Porttaaminen ja tehon kasvu?

Kaikenlaista asiaa Ladan virittämisestä ulkoisesti ja sisäisesti.
Avatar
TOVERI NIVA
Viestit: 742
Liittynyt: 2.10.2004 3:54
Paikkakunta: Itä-Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TOVERI NIVA »

Jos ei muuta niin ainakin woimasavuja pääsi..... ja muutamat woimaliekitkin :D
Kuva
ilkkahy

Viesti Kirjoittaja ilkkahy »

Kuinkas isot kanavat tommoseen takapotku Ladaan saa suunilleen portattua?

Entä kuinkas isot venttiilit kannattaisi pistää?

Uskaltaako pakokanavasta ottaa sen venttiiliohjuria vasten olevan pahkuran pois vai puhkeaako kanava vesitilaan lämpötilan vaikutuksesta?

Sattuuko kellään olemaan poikkileikkausta tai sahauskuvia tommosesta slarban kannesta?
Avatar
OSmo
Viestit: 164
Liittynyt: 9.2.2006 12:57
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja OSmo »

Mulkkumirkelillä vaan suurimmat pois ni johan alkaa potkimaan!
ei ihan hukas ol, mut ei kaukaa käy..
Avatar
Teppo
Viestit: 108
Liittynyt: 1.10.2003 11:08
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Teppo »

Jyrsintäterä on ihan ehdoton hommaan, pitää vaan öljyllä tai CRC:llä terän kosteana. Terällä lähtee puoli milliä hipaisulla ja se jos mikä säästää hermoja.

Kanavien isonnus ei välttämättä tuo mitään hyötyä, muoto on kaikkein oleellisin tekijä. Lisäksi suurin osa vastuksesta on seetien alueelta ensimmäisen mutkan kohdalla kanavaan päin. Ilman virtauspenkkiä ja kokemusta ei kannata tehdä oikeastaan muuta kuin siistiä kaikki jouhevaan muotoon. Ohjureissa kannattaa pyrkiä pisaranmuotoon virtaussuuntaan nähden, silloin vastus on pienin. Ohjurin pahkasta minä vain kaventaisin sen mitä siitä saa, pituussuunnassa se ei ole ongelma.

Lopulta jättää semmoisen 5 mm koskematta ennen istukkapinnan alkua ja kiikuttaa kannen kansipajalle. Siellä ne ajavat siihen 3-kulmatyöstön esim 1 mm ja 1,5 mm kosketuspinnoilla. Lopulta siistii työkalun jättämän rapun pois.

Ladan kanavat on vakiona oikeastaan aika jees, paljon huonompiakin on olemassa. Puristuksilla ja nokalla se voima sitten tehdään, pelkkä kannen työstö ei kotikonstein kamalasti auta.
-lada racing-

Viesti Kirjoittaja -lada racing- »

kannen laskun,avarruksen,ja kaasarin vaihdon jäleen kiihty 4sekunttii vakioo paremmin..:)
Avatar
LENNY
Viestit: 245
Liittynyt: 5.4.2005 21:54
Paikkakunta: Nokia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LENNY »

-lada racing- kirjoitti:kannen laskun,avarruksen,ja kaasarin vaihdon jäleen kiihty 4sekunttii vakioo paremmin..:)
Jep.Mulla Niva noin 36 sek. 0-100... :D

Tosissaan.. Onhan siinä iso ero nyt kun mulla portattu 1500 cm menee paremmin kuin vanha 1600.n.Kanavat kohdilleen,imupuolen jätin hiukan karheaksi,pakopuolen kiillotin huolella.
Feel the power of...NIVA
SORONÓ Off-Road Team #2

Lennygalleria
Vastaa Viestiin