Nonono ... Eipäs nyt lyödä ihan läskiksi koko topikkia...
Ei tuo lievä tuunailu ja virittely nyt niin kamalaa voi olla... Rajansa tietysti kaikella, hyvän tuninkimaun raja on häilyvä - se on taas niitä makuasioita joista on kait liiemmin edelleen vielä tälläkin vuosituhannella turha sen enempiä kiistellä.
Itse olen kyllästynyt ajelemaan autoilla jotka eivät millään tavalla erotu massasta. Niinpä jotain pientä on lähes pakko aina viilailla - miellyttipä se sitten muita tai ei. Omaksi ilokseni kuitenkin autoa rakentelen, ja itsepähän sillä myös ajan. Museohelmien tuhoaminen on ehdottoman väärin, mutta kyllä esimerkiksi kanttilamppuja on vielä onneksi sen verran runsaasti ettei kaikkia kannata orginaalikuntoon säätää.
Kaikki kakkosnelos-lintulautaviritykset (ja takaluukun lintulaudat yleisesti) ovat kamalia. VFTS-ankannokkakin on kohtuullisen kamala näky. -Mun mielestä. Aina löytyy kuitenkin joku joka niistäkin pitää...
Täysin ymmärrykseni ulkopuolelle jää esimerkiksi auton päällystäminen karvalla. Myös auton töhriminen spray-maalein kylkiin kirjotellen on järjetöntä. Liekit kyljissä ja konepellissä ovat puhki kulutettu idea...
Onhan näitä mielipiteitä.
Autoa tuunaillessa on hyvä pitää pilke silmäkulmassa ettei homma mene liian vakavaksi, muttei pidä pistää touhua kuitenkaan liikaa yli ja sitä kautta ns läskiksi.
Kaikesta huolimatta myös tuning on autoharrastus. Kunhan se ei rajoitu pelkkien poljinpintojen ja sporttiratin asennukseen sillä voi saada tyylikkäitäkin autoja aikaiseksi. -Ja tietysti todellinen tuunailija unohtaa kaupasta löytyvät valmiit kilkkeet ja keksii jotain oikeasti omaa ja omaperäistä.
...Että tämmöstä lässyttelyä tältä suunnalta tällä kertaa. Hyvää päewänjatkoa