1200L -85 --> n. 1,6L remmiahdettu pata ruiskulla+sytkäll
jaahas..pitäs alkaa rakentelee sitä ruiskua pikku hiljaa ja muuten toinen ahdin on myynnissä huuto.netissä
. Toinen odottaa uusia stefoja pajan pöydällä. Arvatkaapa oliko helppo löytää kaksihuulisia teflon-grafiitti akselitiivisteitä
..Tampereella on yks firma joka tekee tilaustyönä. ei vain tunnu löytyvän tuota 1500-1800 konetta aihioks? mites ritmon 1.5L kävis lootaan?

Eatonin korjaamisesta taisikin olla juttua tuolla sfnet.harrastus.jotain-ryhmässä... Ilmeisesti sama laite
Fiatin Twin Camihan olisi loistava pata ahdettavaksi ja Ladan nokalle. Mulla oli joskus Ladassa 1.6-litrainen TC varustettuna turbolla ja sen kanssa oli melkoisen hauskaa kiusata muita tielläliikkujia. Pannu kiersi iloisesti 8 tuhanteen.
Konetta ei tosin esitelty katastusmiähelle... Joku voisi ihan oikeasti kokeilla ahdetun kaksilitraisen muutoskatsastamista ladaan. Onnistunutta suoritusta voisi sitten muutkin käyttää esimerkkitapauksena.

Fiatin Twin Camihan olisi loistava pata ahdettavaksi ja Ladan nokalle. Mulla oli joskus Ladassa 1.6-litrainen TC varustettuna turbolla ja sen kanssa oli melkoisen hauskaa kiusata muita tielläliikkujia. Pannu kiersi iloisesti 8 tuhanteen.
Konetta ei tosin esitelty katastusmiähelle... Joku voisi ihan oikeasti kokeilla ahdetun kaksilitraisen muutoskatsastamista ladaan. Onnistunutta suoritusta voisi sitten muutkin käyttää esimerkkitapauksena.
hmm..joo. Mut twin cam ei varmana onnistu ilman poikkeuslupaa kyllä. Tuo/nuo 8.V versiot kyll voipi mennäkkin. 1.6L menee varmaan ahdettunakin heittämällä, mutta tuo 2.0L 90hp CHT kone voipi ollakkin ahdettuna ja ruiskulla jo hiukka kinkkisempi...Pitäs selitellä siinä sit et on lievemmät nokat ja semmosta et uskos dynopapruihin. Miksei tietysti tekis kuristinta imuputkeen ja sanos et se on kadulla päällä ja sit ku mennään radalle ni otetaan pois..vois mennä läpikin. Sit merkitään siihen et se on kuristettu siihen lain sallimaan 100hp, tiellähän siitä ei kukaan sano et onko se kuristettu vai ei siis poliisit tms..
Tiedä siitä kattooko poliisit onko kuristettu tai muutakaan, mua ei ole vielä työmatka hiluxilla pysäytetty ja sen rek otteessa lukee nykyään "asennettu ahdin ilman välijäähdytintä ahtopaine 0.6bar sinetöity" tuo maininta sinetistä voi herättää mielenkiintoa virkavallassa
Lada mulla on siitä onnellinen laite että sen rekisteri ottees lukee vain "pakokaasuahdin" eikä sen kummempia mainintoja, eli niin pitkään kun ahtamisen hoitaa turbo eikä ole välijäähdytintä eivät voi valittaa mitään kun edes tehoja ei ole merkitty.

Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa
- Lada-Jussi
hmm
miksi ei Lada 110:n 16 venttiilinen? ohan takavetoon samaran koneitakin laitettu ja toi kai ilman virranjakajaa vähän pituudeltaa lyhyempikin. Vakiona 93 hv ja siitä voi sitten alkaa virittää....
ku tuunataan niin täytty tehä tyylillä, mitä sinne Fiat osia laittamaan
ku tuunataan niin täytty tehä tyylillä, mitä sinne Fiat osia laittamaan

taitaa vaan olla vaikeempi löytää toi kone kun fiat croman..noita perus cromia kun on ruostunut mielinmäärin ja se virranjakaja ei muuten ole ongelma
...Ford EDIS4 suorasytkä jota ohjaa meqasquirtnedis boksi. Ja veikkaisin jotta 2.0L myllystä repii aika paljon enempi hepoja kun 1.5L vaikka olisikin 16.V
...ois mulla yks ritmonkin 1.5L 85hp mylly, mutta kivempi kun ois läpihönkivä ja isompi. Remmiahdin on hyllyssä, mutta turbon joutuisi ostamaan ja tuommoseen pikku koneeseen se on aika hurjan kokoinen. Fiatin tuo croma CHT kone on muutenkin yksi tehottomimmista 2.0L koneista joihin olen törmännyt..muitakin alle 100hp:n 2.0L myllyjä voi tietty tarjota jos joku tietää? tai miksei isompiakin
, taitaa mennä vaan aika hakemiseksi. Ja tuo fiuden mylly kun taitaa aika likelle mennä tuohon ladan tai fiuden lootaankin.

Joo nuo fiiatin etuvetokoneet menee ilmeisesti muuten kohtuu helposti, mutta öljypohjan ja öljypumpun imuputken luultavasti joutuu muokkaamaan. Ja jos kestävän paketin haluaa niin kanttakin pitää muokata koska kone on suunniteltu olemaan kallistettuna niin toinen nokka akseli ei saa kunnolla öljyä vaan venakoneistossa pitää yhtä väliseinää korottaa ja toiselta puolen madaltaa ettei toinen puoli ui öljyssä.
Vapari ei ole vaihtoehto.
voimaa
voimaa