Poliisi on ystävä?
- veli alexei
- Moderaattori
Väitän edelleen ettei sen auton tarvi käydä. Mut en ole juristi niin en nyt valaa ala vannoa.pressa kirjoitti:käynnissä olevan auton kuljettajan paikalla istuminen katsotaan auton kuljettamiseksi jos auto on ajokuntoinen
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
tuohon en ota kantaa jos sammuneessa autossa istuu
mutta käynnissä olevassa ajokuntoisessa on varma enkä juristi ole itsekkään
joskushan oli jossain juopunut istunut käynnissä olevassa autossa josta puuttui rengas jota kaveri oli huoltoasemalla korjauttamassa niin sakkoja ei tullut koska auto oli tunkilla eikä ajokuntoinen (talvi aika ja parikymmentä pakkasta)
mutta ainahan kannattaa varoa juopumus + auto =vaarallista
mutta käynnissä olevassa ajokuntoisessa on varma enkä juristi ole itsekkään
joskushan oli jossain juopunut istunut käynnissä olevassa autossa josta puuttui rengas jota kaveri oli huoltoasemalla korjauttamassa niin sakkoja ei tullut koska auto oli tunkilla eikä ajokuntoinen (talvi aika ja parikymmentä pakkasta)
mutta ainahan kannattaa varoa juopumus + auto =vaarallista
Kyllä niitä epäasiallisiakin poliiseja löytyy.
18-vuotiaana ajelin rovaniemellä dx corollalla ja eiköhän poliisit pysäyttäny.
Otin hanskalokerosta rekisteriotteen ja ajokortin jo valmiiksi esille.
Sieltä sitten käveli joku nuorempi poliisi ikkunan luo,
se sitten kysäisi ajokorttia/rek otetta.
Nehän oli minulla jo valmiiksi kädessä ja vippasin ne sille poliisille ja sanoin: tuossa.
Tähänpä konstaapeli tuumasi seuraavasti:
-Alatko sinä hitsi!?
-Mitä hitsi siinä nyt on jos ajokortin annan?
-Joo mutta prkl mulle ei tarvi alkaa hitsi!
Niin se näytti että laitokselle jo lähtee raahaamaan.
Sitten sieltä maijasta kuitenkin tuli joku vanhempi poliisi joka mainitsi minun ajaneen "huimaa" ylinopeutta.
Totesin tuohon että:
-Joo no mittarin mukaan 50km/h (eli tarkka nopeus 43km/h dx:än mittarin heitolla) nopeusrajoitus oli muuten 40km/h.
Siinä vähän aikaa väiteltiin ja pääsin kuitenkin sitten lähtemään "varoituksella".
Että kyllä tälläistäkin tapahtuu.
Monelle tutullekkin tultu tyhjästä kitisemään nimenomaan näiden rovaniemeläisten nuorien poliisien toimesta.
En tiedä mitä niille sitten nousee päähän kun poliisikoulusta pääsevät.
18-vuotiaana ajelin rovaniemellä dx corollalla ja eiköhän poliisit pysäyttäny.
Otin hanskalokerosta rekisteriotteen ja ajokortin jo valmiiksi esille.
Sieltä sitten käveli joku nuorempi poliisi ikkunan luo,
se sitten kysäisi ajokorttia/rek otetta.
Nehän oli minulla jo valmiiksi kädessä ja vippasin ne sille poliisille ja sanoin: tuossa.
Tähänpä konstaapeli tuumasi seuraavasti:
-Alatko sinä hitsi!?
-Mitä hitsi siinä nyt on jos ajokortin annan?
-Joo mutta prkl mulle ei tarvi alkaa hitsi!
Niin se näytti että laitokselle jo lähtee raahaamaan.
Sitten sieltä maijasta kuitenkin tuli joku vanhempi poliisi joka mainitsi minun ajaneen "huimaa" ylinopeutta.
Totesin tuohon että:
-Joo no mittarin mukaan 50km/h (eli tarkka nopeus 43km/h dx:än mittarin heitolla) nopeusrajoitus oli muuten 40km/h.
Siinä vähän aikaa väiteltiin ja pääsin kuitenkin sitten lähtemään "varoituksella".
Että kyllä tälläistäkin tapahtuu.
Monelle tutullekkin tultu tyhjästä kitisemään nimenomaan näiden rovaniemeläisten nuorien poliisien toimesta.
En tiedä mitä niille sitten nousee päähän kun poliisikoulusta pääsevät.
