Mikä on koulutuksesi?
Joumerkonomi, mutta vaikeimman kautta eli ensin lukio ja sitten merkonomin yleispätevä koulutus vielä perään parin vuoden harhailun jälkeen.
Tämän hetken ammatissa ehkä järkevin koulutusyhdistelmä eli osaa jotenkuten lukea, kirjoittaa ja laskea plus sitten tullut ominpäin ajeltua vapaa-ajalla näitä ATK-ajokortteja vailla virallista pamflettia takataskussa.
Kovasti ovat (eivät enää tosin) kehoittaneet käymään kaiken maailman Photoshop- ja Indesign-kursseja mutta parhaiten ne oppii kun yöt valvoo ja testailee ja katsoo mitä paino ulos sylkee. Monista asiaan liittyvistä tekniikoista tosin ole mitään hajuakaan mutta tekemällä nekin parhaiten hiffaa.
Tämän hetken ammatissa ehkä järkevin koulutusyhdistelmä eli osaa jotenkuten lukea, kirjoittaa ja laskea plus sitten tullut ominpäin ajeltua vapaa-ajalla näitä ATK-ajokortteja vailla virallista pamflettia takataskussa.
Kovasti ovat (eivät enää tosin) kehoittaneet käymään kaiken maailman Photoshop- ja Indesign-kursseja mutta parhaiten ne oppii kun yöt valvoo ja testailee ja katsoo mitä paino ulos sylkee. Monista asiaan liittyvistä tekniikoista tosin ole mitään hajuakaan mutta tekemällä nekin parhaiten hiffaa.
Yo-merkonomi ja kolme vuotta opiskelua AMK:ssa, mutta silta osin opinnot on ainakin toistaiseksi keskeytyneet.. Joidenkin paallekkaisten kurssien myota on tullut myos ajeltua useampi ATK-ajokortti 

Morris Minor -54
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
VW 1300 -73
MB 200D -83
Isuzu Bighorn 3.1 TD -93
Vespa PX200 -08
Piaggio Fly150 -09
Kawasaki KLR650 -09
Ei aloteta mitään sotaa, mutta haluisin tiedustella mitä sä pidät "kunnon ammattina"?RussianTUNER kirjoitti:hintti olet ite, jos haluaa kunnon ammatin niin lukioon!'aatee' kirjoitti:lukio hintit on perseestä
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
-
Lukiohintti on muuten yhdyssana'aatee' kirjoitti:lukio hintit on perseestä![]()

Mutta eipäs nyt tehdä tästäkin hiekkalaatikkotappelua. Fakta on että tulevaisuudessa perus duunarien asema ja arvostus (ja siinä palkka) tulee nousemaan, koska niitä ei enää ole riittävästi sitten kun isot ikäluokat jäävät eläkkeelle. Työvoimaa tullaan tuomaan ulkomailta pakostakin. Pätevät kirvesmiehet, muurarit tai peltisepät ovat harvassa jokusen vuoden päästä.
Kunnon ammatti on sellainen jolla elättää itsensä ja mahdollisesti perhettään, ja bonuksena vielä jos tykkää työstään niin mitä voisi vielä vaatia

Viimeksi muokannut Stefa, 13.12.2005 0:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vauhdin tae - alamäki
-
no oonk sanonu et lukiost suoraa jonku duunin sais? ihan meinasin yliopistoon tai ammattikorkeesee jatkaa sieltä, insinööriksi näillä näkymin..
en jaksa nyt alkaa sotia, mulle on aivan sama mitä muut meinaa! mä meen lukioon ja sillä siisti!
en jaksa nyt alkaa sotia, mulle on aivan sama mitä muut meinaa! mä meen lukioon ja sillä siisti!
Bmw E39 520 2.2i vm.-01, käyttis.
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
Opel Kadett B 1.1 vm.-70, rojekti.
+muutama muu Opeliksi ja muita romuja.
http://R_iku.kuvablogi.com
- Lada-Jussi
lukiosta, nykyään ei kai kannata lukioon mennä, paitsi jos haluaa suoraa jatkaa yliopistoon, normaalin ammatillisen koulutuksen (josta saa jo ammatin) jälkeen voi jatkaa yhtälailla ammattikorkeeseen, minne monet taitaa lukiostakin kuitenkin hakea. lisänä on jo valmis tutkinto millä voi päästä oikeesti töihin ja vaikka sitten töiden ohessa jatko-opiskella. lukio kun ei sinänsä suoraa mihinkään ammattiin valmista, vaik en väitä etteikö lukiopohjallakin jotain töitä saisi.
tää oli mun mielipide, on tästä monta kertaa tapeltu yhden yo-tradenomi tuttavan kanssa....
tää oli mun mielipide, on tästä monta kertaa tapeltu yhden yo-tradenomi tuttavan kanssa....

-
- Toveri Sladimir