Käytätkö vitosvaihdetta?
Kiihdytykset 80-110 km/h lähes poikeuksetta nelosella. Tasaisella viitoinen 85 nopeudessakin. Ylämäet nolosella tottakai. Eli pyrin pitämään kierrokset siin 2500...3500 normaaliajossa ja 3500-5000 kiihdytyksissä.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
käytännössä siis saa ajaa koko ajan nelosella, kun ruuhkassa liikenne soutaa niin paljon että koko ajan saa kiihdytellä, tasaista matka-ajoa ei täällä ruuhkasuomessa ole edes (varsinkaan) moottoritiellä.foma kirjoitti:Kiihdytykset 80-110 km/h lähes poikeuksetta nelosella. Tasaisella viitoinen 85 nopeudessakin. Ylämäet nolosella tottakai. Eli pyrin pitämään kierrokset siin 2500...3500 normaaliajossa ja 3500-5000 kiihdytyksissä.

Vitosta käytän kaikissa missä se on mutta en alle 80km/h vaikka nykyisin taloudellisessa ajossa se opetetaan laittaan jo 60km/h vauhissa... En kyllä itse käyttäis noin pienissä vauhdeissa.
http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
-
- Viestit: 1384
- Liittynyt: 23.9.2003 20:41
- Paikkakunta: Tervakoski / Janakkala
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
pitäisköhän joskus testailla, olen kyllä nykyiselläkin systeemillä päässyt jopa alle 6,5 litraa/100 km keskikulutukseen, kuinkahan matalalle toi kulutus vielä laskeekaanladamaster kirjoitti:Tutkittu juttu polttoainetalouden kannalta:
Ripeä kiihdytys matkanopeuteen koneen vääntöalueella; ei kovilla tehoilla.
Sitten vaan lutkutellaan eteenpäin.
1500i samaralla voi tasaisella ilman vääntämistä lotkotella 60 km/h vauhtia; mäkiin sitten vaan nelonen.

mutta toisaalta ajamisen mielekkyys kärsii kun tarvii vaihdella vaihteita mäissä ja toinen ongelma on se että i-samaran väännöillä ei pysty ajamaan nopeusrajoituksen mukaan matalilla nopeuksilla, pyrkii koko ajan ylitse.

Juuri tein reissun Tampesteriin ja takaisin. Kyllä vitos vaihdetta käytetään melkein aina kun vaan voi. Mut ohituksia sillä on turha tehdä. Silloin pistetään sisään 3-, tai 4-vaihde. Kyllä Niva ainakin 60 5-vaihteella meni ihan hyvin. Kierrokset alhaiset jne. Mut heti kun tuli ylämäki niin piti etsii nelosta kehiin.
- Niva jatkaa siitä mihin normaali Lada jää -
Lada-Jussi: olen parhaillani saanut ruisku-Samaran kulutuksen niinkin alhaiseksi kuin 5,8 l / 100 km. Ja ajoin aivan normaalisti rajoitusten mukaan siellä missä pystyi, lisäksi auton alla oli vielä 185-65/14 -renkaat... Tuo koko oli sinällään metka koko Samaraan, koska mittari näytti liian vähän! Eli jos ajoit mittarin mukaan 90 km/h, niin todellisuudessa vauhtia olli siellä lähemmäs 100 km/h.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
No en nyt tosta ruuhkasta tiedä. Kertakaan tänä vuonna ei ollut semmosta että vasen kaista menis alle 80 (80 nopeusrajoitus) tai alle 100 jos on 100 rajoitus. Kaupunki on tietenkin asia erikseen, Turun valot kun on ihan P:stä.Lada-Jussi kirjoitti:käytännössä siis saa ajaa koko ajan nelosella, kun ruuhkassa liikenne soutaa niin paljon että koko ajan saa kiihdytellä, tasaista matka-ajoa ei täällä ruuhkasuomessa ole edes (varsinkaan) moottoritiellä.foma kirjoitti:Kiihdytykset 80-110 km/h lähes poikeuksetta nelosella. Tasaisella viitoinen 85 nopeudessakin. Ylämäet nolosella tottakai. Eli pyrin pitämään kierrokset siin 2500...3500 normaaliajossa ja 3500-5000 kiihdytyksissä.
From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Tänään ainakin kun puoli 5 (ip) lähti vantaalta ajamaan kolmostielle niin nopeuksissa oli kovastikin vaihteluita, välillä jarruteltiin ja sit taas mentiin. vitosella ei enää kovin hurjasti lähde kiihtymään 80 nopeudestakaan. tartee nyt testailla tota kovin suosittua vitostakin välilläfoma kirjoitti:No en nyt tosta ruuhkasta tiedä. Kertakaan tänä vuonna ei ollut semmosta että vasen kaista menis alle 80 (80 nopeusrajoitus) tai alle 100 jos on 100 rajoitus. Kaupunki on tietenkin asia erikseen, Turun valot kun on ihan P:stä.Lada-Jussi kirjoitti:käytännössä siis saa ajaa koko ajan nelosella, kun ruuhkassa liikenne soutaa niin paljon että koko ajan saa kiihdytellä, tasaista matka-ajoa ei täällä ruuhkasuomessa ole edes (varsinkaan) moottoritiellä.foma kirjoitti:Kiihdytykset 80-110 km/h lähes poikeuksetta nelosella. Tasaisella viitoinen 85 nopeudessakin. Ylämäet nolosella tottakai. Eli pyrin pitämään kierrokset siin 2500...3500 normaaliajossa ja 3500-5000 kiihdytyksissä.


-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Kaksi on kantikasta tälläkin hetkellä perheessä ja ne ovat kuin Ladoja, nyt ne on vaan vanhoja lankku-volvoja 240-sarjaa...hei hei älkää luulko että pidän nykyisiä kantteja parempina, onhan meillä ollu kaksi autoakin, Ällä sekä Ässä -malli Lada. Kyllä viitosta tulee käytettyä mutta aina vaan menee ämpärillinen pensaa satasella. Lada olis hakusessa ja unissa kummittelee, mutta ku se VALTIO haluaa ne verirahat. Moro! 

Kyllä lähtee..!
Jeps... siitä varten se onkin siin askissa. Jos ei muuta niin ylinopeuttaLada-Jussi kirjoitti:Tänään ainakin kun puoli 5 (ip) lähti vantaalta ajamaan kolmostielle niin nopeuksissa oli kovastikin vaihteluita, välillä jarruteltiin ja sit taas mentiin. vitosella ei enää kovin hurjasti lähde kiihtymään 80 nopeudestakaan. tartee nyt testailla tota kovin suosittua vitostakin välilläfoma kirjoitti:No en nyt tosta ruuhkasta tiedä. Kertakaan tänä vuonna ei ollut semmosta että vasen kaista menis alle 80 (80 nopeusrajoitus) tai alle 100 jos on 100 rajoitus. Kaupunki on tietenkin asia erikseen, Turun valot kun on ihan P:stä.Lada-Jussi kirjoitti: käytännössä siis saa ajaa koko ajan nelosella, kun ruuhkassa liikenne soutaa niin paljon että koko ajan saa kiihdytellä, tasaista matka-ajoa ei täällä ruuhkasuomessa ole edes (varsinkaan) moottoritiellä.

From Russia With Lada
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä
, 2112 umpivakiokäyttöauto 1500cc 16v 2002.
Galleriassa
Kalusto: Lelu-Samara 1580cc kaikennäköisillä virityksillä

Galleriassa