-
Aamupäivällä töihin ajellessa Poliisilla oli puhallusratsia Pasilassa,
puhalsin nollat mut turvavyö oli "auki" ystävällinen naispoliisi kehotti laittaan vyön kiinni, mun oli pakko sanoo tytölle että mun vyö on rikki ei tuu kelallta ulos vaik kuin nykis, kerroin olevani (vähävarainen) ja säästäväni parasta aikaa vyön hankintaan, naispoliisi kehoitti sit mua käyttään julkisia johon mun taas piti vastata että sinnehän mun säästöt taas palais ja vyön hankinta siirtyy. Ihme kun ei tullu sakkoja,
puhalsin nollat mut turvavyö oli "auki" ystävällinen naispoliisi kehotti laittaan vyön kiinni, mun oli pakko sanoo tytölle että mun vyö on rikki ei tuu kelallta ulos vaik kuin nykis, kerroin olevani (vähävarainen) ja säästäväni parasta aikaa vyön hankintaan, naispoliisi kehoitti sit mua käyttään julkisia johon mun taas piti vastata että sinnehän mun säästöt taas palais ja vyön hankinta siirtyy. Ihme kun ei tullu sakkoja,

Onko kukaan katsonut tuota alkuperäistä linkkiä? Joku keikkinyt sen osoitteen parempaan käyttöön 
Ja mitä tuohon pappa-ladailijan juttuun tulee niin kuinkahan paljon valtio saa rahaa jonkun murhan, tapon tai pahoinpitelyn selvittämisestä? Ei taida tulla kyllä yhtään rahaa. Kyllä ne rahat tulee noista autoilijoiden sakottamisesta. Onhan se mainio kun tarpeeksi tienaa rahaa ja sattuu vähän ylinopeutta ajamaan niin maksat sakkoja enemmän kuin joku joutuu maksamaan korvauksia taposta. Joku tuossa vähän tökkii oikeustajua vastaan.
Mutta mielestäni tuolla sais tulla lisää poliiseja liikenteeseen. Sakkoja kaikille runkuille mitkä ei osaa ajaa liikenne sääntöjen mukaan. Perseessä roikkujille sakkoja, mummot pois liikenteestä kun ajelee alinopeuksia jne. Tuossa kun viikonloppuna käväsin Nivalla tampesterissa niin kyllä sillä matkalla näki taas mielenkiintoisia suorituksia. Löytyi näitä 80 alueella 50 ajavia.. Sitten kun itse ajoi ylinopeutta 80 alueella niin piti siinä Nivan pakokaasuja ilmeisesti haistella. Onneksi Nivassa on takana katolla taakse päin lisävalot. Ne kun laittoi päälle niin johan häipyi runkut takaa. Ja eräs ihme säätäjä ajeli pitkillä koko ajan perässä. Sammutti kyllä valot kun vastaantulija tuli, mut laittoi heti päälle kun se ajoi ohi. Eikä ollut paljoa välimatkaa sen kanssa. Teki muuten aika pitkään vielä tuota. Päätin hitsi sille niin että hidastin vauhdin 80 alueella tuohon 40 luokkaan. Sitten Nivalla keskellä tietä niin että ohihan ei mennä ja takavalot taas päälle
Kyllä muuten valot vilkkui ja torvi soi
Kostoksi hidastin vielä lisää. Seuraavassa liittymässä se heppu sitten kääntyi pois. En tiedä oppiko sammuttamaan niitä pitkiä kun tulee mun Nivan perässä 

Tuohon ei auttanut yhtään Ladalla ajo? Eikös se yleensä yhdistetä helposti hieman köyhään ihmiseen?ilkkaturunen kirjoitti:kerroin olevani (vähävarainen) ja säästäväni parasta aikaa vyön hankintaan,
Ja mitä tuohon pappa-ladailijan juttuun tulee niin kuinkahan paljon valtio saa rahaa jonkun murhan, tapon tai pahoinpitelyn selvittämisestä? Ei taida tulla kyllä yhtään rahaa. Kyllä ne rahat tulee noista autoilijoiden sakottamisesta. Onhan se mainio kun tarpeeksi tienaa rahaa ja sattuu vähän ylinopeutta ajamaan niin maksat sakkoja enemmän kuin joku joutuu maksamaan korvauksia taposta. Joku tuossa vähän tökkii oikeustajua vastaan.
