erkkimalinen kirjoitti:Ei kai kukaan ihan tosissaan väännä kättä nimestä. Lada Kerho ry:n aloitus sivullakin on käytössä muoto Lada-kerho. Samaa porukkaa ollaan ja rymytään yhdessä.
sivuston hoitajallehan on asiasta viestiä useasti laitettu että kirjoitus muoto pitäisi olla oikein aloitus sivulla
mutta ilmeisesti on helpompi vaihtaa hoitaja kuin hänen tuo nimi??
Mä olen edelleen sitä mieltä, että vaikka yhdistys Rekisterissä on kirjoitus Virhe, kerho Lehdessä ja muissa asia Kirjoissa voitaisiin käyttää kieli Opin mukaista kirjoitus Asua
Niin mutta kyseessä on LADAkerho, eikä mikään tavallinen "eurotuningcarclub"; tuleehan siis nimenkin erottua tavallisesta massasta vaikka kirjotusvirheen avulla
Mun mielestä ei kannata puuttua muotoseikkoihin ja oikeinkirjoitussääntöihin, jonninjoutavien sääntöjen ja byrokratian rattaissa saa muutenkin aivan arkipäiväisessä elämässä taistella jo aivan tarpeeksi.
Jartsa 67 kirjoitti:Mun mielestä ei kannata puuttua muotoseikkoihin ja oikeinkirjoitussääntöihin, jonninjoutavien sääntöjen ja byrokratian rattaissa saa muutenkin aivan arkipäiväisessä elämässä taistella jo aivan tarpeeksi.
Kylä oikein kirjoituksesta kannattaa pitää kiinne, muutoin äidin kielen opettajat jäävät työtömiksi ja milläs meiän perhe sit elää.
Nonnis kirjoitti:Mä olen edelleen sitä mieltä, että vaikka yhdistys Rekisterissä on kirjoitus Virhe
yhdistys rekisterissä ei ole kirjoitus virhettä
siellä on juuri se nimi mikä kerhon nimeksi on valittu perustavassa kokouksessa 2.2.-97 eli Lada Kerho ry
eikä kenekään mieli varmaan pahoitu jos en vieläkään käytä paiseita
Jartsa 67 kirjoitti:Mun mielestä ei kannata puuttua muotoseikkoihin ja oikeinkirjoitussääntöihin, jonninjoutavien sääntöjen ja byrokratian rattaissa saa muutenkin aivan arkipäiväisessä elämässä taistella jo aivan tarpeeksi.
Kylä oikein kirjoituksesta kannattaa pitää kiinne, muutoin äidin kielen opettajat jäävät työtömiksi ja milläs meiän perhe sit elää.
Allekirjoittanut on melkein nähnyt painajaisia äidinkielenopettajan takia. Ylioppilaaksi ei olisi päässyt jollei svetisismit olleet hallussa... ilmankin tuollaista painostusta elämästä selviäisi.
Oikeinkirjoitus on vain jonkun kehittämä säännöstö, minkä mukaan pitäisi elää.
Liikennesäännöt ovatkin sitten paljon vakavampi paikka. Odottelen sitä päivää kun vastaan tulee autoilija, joka on päättänyt ajaa vasemmalla puolella tietä. Ajatelkaa kuinka paljon liikenteessä OIKEASTI luotetaan siihen, että kaveri pysyy omalla puolella. Tätä kun vähän aikaa miettii, ei tielle uskalla lähteä.
.... voi voi nyt lähti juttu ihan muille kiertoradoille
Tästä voisi vääntää juttua enemmänkin, mutta fiksu ihminen kyllä tajuaa äidinkielen merkityksen, kun vähän ajattelee.
Liikennesääntöjenkään opetus ei ihan helppoa olisi ilman sitä. Äidinkieli on sekä kirjoitettua että puhuttua kieltä, sen avulla opimme ymmärtämään käsitteitä, kuten oikea ja vasen.
Jos nimeksi on perustamiskokouksessa paatetty Lada Kerho Ry, niin se olkoon kerhon nimi jatkossakin. Ei sita sen takia pida menna muuttamaan etta se ei jotakuta yksittaista henkiloa miellyta. Mita jarkea olisi kayttaa kerholehdessa tai muissa asiakirjoissa jotain muuta nimea kun sita aitoa, oikeaa ja alkuperaista??
PS. Myos Suomen Volkkariyhdistyksen keskustelupalstallakin, mita joskus aikoinaan seurasin nousi aina ajoittain esille se, etta joku nimeen tyytymaton halusi muuttaa sen Volkswagen yhdistykseksi.
Hieman ainakin minua ihmetyttää se, että jos tehdään lehteä ja yritetään varmistaa oikea kirjoitusasu/herättää keskustelua siitä, niin se on sitten heti jotain pilkunjylpyttämistä, jopa lähes byrokratiaa.
Ei äidinkielen taitaminen todellakaan ole mikään maailman tärkein asia, mutta kun kerran kerhomme käytössä on ammattitaitoinen oikolukija, niin kyllähän oikeakielinen lehti antaa koko porukasta paljon paremman kuvan ulkopuolisille.
Enkä nyt tarkoita, että kerhon nimeä pitäisi käydä vaihtamaan.
Eikös tuo nyt ole ihan sama onko ladakerho,Ladakerho,Lada Kerho..Kaikki kuitenkin ymmärtää.
Itse kirjoitan miten sattu,mutta Niva on AINA Niva,eikä koskaan niva..