Sivu 2/3
Lähetetty: 16.5.2005 15:09
Kirjoittaja ladaraider
Pavlovits kirjoitti:Muuten penkeistä ja ajoasennoista; ennenvanhaan rallikuskit ajoivat aina penkki taka-asennossa ja ehdottomasti kädet suorina. Nyt kun katselee in-car kuvia, niin lähes kaikki ajavat ratti sylissä. liekö penkkiä vai rattia siirretty.
todennäköisesti rattia on tuotu lähemmäs, muutenhan jalat joutuisivat olemaan solmussa..
Lähetetty: 16.5.2005 17:30
Kirjoittaja dJONY
Joo ite kun talvella laitoin ralliratin kiinni ja ajelin pellolla "jääradalla", niin penkki melkien eteen, niin että kyydistä ei päässyt pois laittamatta penkkiä taaksepäin... Ja kallistusta niin että yläosa on edempänä kuintakaosa, näin saadan ladan orkkispenkistä jotenkin tukeva, ja selälle edes jotenkin ystävällinen...
Lähetetty: 16.5.2005 19:23
Kirjoittaja Nonnis
pressa kirjoitti:minulla on ollut jokaisessa ladassa alkuperäinen penkki ja se on todella hyvä eli en ymmärrä miksi niitä jakkaroita pitää vaihtaa
no tämä on tietysti vain minun mielipide mutta toimpahan julki
Mulla on penkin pituussiirron lukitus pettänyt satasen vauhdissa ja selkänoja hieman myöhemmin

Lähetetty: 16.5.2005 20:41
Kirjoittaja Team perseauki racing
joskus kokeilin kuppijakkaraa. prameahan tuo oli istua ja varsinkin ku se oli suorassa rattiin nähden, mutta siihen istuminen ja siitä poispääsy tuotti päänvaivaa.
nuo 2107:kan korkee selkä nojaset jakkarat on olleet ihan hyvät istua toisin kuin alkuperäset 2105:sen penkit, minä en voinnut istua niissä koska tuli selkä tokuttoman kipeäksi.
joskus oli kokeilussa saabin penkkiä muistuttavat mutta korkeemmalla selkänojalla olevat penkit, kuskin penkki oli erittäin hyvä istua mutta apukuskin penkki oli kiero. olen jokus nähnyt muissakin ladoissa samanlaisia.... jos jokus löytäs ehjät...
Lähetetty: 17.5.2005 7:52
Kirjoittaja pressa
minulla ei ole yhdestäkään ladasta penkki hajonnut
no en toki ole mikään jättiläinen mutta en myöskään säätöihin paljoa satu eli penkki kerralla kohdalleen ja katsotaan että lukitukset on kunnolla kohdillaan että ei jää "hilkulle" no olenkin vasta kymmenisenvuotta ajanut ladalla
Lähetetty: 17.5.2005 14:08
Kirjoittaja IlkkaHe
mullakin ladasta menny kuskinpuolelta selkänojan lukistus ihan hajalle ja selkänoja pysyy suurinpiirtein kohdallaan 10 litran pensakanisterin avustuksella