Mutta mielestäni tuolla sais tulla lisää poliiseja liikenteeseen. Sakkoja kaikille runkuille mitkä ei osaa ajaa liikenne sääntöjen mukaan. Perseessä roikkujille sakkoja, mummot pois liikenteestä kun ajelee alinopeuksia jne. Tuossa kun viikonloppuna käväsin Nivalla tampesterissa niin kyllä sillä matkalla näki taas mielenkiintoisia suorituksia. Löytyi näitä 80 alueella 50 ajavia.. Sitten kun itse ajoi ylinopeutta 80 alueella niin piti siinä Nivan pakokaasuja ilmeisesti haistella. Onneksi Nivassa on takana katolla taakse päin lisävalot. Ne kun laittoi päälle niin johan häipyi runkut takaa. Ja eräs ihme säätäjä ajeli pitkillä koko ajan perässä. Sammutti kyllä valot kun vastaantulija tuli, mut laittoi heti päälle kun se ajoi ohi. Eikä ollut paljoa välimatkaa sen kanssa. Teki muuten aika pitkään vielä tuota. Päätin hitsi sille niin että hidastin vauhdin 80 alueella tuohon 40 luokkaan. Sitten Nivalla keskellä tietä niin että ohihan ei mennä ja takavalot taas päälle

- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Täytyy rehellisesti myöntää, että oli lievästi kusipäistä toimintaa myös sun puolestasi.Nerd-O kirjoitti:Onko kukaan katsonut tuota alkuperäistä linkkiä? Joku keikkinyt sen osoitteen parempaan käyttöön
... Teki muuten aika pitkään vielä tuota. Päätin hitsi sille niin että hidastin vauhdin 80 alueella tuohon 40 luokkaan. Sitten Nivalla keskellä tietä niin että ohihan ei mennä ja takavalot taas päälleKyllä muuten valot vilkkui ja torvi soi
Kostoksi hidastin vielä lisää. Seuraavassa liittymässä se heppu sitten kääntyi pois. En tiedä oppiko sammuttamaan niitä pitkiä kun tulee mun Nivan perässä

Tuo linkki poliisin sivuille on jos muualla eli en sitä lukenut, mutta epäilen, että siellä on taas joku turha aukoja ja poliisin sättijä aukomassa päätään. hitsit sellaiset ihmiset, jotka ei pysty käyttäytymään laillisesti ja poliisin kanssa asioituaan heti marisevat jossain netissä. Poliisi ON ystävä ja hyvä, että meillä sellainen täällä on. Turhasta eivät marise ja jos niin tekevät, ei kannat mennä siihen mukaan eli alkaa hitsi takaisin. Miliisi kunniaan! Onneksi täällä asiallinen sellainen on! Jos joku valittaa, että poliisilla on muutakin tekemistä kuin liikenteen valvonta, tiedoksi vaan, että heillä on omat yksikkönsä joille on resurssoitu tietyt tehtävät ja niistä koitetaan pitää kiinni. Hekään eivät voi revetä kaikkialle, muuten koko homma olisi sekaisin.
Haluaisitteko, että täällä olisi sellainen poliisi kuin naapurimaassamme. Lehdessä oli juttua jostain puhallusratsiasta,jossa joku viipurilainen 21-vuotias jätkä oli jäänyt kiinni rattijuopumuksesta täällä jo kolmatta kertaa tänä vuonna. Aukoi vielä lehdille suomen poliisia, koska "viipurissa olisit maksanut poliisille ja saanut jatkaa normaalisti matkaansa". Tätäkö täälläkin toivotaan??
Poliisilla oli lauantai-iltanakin Porissa tehoratsia Käppärän hautuumaan vieressä, kaikki keskustaan/länsi-Poriin menijät pysäytettiin ja puhallutettiin. Puhalluttanut vanhempi poliisi käyttäytyi erittäin kohteliaasti, siitä pisteet heille!
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
-
Eihän Poliisit mitään jeesuksia ole, ihmisiä nekin on ja sekaan mahtuu tosi
hyviä tyyppejä, mutta myös niitä v**tun kusipäitä jotka ihan aikustenoikeesti luulee olevansa jeesuksia. Molempiin tyyleihin oon törmänny, yleensä nyrkkisääntö, mitä nuorempi sitä enemmän pullistelua.
Esim, ajoin Vanilla ratsiaan kun kaikki oli ok niin nuori macho rupes urputtaan että "kuorma-autossa pitää olla lasti kiinnitettynä" joo kyllä mä myönnän että takatavaratilassa oli tyhjä kaljakoppa jota ei oltu liinoilla vedetty kiinni, räjähdin hirveeseen nauruun ja kaveri alko tarjoon vielä sakkoja virkavallan halventamisesta.
hyviä tyyppejä, mutta myös niitä v**tun kusipäitä jotka ihan aikustenoikeesti luulee olevansa jeesuksia. Molempiin tyyleihin oon törmänny, yleensä nyrkkisääntö, mitä nuorempi sitä enemmän pullistelua.
Esim, ajoin Vanilla ratsiaan kun kaikki oli ok niin nuori macho rupes urputtaan että "kuorma-autossa pitää olla lasti kiinnitettynä" joo kyllä mä myönnän että takatavaratilassa oli tyhjä kaljakoppa jota ei oltu liinoilla vedetty kiinni, räjähdin hirveeseen nauruun ja kaveri alko tarjoon vielä sakkoja virkavallan halventamisesta.

