Sivu 2/3
Lähetetty: 27.9.2005 18:49
Kirjoittaja iigorr
onkos joku muuten tehnyt flippi keulaa ladaansa?
itellä olis hyvä mahdollisuus kun tuo farkun keula olisi ilman peltejä.
Lähetetty: 27.9.2005 19:06
Kirjoittaja KTC
lasikuitua vaan kehiin. sisusta mettään ja tankkiin 2litraa bensaa.

Lähetetty: 29.9.2005 19:19
Kirjoittaja IlkkaHe
kaikki vähänki kevyempi osa auttaa

pienistä asioistahan se kokonaisuun syntyy. lasikuituinen kone pelti on juuri yks sellasista.
mietin tuossa että jos laittain vaikka jonku konepellin päälle vaan jonki ohuen muovin, ja siihen päälle laminois joitamia kerrosta sitä kuitua. sitte se lähtis heleposti irti eikä konepeltiin tulis mittään

ja ne saranat ja lukot yms. voi kyllä hyvinki pultata siihen kuituun vaan kiinni.
takaluukku kans lasikuijjusta. muita osia ei sitten oikeen voi tehä. ehkä kokonaiset lokarit... ovia ei kyllä kovin hyvin ainakaan.
Lähetetty: 29.9.2005 20:24
Kirjoittaja lada 1300s
Kannattaako niitä saranoita pultata edes kuituun. Painoohan niissäkin on ja jos laittaa joka kulmasta tapeilla ja sokilla kiinni ni pysyyki tukevammin.
Lähetetty: 29.9.2005 20:34
Kirjoittaja IlkkaHe
niin no toki tuommoset lukitukset on paremmat ja kevyemmät, mutta mä ainaki haluisin sellasen konepellin joka pelittää niinku vakiossa

toki ralli latat erikseen. ja en usko että niistä nyt nii kauheena tullee lisä painua verrattuna tollaseen neljästä kulmasta kiinni olevaan systeemiin. voiha niitä saranoita ja sitä lukkua keventääkki

kyllä siinä on varraa ottaa metallia pois.
Lähetetty: 29.9.2005 21:35
Kirjoittaja BA3

Jep jep, mutta mitäs se katsastus-setä siellä konttoorilla mahtaa kommentoida noista kuitu osista

Ettei vaan olisi turvaton kolari tilanteessa... Tai jotain muuta EU höpinää

Lähetetty: 30.9.2005 0:04
Kirjoittaja ladaracing pori
iigorr kirjoitti:onkos joku muuten tehnyt flippi keulaa ladaansa?
itellä olis hyvä mahdollisuus kun tuo farkun keula olisi ilman peltejä.
Jokunen vuosi sitten noissa ralli-sprinteissä pyöri flippikeulainen lada.

