kokemuksia liikenteestä
-
eka latukkani
nii mullapa on tohon tarkotukseen armeijan varikolta ostettu proto sisu sen alimmaiset ajo valot näyttää just nivan taka ikkunasta sisään et sillee
aiheuttaa muuten pahennusta ku ajelee turun raiteilla ja auton muuten pääsee näkemään livenä urusvuoren off road kisoissa parin viikon päästä hinaus tehtävissä ja yleensä kisojen jälkeen on ollu yleistä ajelua jo haluaa tulla näyttämään maasto ominaisuuksia nivasta ja on jokunen ollukkin niin tervetuloa 
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
takasumuvalot on kans hyvä kun ne näyttää molemmin puolin palavina ihan kuin alkaisi jarruttamaan, mutta ei kyllä pidä provosoida, toisaalta ton kikkailun jälkeen loppuu ainakin puskurissa roikkuminen ja roikkuja menee ohi aivan uutta tarmoa täynnä.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Onhan se totta, mitä Pressa ja kumpp. ovat useaan otteeseen kuulutelleet että takavedolle (Lada) näytetään missä kaappi seisoo jne. Itse kävin juuri ns. "Tottaj:lautamaassa" (kuulemma Seinäjoen, Ilmajoen, Kurikan, Kauhajoen seutukunnat) ja meininki oli ihan erilaista kuin Sontasiionin lukeminen Ähtärin Shellillä. Ajelin pariinkin otteeseen viikonlopun aikana mm. Kauhajoen ja Jalasjärven väliä, toki ajelin muuallakin mainitulla alueella. Mainitulla välillä ohitettiin surutta 40, 50, 60 ja 80 alueilla ja vieläpä satasellakin. Ohitukset olivat kuitenkin kohteliaita - ei mitenkään "öykkärimäisiä" kuten vaikkapa nuoriso-Corollat Keski-Suomessa. Jos kaverilla on iso -80 luvun Volvo tai vähänkäytetty tuonti Mersu tai BMW, niin eihän sitä ny p:keles minkään Laran peräs ajella. Liikenne oli viikonlopun aikaan todella kohteliasta ja taajamissakin sai hölmöillä ihan urakalla eikä torvea soiteltu ja keskaria näytelty takavedolle. Mihinkään kilpa-ajoihin en (tällä iällä) tietenkään ryhtynyt, saattavat alueen LP:n partiot olla senverran liipaisinherkkää porukkaa että ampuvat ensin ja kysyvät sitten "notta ei p:keles toista kertaa kaahaile Larallaan meirän raitilla" - kyseisellä seudulla kun ei ääntä ja pinta-alaa tunnetusti edelleenkään peljätä.
Kannattaa muuten käydä ajelemassa tuolla E-Pohjanmaan suunnalla, tutustua paikallisiin nähtävyyksiin (linja-autopysäkkien katokset ovat sitten tosi komeita ja nuorisokaan ei ole niitä vielä polttanut tai kaatanut), jututtaa paikallisia ihmisiä (traktorit, työkoneet ja maanviljelys ovat suosittuja ja Belarustakaan ei halveerata kuten muualla Suomessa) ja kokeilla ihan rajoitusten mukaista ajotapaa. Itse en ainakaan havainnut samaa öykkäri-meininkiä kuin ns. ruuhka-Suomen teillä.
Ja tottakai kun tätä palstaa lukee valtaosaltaan (nuorehkoista) mieshenkilöistä koostuva porukka, niin kannattaa muuten ehdottomasti pistää merkille pohjalainen naiskauneus, jota oli ainakin lauantaina liikkeellä jokaisen pienenkin kyläpahasen raitilla runsain mitoin - osa jopa iloisesti vilkutellen takaveto-Ladalle.
Kannattaa muuten käydä ajelemassa tuolla E-Pohjanmaan suunnalla, tutustua paikallisiin nähtävyyksiin (linja-autopysäkkien katokset ovat sitten tosi komeita ja nuorisokaan ei ole niitä vielä polttanut tai kaatanut), jututtaa paikallisia ihmisiä (traktorit, työkoneet ja maanviljelys ovat suosittuja ja Belarustakaan ei halveerata kuten muualla Suomessa) ja kokeilla ihan rajoitusten mukaista ajotapaa. Itse en ainakaan havainnut samaa öykkäri-meininkiä kuin ns. ruuhka-Suomen teillä.
Ja tottakai kun tätä palstaa lukee valtaosaltaan (nuorehkoista) mieshenkilöistä koostuva porukka, niin kannattaa muuten ehdottomasti pistää merkille pohjalainen naiskauneus, jota oli ainakin lauantaina liikkeellä jokaisen pienenkin kyläpahasen raitilla runsain mitoin - osa jopa iloisesti vilkutellen takaveto-Ladalle.
Urusvuoren kisat? Ikinä kuullutkaan tuollaisista. Missähän siitä on juttua?eka latukkani kirjoitti:auton muuten pääsee näkemään livenä urusvuoren off road kisoissa parin viikon päästä hinaus tehtävissä ja yleensä kisojen jälkeen on ollu yleistä ajelua jo haluaa tulla näyttämään maasto ominaisuuksia nivasta ja on jokunen ollukkin niin tervetuloa
Ei kukaan ole saanut menemään läpi selitystä että "ei tällä todellakaan pääse tuollaisia vauhteja, mitä te oikein kuvittelette?"tahko kirjoitti:Mihinkään kilpa-ajoihin en (tällä iällä) tietenkään ryhtynyt, saattavat alueen LP:n partiot olla senverran liipaisinherkkää porukkaa että ampuvat ensin ja kysyvät sitten "notta ei p:keles toista kertaa kaahaile Larallaan meirän raitilla" - kyseisellä seudulla kun ei ääntä ja pinta-alaa tunnetusti edelleenkään peljätä.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
-
eka latukkani
Se oli kiva reissu ajella viikonloppuna kun kukaan ei tosiaankaan roikkunut perässä vaan meni reilusti ohi heti kun antoi vilkkua oikealle. Ei ollut mitään tuollaista mielenosoitusmeininkiä, vaan homma sujui. Täytyypä joskus tulla kokeilemaan samaa P-Pohjanmaallekin. Epäilen ettei perässäroikkumista ja kiilaamista esiinny muualla kuin ruuhka-Suomessa, joksi kai sitten jo Keski-Suomikin lasketaan.,_,/ukka kirjoitti:Vähän ristiriitaista, toiset valittaa että ladasta pitää päästä edelle keinolla millä hyvänsä, ja toiset valittaa ku ei ohiteta vaan roikutaan perässäMikähän ois hyvä, että sais yksin ajella tuolla?