No siinähän se idea olikin. hitsi ajelee pitkät päällä mun perässä. Ei tajunnut sitten millään sammuttaa niitä. Ollaan sitten kusipäitä kun takana olevakin on sellainenYogi kirjoitti:Täytyy rehellisesti myöntää, että oli lievästi kusipäistä toimintaa myös sun puolestasi.Liikenteessä pitää pitää hermot kovina ja vaikka vilautella innokkaasti niitä takavaloja , mutta että hidastus maantiellä...se nyt on riski muillekin, vaikka olisikin hiljainen tie.

Ja mitä takavaloja jossain "normaalissa" autossa vilkuttelee? jotain jarruvaloja? Ei kyllä auta yhtään mitään edes noihin perässä roikkujiin. Jossain vanhemmissa autoissa on tuplasumuvalot. Ne kun mätkäsee pimeellä päälle niin yleensä tulee välimatkaa vähän enemmän. Nivassa on vielä parempi kun taakse on omat kirkkaat työvalot.
Ja jotta kaikelta tuolta vältyttäisiin niin poliiseja lisää liikenteeseen. Sakkoja noista turvaväleistä ja sumuvalojen käytöstä.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Joo onhan se hyvä että poliisit on olemassa ja liikennettä tarkkailemassa
mutta kyllähän niitä kusipäitä poliisivoimista löytyy, kuin myös asiallisiakin ihmisiä.
Mutta mitään muuta en liikenteessä niin vihaa kun näitä perässäroikkujia
sun muita pappoja ja sumaripellejä, kyllä se pistää vesisateessa pimeällä hitsit kun joku tulee sumarit päällä vastaan.
Ainakin täälläpäin olen huomannut että melkeinpä kaikki taksit käyttävät sumuvaloja yöllä ja päivällä!
Pitäisi ammattiautoilijalla sentään vähän ajatella muitakin tien käyttäjiä
eikä vaan omaa persettä.
mutta kyllähän niitä kusipäitä poliisivoimista löytyy, kuin myös asiallisiakin ihmisiä.
Mutta mitään muuta en liikenteessä niin vihaa kun näitä perässäroikkujia
sun muita pappoja ja sumaripellejä, kyllä se pistää vesisateessa pimeällä hitsit kun joku tulee sumarit päällä vastaan.
Ainakin täälläpäin olen huomannut että melkeinpä kaikki taksit käyttävät sumuvaloja yöllä ja päivällä!
Pitäisi ammattiautoilijalla sentään vähän ajatella muitakin tien käyttäjiä
eikä vaan omaa persettä.
- Team perseauki racing
yleensä vanhempien konsitien kanssa pääsee juttuu mutta nää nuoret on nii älyttömän virka intosia ja eivät omaa minkään laisia käytös tapoja, kyllä minä osaan käyttätyä mutta jos heti aletaan hitsi ni en näe mitän syytä olla hitsi takaisin.
ilmesiseti tähän on syynä että poliiskoulussa on loppu koe missä pitää pidättää kusta niin kauan että nousee päähän ja vanhemmiten se laskehtii alas (ei kaikilla)
negatiivinen asenteeni poliisia kohtaan johtuu juuri tästä turhasta hitsi mitä on tulut tekemään oikeen pihaan asti. ja kyllä heti juostaan jos naapurin vanhapiika soitaa mopo pojasta poliisille mutta annas olla jos naapuri ahistelee serkku poikaa joka oli tuolloin n.13v niin ei tulla, mutta kyllä syyte nostetaan naapurin mukiloimista että laskee serkusta irti. tai jos naapuri kahtena uutena vuonna peräkkäin räjäyttä postilaatikon niin rikosiloitusta tehdessä vastataan vain että mitäs hitsi naapurilles ja naapurin on annettu elää rauhassa mutta toisin päin se ei ole onnistunut vaan kyllä sillekkin hevosen leikille piste tehdään, mutta ei näköjään suomen virkavallan toimesta
ilmesiseti tähän on syynä että poliiskoulussa on loppu koe missä pitää pidättää kusta niin kauan että nousee päähän ja vanhemmiten se laskehtii alas (ei kaikilla)
negatiivinen asenteeni poliisia kohtaan johtuu juuri tästä turhasta hitsi mitä on tulut tekemään oikeen pihaan asti. ja kyllä heti juostaan jos naapurin vanhapiika soitaa mopo pojasta poliisille mutta annas olla jos naapuri ahistelee serkku poikaa joka oli tuolloin n.13v niin ei tulla, mutta kyllä syyte nostetaan naapurin mukiloimista että laskee serkusta irti. tai jos naapuri kahtena uutena vuonna peräkkäin räjäyttä postilaatikon niin rikosiloitusta tehdessä vastataan vain että mitäs hitsi naapurilles ja naapurin on annettu elää rauhassa mutta toisin päin se ei ole onnistunut vaan kyllä sillekkin hevosen leikille piste tehdään, mutta ei näköjään suomen virkavallan toimesta
ei riemulla rajaa kun bensa kasilla ajaa...