kartturin puolelta taas on menny pituussuunnan lukitus.
kait ne on pakko ostaa jotkut puolikuppikenkit.
Lähetetty: 17.5.2005 17:38
Kirjoittaja pressa
kuinka olette hajottaneet tai siis missä tilanteessa penkit on retkahtaneet
olen minäkin yhdessä ladassa nähnyt kun oli puolilava penkin takana pitämässä penkkiä pystyssä (ei tosin läpäissyt katsastusta ennen kuin vivusto hitsattiin)
Lähetetty: 17.5.2005 18:54
Kirjoittaja veli alexei
Edellä mainittuja ongelmia on ollut selkänojan kanssa, mutta nyt se on kunnossa ja säätääkkin voi jos on tarvetta. Mutta eipä sillä juur muut ajele niin ei tartte säätää. Ikävä puoli on että penkistä on tullut "kuppi/monttu" kun jouset ovat istuinosasta katkeilleet/irtoilleet. En sitten ole niille mitään tehnyt.
Kertoilee nimimerkki Olenko läski?
Lähetetty: 18.5.2005 0:28
Kirjoittaja R-J
Yhdessä nappiksessa oli kotimaassa, alkuperäisen penkin pohjalta, modifioidut jakkarat. Olivat ihan asialliset, paitti pikkasen matalat. Urheiluauton tuntua. Ja yhdessä nappiksessa oli sitten noi Saab-versiot, mallia Uusikaupunki. Sen enempää alkuperäisiä kuin noita ylellisempiäkään versioita en hajoamaan saanut. Verhoilut tietysti kului käytössä, mutta eipä penkit retkahdellu.
Lähetetty: 18.5.2005 22:12
Kirjoittaja dJONY
IlkkaHe kirjoitti: kartturin puolelta taas on menny pituussuunnan lukitus.
kait ne on pakko ostaa jotkut puolikuppikenkit.
Joo tollee oli miun ensimmäisessä ladassani. Mutta sen saa kortattua sillä että ottaa penkin irti, ja kiertää sitä jousta yhden kierroksen kiinnipäin...

Eli ei mikään iso onkelma...
penkin rikkominen
Lähetetty: 19.5.2005 3:41
Kirjoittaja IL02
Ainakin se pituussaato hajoaa helposti silla jos joku ladan yksityiskohtia tuntematon saataa penkkia ja kaantaa sita lukitusvipua vaaraan suuntaan. Tama aiheuttaa sen saatotangon kiinnikkeiden vaantymisen jolloin se lukitus jutska ei enaa osu sinne hammastukseen. Johtuisiko se selkanojan saadon hajoaminenkin kayttovirheesta? Ainakin nuo vipstaakit toimivat eri tavalla kun normaaleissa autoissa ja rakennekin on aika heikko, joten hyvin altis kayttovirheelle jossa asiaa tuntematon vaantelee vipuja vaaraan suuntaan.
Lähetetty: 19.5.2005 7:44
Kirjoittaja pressa
ahaa nyt alkaa valjeta te annatte asiantuntemattomien koittaa säätöihin
minä olen kyllä siitä hitsi eli kyydissä olijat eivät saa säätöihin sattua ja kyllähän ne ovat kieltoa totelleet kun ovat meinanneet jotai ruveta säätämään perusteluna pidän aina sitä että emäntä istuu apukuskin paikalla ja säädöt on hänelle kohdallaan ja ellet siihen mahdu voit istua taakse tai kävellä (kukaan ei ole vielä kävelyä valinnut yksi vaihtanut takapenkille)
Re: penkin rikkominen
Lähetetty: 19.5.2005 7:59
Kirjoittaja dJONY
IL02 kirjoitti:Ainakin se pituussaato hajoaa helposti silla jos joku ladan yksityiskohtia tuntematon saataa penkkia ja kaantaa sita lukitusvipua vaaraan suuntaan. Tama aiheuttaa sen saatotangon kiinnikkeiden vaantymisen jolloin se lukitus jutska ei enaa osu sinne hammastukseen. Johtuisiko se selkanojan saadon hajoaminenkin kayttovirheesta? Ainakin nuo vipstaakit toimivat eri tavalla kun normaaleissa autoissa ja rakennekin on aika heikko, joten hyvin altis kayttovirheelle jossa asiaa tuntematon vaantelee vipuja vaaraan suuntaan.
Niin juuri tuota tarkoitain, että se on käännetty vika suuntaan, mutta sen kun vääntää taksiin yhden kierroksen, niin se kestää siinä ihan hyvin...
Lähetetty: 19.5.2005 20:47
Kirjoittaja Nonnis
No näitä asiantuntemattomia voi löytyä vaikka autokorjaamoilta tms missä ei kerkeä autoaan koko ajan valvomaan. Mulla joku amiksen remontinkorjuupajassa särki sen.
Lähetetty: 20.5.2005 14:04
Kirjoittaja ^pena^
mul on sparcon kuppipenkki kuskilla!!!