,_,/ukka
- Lada-Jussi
- Viestit: 10252
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
turvaväli olis kova juttu,_,/ukka kirjoitti:Vähän ristiriitaista, toiset valittaa että ladasta pitää päästä edelle keinolla millä hyvänsä, ja toiset valittaa ku ei ohiteta vaan roikutaan perässäMikähän ois hyvä, että sais yksin ajella tuolla?
,_,/ukka
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)Onko se tuo "Target" musta SISU ku on ollut Artukasten ratapäivillä parkiksessa ja DBTL:ssa pääportin edessä? Komea se vekotin kyl on.eka latukkani kirjoitti:nii mullapa on tohon tarkotukseen armeijan varikolta ostettu proto sisu sen alimmaiset ajo valot näyttää just nivan taka ikkunasta sisään et silleeaiheuttaa muuten pahennusta ku ajelee turun raiteilla ja auton muuten pääsee näkemään livenä urusvuoren off road kisoissa parin viikon päästä hinaus tehtävissä ja yleensä kisojen jälkeen on ollu yleistä ajelua jo haluaa tulla näyttämään maasto ominaisuuksia nivasta ja on jokunen ollukkin niin tervetuloa
-
Staalo
-
Hanna
Kyllä törmää Samarallakin, usein ja varsinkin kaupungissa.Lada-Jussi kirjoitti:itelläkin on sellainen jos näkee traktorin, niin siitä tulee koukattua ohi, välillä ehkä vähän tyhmästi ja huolimattomasti. Oliskohan Lada monille sitten tällainen traktoriin verrattava juttu. Samaralla ei tuollaisiin törmää niin usein, paitsi moottoritiellä, joka on ihan omanlainen kahjojen ajoharjoittelurata. Motarilla ei varmaan ole edes merkistä kiinni, että miten mennään, mutta kyllä "traktorin" näkeminen sielläkin saattaa aiheuttaa jotain lisäraivoa.jamppa110 kirjoitti:mikäkhän siin on et kun ihmiset näkee ladan liikenteessä niitten on pakko päässä ohi![]()
vanhat patutkin polkee kaasua ettei vaan vahingossakaan joutuis ajaa ladan perässä
Kaupungissa joutuu todistamaan älyttömän tyhmiä ohituksia keskellä risteystä. Kaksi kertaa olen ollut kääntymässä risteyksessä vasemmalla ja takanani tullut auto on kiilannut kääntövaiheessa eteeni keskellä risteystä (vaikka onkin yksikaistainen tie ja risteys). Jos risteyksen jälkeen ei heti talla pohjassa kiihdytä siihen 40-50 kmh nopeuteen, lähdetään takaa heti ohittamaan. Heti kuitenkin joutuvat jarruttamaan, ettei tule ylinopeutta.
Olin viime torstaina pääkaupungissa nappiksellani ja motarilla minä olin se, joka ohitteli ja roikkui perässä kiinni, enkä edes kaahannut mitään ylinopeuksia.
Olin viime torstaina pääkaupungissa nappiksellani ja motarilla minä olin se, joka ohitteli ja roikkui perässä kiinni, enkä edes kaahannut mitään ylinopeuksia.
21013 -88, 21023 -84, Dodge Coronet 440 -66 & Chrysler 300 -62
jos joku ei tykkää et ladan perässä roikkuu porukkaa niin ehkä kannattas hommata iso tarra takaikkunaan jossa lukee OHI VAAN tai jotain saman tapaista.,_,/ukka kirjoitti:Vähän ristiriitaista, toiset valittaa että ladasta pitää päästä edelle keinolla millä hyvänsä, ja toiset valittaa ku ei ohiteta vaan roikutaan perässäMikähän ois hyvä, että sais yksin ajella tuolla?
,_,/ukka
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
kävi myös kerran kajaanin lähisöllä sellaista kun siellä on aivan tavallinen tie niin kerran isän kanssa ajeltiin sitä tietä volvolla ja meidän perässä tuli noin 5-6 autoa ja edessäkin taisi olla 3 autoa niin tuli pitkä autojono vastaan ja siinä autojonossa ollut paku lähti ohittamaan aivan yhtäkkiä niin että siinä oli sitten 3 autoa rinnakkain eikä senkään auton olisi tarvinnut tulla kuin 2cm lähemmäs meidän volvoa ja siinä sitten olisikin lähetenyt peili irti. ei mikään hauska juttu tuokaan ollut kun sitä ei edes tajunnut kun se lähti ohittamaan itsekkin tajusin tämän vasta siinä vaiheessa kun paku oli meidän vierellä.
kulkineet:
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''
Lada 2104 1200cc '90
Yamaha yz 80cc '01
Derbi senda x-race 80cc Malossi MHR Racing '05
mopoauto aixam 500 480cc '03 ''thyyning''