Sivu 2/2
Lähetetty: 29.10.2005 12:56
Kirjoittaja Jaakkima
Itselläni kädet täynnä pieniä haavoja, kun Sepeen eli farkkuuni olen vaihtamassa lämppärin kennoa. Yleensä olen hanskoja pitänyt auto alaittaessa, mutta nyt jäi laittamatta kun ajattelin etytä ei ole niin paskaista. Olis vaan pitänyt laittaa.
Muuten kyllä olen isommilta havereilta välttynyt. *koputtaa puuta*
Lähetetty: 29.10.2005 21:26
Kirjoittaja 'aatee'
kyllä aina haavoja tuppaa tulee ku rassaa koneita
iskän kaverilla oli remontissa ruuvimeisseli menny silmään

sillä on nyt lasi silmä.
iskä avas datsun 100A:n syylärin korkin ja sieltä tuli nesteet paineella ulos käsi vähä palo... onneks ei naamaan osunnu lensi aika korkeelle neste

Lähetetty: 30.10.2005 10:16
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Vuonna -81 vaihdoimme uusia kierrejousia Taunus 20m:ään. Arki-iltana menimme veljeni työpaikalle joka oli David Brown Traktori, Kaarinassa. Suuressa hallissa jossa oli uusia Traktoreita, niin siellä seinän vieressä oli iso prässi. Suunnittelimme näin, että työn nopeuttamiseksi painetaan uusi jousi kasaan prässillä ja sitten ne jousenkiristimet jouseen kiinni. Aloimme puristaa jousta ja välillä kokeiltiin joko riittää, veljeni sanoi, että vähän vielä ja sitten jousi alkoi vääntyä. Ennen kuin veljeni sai prässin löystymään, niin jousi ponnahti päin seinää ja sitten hallin kattoon ja sieltä kahden uuden Traktorin väliin lattialle ja pomppasi siitä vielä Traktorin konepellin vierestä takaisin lattialle ja lähti pyörien lattiakaivoa kohti. Pahaa jälkeä olis syntynyt jos olis osunut Traktoreihin tai meihin. Varmasti olis henki lähtenyt. Laitoimme sitten kiltisti jousen kiristimillä jousen kasaan.
Lähetetty: 30.10.2005 13:23
Kirjoittaja IL02
Olen vaihtanyt kierejouset etupaahan 123 Mersuun ja Dodge Ram pick upiin. Niita Mersun jousia vaihtaessa ihan tosissaan pelotti kun kiinalaiset jousenpuristimien alkoivat jo taipumaan kaarelle ja se jousen lankakin oli muistaakseni sen verran paksua ettei ne puristimet istuneet siihen ihan 100% taydellisesti. Ihan kasikopelolta piti yrittaa niita sinne pyorankoteloon survoa, katsoa ei voinut kun paata ei uskaltanut vieda tulilinjalle jos puristimet pettaa ja jousi ampuu paalle.
Dodgen jouset sen sijaan oli tosi helpot vaihtaa, riitti kun otti alatukivarren sielta rungon puoleisesta paasta irti. Jousissa ei ollut juuri yhtaan esijannitysta ja ne sai ihan vaan laitettua paikalleen ja sitten pikkusen pienella pullotunkilla nostaen tukivartta oikeaan kohtaan etta sai pultit paikalleen. Tama oli pakko tehda itse, koska mikaan korjaamo josta kysyin ei halunnut ruveta jousia vaihtamaan.
Re: pakkanen ja korjaus..
Lähetetty: 9.1.2014 15:48
Kirjoittaja jarssi
Ylensin kymmenen vuotta sitten hampilääkäriksi, kun irroitin Leppävirran Tb:lla Rototan raidetangon sisäpäätä ja itse tehty patenttiavain särky, jonka seurauksena löin itseäni nivelvääntiöllä nekkuun. Huuli halkesi ja etuhammas lohkesi. Ei siinä mitään, vaan kun illalla oli treffit tulevan lasteni äidin kanssa. Niinpä otin Wurthin kelalta hiomanauhaa Ja hinkkasin sillä etupurimet symmetrisiksi. Eihän siinä mitään tolkkua ollut, kun huulikin oli kuin mansikka ja muutenkaan ei tuo naama mikään mallikas. Ja savohan on rakkauven murre, sillä minä tämän äkkiväärän pohjalaisvaimoni lopulta pehmitin.
Re: pakkanen ja korjaus..
Lähetetty: 9.1.2014 22:53
Kirjoittaja Smoppi
Kun on kunnolla pakkasta niin eipähän ainakaan tule hiki. Kärsii riuhtoa jotain tukivarsia vähän kovemminkin kun ei tarvitse säästellä itseään. Lumi on myös huomattavan puhdas autonkorjausalusta verrattuna kuraiseen nurmikkoon.
Noilla jousipuristimilla kiinni puristuksessa olevia jousia ja iskareita kannattaa pitää aina niin päin, että kumpikaan jousen/iskarin pää ei ole itseen päin.
Re: pakkanen ja korjaus..
Lähetetty: 9.1.2014 23:04
Kirjoittaja pavlik morozov
viime talvena kans vaihdoin 123mb etujousen kylmässä tallissa itte pikkusen pelotti...
kylmässä harvalauta tallissa on mun mielestä ihan kiva puuhastella kun käy välillä lämmittelemässä sisällä ja hörppää yhen asennusoluen.
