
Porttaaminen ja tehon kasvu?
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Kuinkas isot kanavat tommoseen takapotku Ladaan saa suunilleen portattua?
Entä kuinkas isot venttiilit kannattaisi pistää?
Uskaltaako pakokanavasta ottaa sen venttiiliohjuria vasten olevan pahkuran pois vai puhkeaako kanava vesitilaan lämpötilan vaikutuksesta?
Sattuuko kellään olemaan poikkileikkausta tai sahauskuvia tommosesta slarban kannesta?
Entä kuinkas isot venttiilit kannattaisi pistää?
Uskaltaako pakokanavasta ottaa sen venttiiliohjuria vasten olevan pahkuran pois vai puhkeaako kanava vesitilaan lämpötilan vaikutuksesta?
Sattuuko kellään olemaan poikkileikkausta tai sahauskuvia tommosesta slarban kannesta?
Jyrsintäterä on ihan ehdoton hommaan, pitää vaan öljyllä tai CRC:llä terän kosteana. Terällä lähtee puoli milliä hipaisulla ja se jos mikä säästää hermoja.
Kanavien isonnus ei välttämättä tuo mitään hyötyä, muoto on kaikkein oleellisin tekijä. Lisäksi suurin osa vastuksesta on seetien alueelta ensimmäisen mutkan kohdalla kanavaan päin. Ilman virtauspenkkiä ja kokemusta ei kannata tehdä oikeastaan muuta kuin siistiä kaikki jouhevaan muotoon. Ohjureissa kannattaa pyrkiä pisaranmuotoon virtaussuuntaan nähden, silloin vastus on pienin. Ohjurin pahkasta minä vain kaventaisin sen mitä siitä saa, pituussuunnassa se ei ole ongelma.
Lopulta jättää semmoisen 5 mm koskematta ennen istukkapinnan alkua ja kiikuttaa kannen kansipajalle. Siellä ne ajavat siihen 3-kulmatyöstön esim 1 mm ja 1,5 mm kosketuspinnoilla. Lopulta siistii työkalun jättämän rapun pois.
Ladan kanavat on vakiona oikeastaan aika jees, paljon huonompiakin on olemassa. Puristuksilla ja nokalla se voima sitten tehdään, pelkkä kannen työstö ei kotikonstein kamalasti auta.
Kanavien isonnus ei välttämättä tuo mitään hyötyä, muoto on kaikkein oleellisin tekijä. Lisäksi suurin osa vastuksesta on seetien alueelta ensimmäisen mutkan kohdalla kanavaan päin. Ilman virtauspenkkiä ja kokemusta ei kannata tehdä oikeastaan muuta kuin siistiä kaikki jouhevaan muotoon. Ohjureissa kannattaa pyrkiä pisaranmuotoon virtaussuuntaan nähden, silloin vastus on pienin. Ohjurin pahkasta minä vain kaventaisin sen mitä siitä saa, pituussuunnassa se ei ole ongelma.
Lopulta jättää semmoisen 5 mm koskematta ennen istukkapinnan alkua ja kiikuttaa kannen kansipajalle. Siellä ne ajavat siihen 3-kulmatyöstön esim 1 mm ja 1,5 mm kosketuspinnoilla. Lopulta siistii työkalun jättämän rapun pois.
Ladan kanavat on vakiona oikeastaan aika jees, paljon huonompiakin on olemassa. Puristuksilla ja nokalla se voima sitten tehdään, pelkkä kannen työstö ei kotikonstein kamalasti auta.
Jep.Mulla Niva noin 36 sek. 0-100...-lada racing- kirjoitti:kannen laskun,avarruksen,ja kaasarin vaihdon jäleen kiihty 4sekunttii vakioo paremmin..

Tosissaan.. Onhan siinä iso ero nyt kun mulla portattu 1500 cm menee paremmin kuin vanha 1600.n.Kanavat kohdilleen,imupuolen jätin hiukan karheaksi,pakopuolen kiillotin huolella.