JTM kirjoitti:Joku viisas on todennut, että vanhoina kaikista autoista tulee Ooppeleita, mutta sitten kun ne hajoaa niistä tulee foorteja.
Hajonneet Foortit Kierrätetään tarkkaan, niistä tehdään mersuihin hanskalokeroita. Uudet mersuthan tehdään kierrätyskamasta hyvinkin pitkälti, ai niin se öljy oli Ladoissa MoBil-oil Superia.
samara ei ole kuluttanut yhtään öljynvaihtovälin aikana, takatuupparit on yleensä poltellut reilusti, mut ne onkin ollut ihan vanhoja raatoja aina.
"Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Taitaa se lähempänä tuota 10/10000 olla kun 3000 vaitovälilläkin joutuu useasti lisäämään. Öljynä laatu ja merkki riippuu hieman ajankohdasta, normaalissa huakanpitop ajelussa 5w-40 synteettiset teboil pyroil ta castrol radalle yleensä jotain jäykempää kuten kendall 20W-50.
Niva ei vie PISARAAKAAN öljyä, kun on kansi porattu. Öljynvaihtovälit saa siis ajella edullisesti. Pappa-Lada taasen vie kesän aikana muutamia desilitroja.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Kai se ainakin pari litraa vie kymppitonnilla, mun mielestä aika paljon siis aikasempiin verrattuna, TB:n silveriä oon laittanut kun täyssynteettistä söis vielä enemmän
Ladassa ollut tc ei vienyt talven jäärata-ajossa tippaakaan 20-50 öljyään. Nyt tuo kone tehty täysin uusiksi ja veikkaisin ettei vie edelleenkään yhtään.
Corolla hörppii teboilin goldia ehkä noin 1-1,5l /10000km.
Huonoimmat öljyt mitä mulla on ollu, Sunocon moniasteöljyt, oli kuin jotain kasvirasvaa. Häipyi moottorista aikasen nopeasti. En ole enää missään nähny kyseisiä pyttyjä.