en mä ny muista paljon niitä reikiä oli, mut ne pitkulaiset reijät ja vanteessa ei kapselin kyhmyjä. Toisessa mallissa on reikien väli tasainen, toisessa näyttäisi olevan pieni taitos kiertäen reikien keskikohtaa myöten. ja mistään ei oikein selvinnyt kumpi on 2107 ja kumpi 2105, toi viimeksi mainittu olisi monimuotoisempi (koristeellisempi) joten sen voisi kuvitella olevan 2107, niitä on kai käytetty ihan sekalaisesti niin 2105 kuin 2107 koreissa, tietenkään unohtamatta 2104 autoja.Jokari_ kirjoitti:Tarkotatko näitä 5-reikäisiä vanteita?Lada-Jussi kirjoitti: onko muuten kukaan tutkinut 2105 ja 2107 vanteiden ulkoista eroa, se on niin pieni että sen selittäminen sanoin tähän on hyvin vaikeaa, mutta niitten muotoilussa on pientä eroa.
Jos niissä on jotain eroa, niin kerro ihmeessä mitä
Alkuperäset Vanteet?1200 ja 1200l
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala

Otinpa muutaman kuvan noista vanteista mitä varastosta ja autojen alta löytyy selventämään.
2101: 4,5J13: Tubetype

2103: 5J13 Tubetype

Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.

Tässä näkyy kyhmyt reikien ympärillä:

2105: 5J13: Tubeless. Huono kuva, otettu illalla ja näemmä tuli liikaa salamaa.

210??: 5J13H2 eli viimeisin versio. Tubeless

Pistetään vielä Samaran vannekin

Ja sokerina pohjalla, Ladaan menevä 15' aluvanne

2101: 4,5J13: Tubetype

2103: 5J13 Tubetype

Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.

Tässä näkyy kyhmyt reikien ympärillä:

2105: 5J13: Tubeless. Huono kuva, otettu illalla ja näemmä tuli liikaa salamaa.

210??: 5J13H2 eli viimeisin versio. Tubeless

Pistetään vielä Samaran vannekin

Ja sokerina pohjalla, Ladaan menevä 15' aluvanne

- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
arpati piti minulle tänään esitelmää aiheesta ja nämä vanteet on kai aina Fiatin tai sitten joku CMX (tai jotain) merkkinen tarvikevanne Ladaan ja Fiatiin, joka on siis tubless mallinen, ihan omin silmin näin sellaisen arpatin farmilla ja siinä oli valmistajan merkinnät.Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.

- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3660
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Mulle myytiin vuonna -90 uuden Ladan mukana talvirenkaat tuollaisilla vanteilla mutta ilman kapselinkyhmyjä ja niiden sanottiin olevan italialaista alkuperää. Olivat jo keväällä täysin ruosteessa.Lada-Jussi kirjoitti:Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Vai olikohan CMR?Lada-Jussi kirjoitti:Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.
arpati piti minulle tänään esitelmää aiheesta ja nämä vanteet on kai aina Fiatin tai sitten joku CMX (tai jotain) merkkinen tarvikevanne Ladaan ja Fiatiin, joka on siis tubless mallinen, ihan omin silmin näin sellaisen arpatin farmilla ja siinä oli valmistajan merkinnät.
Semmoinen merkintä on omissa samanlaisissa vanteissa, niissä on kyllä myöskin Fiatin logo joten ovat ilmeisesti (vuosiluvusta 10/81 päätellen) johonkin takavetofiatiin tarkoitetut vanteet.
Ovat tubetypet, mutta tubelessventtiilillä ja -renkailla.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10245
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
katselin julle-sedällä uudenkarheita 110:n 14" ja Samaran 13" vanteita, kummatkin olit tuota CMR (eli siis ei CMX kuten aiemmin muistelin)
Samaran oli 5,00 B 13H ja oli tubless, merkintä E-40 tarkoitti kai ET-40:tä?
110 oli 5,5J 14H2 ja oli tubeless, merkintä ET-35, eli onkos siis 110:n ET sama kuin takavedon?
Julle-setä oli juuri tuunaamassa noita 110 vanteita Samaran alle, mutta siinä kyllä pahasti ET heittää sitten.
Noi Samaran vanteet oliva juuri sellaisia kuin itellä on noita "talbot" vanteita, niistä en löytänyt merkintää, ehkä johtuen niiden likaisuudesta.
Löysin omista vanteista 2103 tyyppisiä vanteita, ilman merkintöjä, mutta normaalista poiketen oli pyöreitten reikien reunoilla korotukset, olisiko ne kuitenkin myös venäläiset, yleensä noita korotuksia on CMR vanteissa ja ne tubeless, noi oli tubetype?
Samaran oli 5,00 B 13H ja oli tubless, merkintä E-40 tarkoitti kai ET-40:tä?
110 oli 5,5J 14H2 ja oli tubeless, merkintä ET-35, eli onkos siis 110:n ET sama kuin takavedon?
Julle-setä oli juuri tuunaamassa noita 110 vanteita Samaran alle, mutta siinä kyllä pahasti ET heittää sitten.
Noi Samaran vanteet oliva juuri sellaisia kuin itellä on noita "talbot" vanteita, niistä en löytänyt merkintää, ehkä johtuen niiden likaisuudesta.
Löysin omista vanteista 2103 tyyppisiä vanteita, ilman merkintöjä, mutta normaalista poiketen oli pyöreitten reikien reunoilla korotukset, olisiko ne kuitenkin myös venäläiset, yleensä noita korotuksia on CMR vanteissa ja ne tubeless, noi oli tubetype?
