Alkuperäset Vanteet?1200 ja 1200l

Eikö pitkät pala? Puoltaako jarrut? Tällä osiolla voit esittää teknisiä kysymyksiä Ladoista.
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Jokari_ kirjoitti:
Lada-Jussi kirjoitti: onko muuten kukaan tutkinut 2105 ja 2107 vanteiden ulkoista eroa, se on niin pieni että sen selittäminen sanoin tähän on hyvin vaikeaa, mutta niitten muotoilussa on pientä eroa.
Tarkotatko näitä 5-reikäisiä vanteita?

Jos niissä on jotain eroa, niin kerro ihmeessä mitä :shock:
en mä ny muista paljon niitä reikiä oli, mut ne pitkulaiset reijät ja vanteessa ei kapselin kyhmyjä. Toisessa mallissa on reikien väli tasainen, toisessa näyttäisi olevan pieni taitos kiertäen reikien keskikohtaa myöten. ja mistään ei oikein selvinnyt kumpi on 2107 ja kumpi 2105, toi viimeksi mainittu olisi monimuotoisempi (koristeellisempi) joten sen voisi kuvitella olevan 2107, niitä on kai käytetty ihan sekalaisesti niin 2105 kuin 2107 koreissa, tietenkään unohtamatta 2104 autoja.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

mitäköhän olisi tämäkin kerho ilman lada-jussia :wink:

T:lada-mies
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Otinpa muutaman kuvan noista vanteista mitä varastosta ja autojen alta löytyy selventämään.
2101: 4,5J13: Tubetype
Kuva

2103: 5J13 Tubetype
Kuva

Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.
Kuva

Tässä näkyy kyhmyt reikien ympärillä:
Kuva

2105: 5J13: Tubeless. Huono kuva, otettu illalla ja näemmä tuli liikaa salamaa.
Kuva

210??: 5J13H2 eli viimeisin versio. Tubeless
Kuva

Pistetään vielä Samaran vannekin
Kuva

Ja sokerina pohjalla, Ladaan menevä 15' aluvanne
Kuva
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Unohdin äsken mainita, että ainakin noi vanteet tulkitsin. Mikäli olen väärässä, niin joku korjatkoon.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.
arpati piti minulle tänään esitelmää aiheesta ja nämä vanteet on kai aina Fiatin tai sitten joku CMX (tai jotain) merkkinen tarvikevanne Ladaan ja Fiatiin, joka on siis tubless mallinen, ihan omin silmin näin sellaisen arpatin farmilla ja siinä oli valmistajan merkinnät.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3660
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Lada-Jussi kirjoitti:
Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.
Mulle myytiin vuonna -90 uuden Ladan mukana talvirenkaat tuollaisilla vanteilla mutta ilman kapselinkyhmyjä ja niiden sanottiin olevan italialaista alkuperää. Olivat jo keväällä täysin ruosteessa.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja Jusu »

Lada-Jussi kirjoitti:
Samalainen vanne, mutta kyhmyt reikien ympärillä. Liekö alkuperäinen Ladan vanne vai kenties eri kehitysversio. Tubeless, ainakin ventiilinvarren perusteella. Ja kapselinkyhmytkin löytyy.

arpati piti minulle tänään esitelmää aiheesta ja nämä vanteet on kai aina Fiatin tai sitten joku CMX (tai jotain) merkkinen tarvikevanne Ladaan ja Fiatiin, joka on siis tubless mallinen, ihan omin silmin näin sellaisen arpatin farmilla ja siinä oli valmistajan merkinnät.
Vai olikohan CMR?
Semmoinen merkintä on omissa samanlaisissa vanteissa, niissä on kyllä myöskin Fiatin logo joten ovat ilmeisesti (vuosiluvusta 10/81 päätellen) johonkin takavetofiatiin tarkoitetut vanteet.
Ovat tubetypet, mutta tubelessventtiilillä ja -renkailla.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2698
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Noista omistamistani vanteista ei mitään merkintöjä löydy, kun ovat "hieman" pinnasta ruosteessa. Tarkkaan yrittänyt jokaisesta vanteesta merkintöjä löytää, mutta mitään ei ole löytynyt.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

katselin julle-sedällä uudenkarheita 110:n 14" ja Samaran 13" vanteita, kummatkin olit tuota CMR (eli siis ei CMX kuten aiemmin muistelin)

Samaran oli 5,00 B 13H ja oli tubless, merkintä E-40 tarkoitti kai ET-40:tä?

110 oli 5,5J 14H2 ja oli tubeless, merkintä ET-35, eli onkos siis 110:n ET sama kuin takavedon?

Julle-setä oli juuri tuunaamassa noita 110 vanteita Samaran alle, mutta siinä kyllä pahasti ET heittää sitten.

Noi Samaran vanteet oliva juuri sellaisia kuin itellä on noita "talbot" vanteita, niistä en löytänyt merkintää, ehkä johtuen niiden likaisuudesta.

Löysin omista vanteista 2103 tyyppisiä vanteita, ilman merkintöjä, mutta normaalista poiketen oli pyöreitten reikien reunoilla korotukset, olisiko ne kuitenkin myös venäläiset, yleensä noita korotuksia on CMR vanteissa ja ne tubeless, noi oli tubetype?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Vastaa Viestiin