Lähetetty: 30.9.2005 13:58
Kirjoittaja koppakuoriainen
Minulla on myös käväissyt mielessä tuo konepellin kuidutus, ja saatanpa ensi kesänä sellaisen tehdäkkin (fordiin kylläkin). Ensin laittas kerroksen ohutta lasikuitumattoa, antas kuivua ja sitten varovasti irrottelee kuidutuksen muotistaan. Sitten vahvistelis sieltä sisäpuolelta. Kuitukonepeitto sen takia, koska skuupin saisi kestämään siinä jykevämmin kiinni (siis skuupista ottas myöskin kuitukopion, ja sen kopion kuiduttas kuitukonepeittoon kiinni).
Puskurit ja tuommoset onkin jo kuidutettu (vielähän niissä hiukkasen hiomista onkin), kuvia
http://img371.imageshack.us/my.php?image=puhdas17ct.jpg
http://img373.imageshack.us/my.php?image=2380510pd.jpg
Pöhö-Andrei, kannattaa muuten käydä kuidutustarpeet Kesälahden venetehtaalta. Itse ajattelin seuraavan satsin sieltä käydä, huhujen mukaan sieltä irtois tarvikkeet aika halvalla..
Lähetetty: 30.9.2005 17:40
Kirjoittaja Pavlovits
Mikäli joku näkee niin suuren vaivan, että tekee kunnollisen muotin, niin varmaankin löytyy muita, jotka kohtuullista korvausta vastaan vuokraavat sitä. Toisaalta jos joku on tehnyt muotin ja yhden konemuovin, niin sillä kokemuksella ja valmiilla muotilla voi leipoa useampiakin konemuoveja vaikka myyntiinkin.
Lähetetty: 30.9.2005 19:56
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Tämäkin katsantokanta oli mielessä kun kyselin asiasta. Uskoisin että hyvin valmistetuilla ja asianmukaisesti hinnotelluilla osilla olisi menekkiä, ainakin keltaisessa pörssissä.
Lähetetty: 30.9.2005 22:58
Kirjoittaja Lada ukko
Uhraa Pöhö aikaa muotin tekoon ja sen jäykistämiseen niin valmiiden tuotteiden kanssa ei tule vaikeuksia.
ps. Muotin tulee olla vähintään 3¤valmiin tuotteen vahvuinen(paksuus), mieluusti vaikka 5¤ jos aiot esim sata konepeittoa "leipoa".
Jäykisteet kannattanee tehdä esim. uretaanista ja laminoida koteloksi tai sitten tehdä jäykisteille oma muotti josta tehdyt palikat laminoidaan vielä muotissa olevaan "peltiin".
Saranoiden vastakappaleet on hyvä laminoida jäykisteiden kiinnityksen yhteydessä. ( metalli/vaneri?).
Kyllä tekemisen iloa piisaa.
Meillä jr. suunnittelee myös muottien tekoa, tee sinä jotkut ja me loput?
t: Lada Ukko sr.

Lähetetty: 30.9.2005 23:03
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Minulla on takapiruna itä-suomen paras lasikuitutaitaja joten uskoisin että niin tieto kuin tiedon veli taito alkaa olla kokolailla kohdallaan.
Meillähän kun ei tapoina ole hylkyä tehdä.
Lähetetty: 30.9.2005 23:14
Kirjoittaja Lada ukko
No sittenhän sulle ei oo ropleemia

Lähetetty: 30.9.2005 23:26
Kirjoittaja Pöhö-Andrei
Eipä todellakaan ole mutta jos ja kun näitä kuituluukkuja putkahtelee markkinoile alkaa ropleemat ja ihan vain siksi että toveri haluaisi omansa pois ja hieman vaivan palkkaa mutta kun tällä forumilla tuon rahan käsittely vaikuttaa olevan varsin nihkeää niin missään nimessä en ykösluukkua isompa erää ajattele tehdä. Teen siis yhden ja otan siitä kuvan, sillä kuvalla parhaassa tapauksesa kyllästää markkinat.
Em. teksti on kirjoitettu yleisesti ja yleisellä tasolla ja missään nimessä sitä ei EI ole kohdistettu keneenkään tähän viestiketjuun vastanneeseen nimimerkkiin.
Lähetetty: 1.10.2005 1:10
Kirjoittaja sunbeam
[quote="Pavlovits"]Mikäli joku näkee niin suuren vaivan, että tekee kunnollisen muotin, niin varmaankin löytyy muita, jotka kohtuullista korvausta vastaan vuokraavat sitä. Mullakin olis ajatus tehdä pyöreä lamppuseen luukut ja apumiehen ovi, jonkun verran on kuidusta kokemusta kun olen tehny imppiin luukut ,oven,takapalkin,puskurit,levikkeet, spoilerit ja kojelaudan. On muuten maailman ainoa imppi jossa on ladan lasikuitu kojelauta,piti vähän matkia vfts miehiä, niillä se on kylläkin kevlaria . Jos joku lähtee kimppaan niin tekee jokainen yhden muotin ja lainaa ,myy tai vaihtaa sopimuksen mukaan