen, ja on ehdottomasti parempi kuin vanhemmat kärjelliset.
Kai se ainakin jonkun asentotunnistimen tarvitsee, onko se kampuran siivalla oleva tunnistin sitten pelkästään sitä varten?
Täytyy tunnustaa etten tiedä noista juuri mitään. Ja luovun mielihyvin kaikista sellaisista vimpaimista mitä en ymmärrä. :wink:

Mahtaako tuohon 1700:een muuten saada kannentiivistettä tarvikkeena vai onko se ostettava teltasta? Motonet ei ainakaan myy.
Meinaan kun laakerit tuosta pitäis katsastaa, samalla vois kannenkin alle ihan vaikka mielenkiinnosta kurkistaa, paitsi jos pahvi on kovasti hinnoissaan. :roll:

Lähetetty: 11.3.2005 9:54
Kirjoittaja markku
Kaikki tieto ja taito ovat kullan arvoisia itsellä sama edessä kunhan löytyy kone :twisted: .Onkohan noita suomessa saatavana tota hydralisilla nostimilla varustettua konetta,ainakin kuten sanoitte nivassa löytyy ja mistähän vuosimallista lähtien :?:

Lähetetty: 14.3.2005 13:53
Kirjoittaja Stefa
jusu kirjoitti: Kai se ainakin jonkun asentotunnistimen tarvitsee, onko se kampuran siivalla oleva tunnistin sitten pelkästään sitä varten?
Täytyy tunnustaa etten tiedä noista juuri mitään. Ja luovun mielihyvin kaikista sellaisista vimpaimista mitä en ymmärrä. :wink:

Mahtaako tuohon 1700:een muuten saada kannentiivistettä tarvikkeena vai onko se ostettava teltasta? Motonet ei ainakaan myy.
Meinaan kun laakerit tuosta pitäis katsastaa, samalla vois kannenkin alle ihan vaikka mielenkiinnosta kurkistaa, paitsi jos pahvi on kovasti hinnoissaan. :roll:
Siivalla oleva tunnistin on ruiskun hilkkeitä, sytkän osia on vain jakaja ja yksi laatikko.

Tuohon tiiviste-asiaan en tiedä. Varmaan isoporaaja-virittäjät osannee kertoa. Venäjältä?

Lähetetty: 14.3.2005 17:26
Kirjoittaja Jusu
Jostain muistelin lukeneeni että maksaa jotain viisikymppiä deltassa se kanspahvi. En kyllä maksa, ennemmin annan sen kannen olla, kun ei siellä yläpäässä ole edes mitään vikaakaan.

Lähetetty: 14.3.2005 18:35
Kirjoittaja Jankos
Heiheihei, eipäs taas puhuta asioista mistä ei näköjään olla perillä :lol:

Eli Ruiskussa sama ohjausboksi ohjaa sytkän ja ruiskutuksen. Siellä ei ole virranjakajaa laisinkaan, vain suorasytkäpuolat ja niille ohjaus tulee moottorinohjausyksiköltä.

Mikäli 1,7:n kannentiivisteelle on tarvetta voin saattaisin myydä halvemmalla kuin delta-auto...

Lähetetty: 15.3.2005 15:49
Kirjoittaja Stefa
Juu, sotkin tehokkaasti. Kyllähän tuo i:n suorasytkä muistissa on, mutta ei näemmä koko aikaa :oops:

Jotenkin iski mielleyhtymä että kun on kärjetön niin on i:stä, mutta kuitenkin siinä kärjettömässä ei ole tunnistimia siivalla.

Re:

Lähetetty: 12.5.2012 11:17
Kirjoittaja Mikis
Jankos kirjoitti:Heiheihei, eipäs taas puhuta asioista mistä ei näköjään olla perillä :lol:

Eli Ruiskussa sama ohjausboksi ohjaa sytkän ja ruiskutuksen. Siellä ei ole virranjakajaa laisinkaan, vain suorasytkäpuolat ja niille ohjaus tulee moottorinohjausyksiköltä.

Mikäli 1,7:n kannentiivisteelle on tarvetta voin saattaisin myydä halvemmalla kuin delta-auto...

Siis minkälainen on suorasytkäpuola? Mulla on 2105, 1500 cc, vm. 91. ---> asennettu Nivan GM 1700i, mutta mulla on se vanha 1500:sen puola, johon on vedetty piuhat kiinni. Mättääkö jokin tuossa?

Re: Lada 1200 l ja 1700 kone

Lähetetty: 12.5.2012 12:46
Kirjoittaja START
käytännossä siis tämän näkönen: http://www.autotune.fi/tuote/6/hukkakip ... 21-503-407
tai siis vastaavan tapanen. sama idea.
eli puola mistä lähtee tulpan johdot suoraan jokaiselle pytylle. tätä sitten ohjaa joku boksi, vakio tai esim megasquirt.
onhan siellä 1700i koneessa virranjakajan paikka, jos sitä vanhan ajan jakaja sytkää haluaa käyttää

Re: Lada 1200 l ja 1700 kone

Lähetetty: 12.5.2012 21:43
Kirjoittaja matomaukka
tossa on muuten aihetta hieman viistäen, vaihtoehto megaruutalle

http://www.autosportlabs.com/megajolt-lite-p-41.html

Re: Lada 1200 l ja 1700 kone

Lähetetty: 12.5.2012 23:20
Kirjoittaja jalmari
heihei.. kannattaa unohtaa ruitat mikäli ei kunnolla ole perehtynyt niiden käyttöön.. helppo ja "halpa" viritys paketti olis. 1700 lohko + siistitty kansi. tuplat. jyrkempää nokkaa, kärjetön sytkä, säädettävä nokkapyörä,peltisatsi, 2.5" putki (esim biltema 60e vaimentimineen.) sit vielä hifisteleen jos aletaan, niin laakeroitu laahain, tietty v-v putsarit. 5v- laatikko. 1300:sen perävälit + lukko... voin sanoa, että on toimiva kokoonpano ja oikeasti hyvä ajettava.. vääntöä on alhaalla huikeasti.. tietty tuo 1700 ei ole enään kunnon kierroskone, mutta vääntö antaa sen kyllä anteeksi. :lol: muistaa tietty päivottää alustan.. kunnon alusta-satsi, uretaanipuslat ja tuplavakaaja... ei paljon ässä merzulle häpeile ajettavuudeltaan.. ja ei tarvi 320 bemmillä yrittää ohitte.


edit: menee pienllä kulutuksella, kunhan on säädöissään ja ei ole raskas jalka.

Re: Lada 1200 l ja 1700 kone

Lähetetty: 13.5.2012 10:59
Kirjoittaja START
paitsi 91vm niin saa unohtaa tuplat, nokan yms.