
1700i -97 & 1500S -90
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
On jo mennyt niin monta kertaa tässä 1½ vuoden aikana etten pysy kärryillä.audiq kirjoitti:^^^ Menikö hermo...
Kokeilitko, että ruikkiiko se bensaa, kun kohokammio on täysi ja kone sammuksissa pumppaat kaasua?
Kokeile tuo ja, kun olet todennut, että ei ruiki, niin tutki ensin vivut ja sitten kaasari uudestaan auki, niin eiköhän se vika löydy.
EDIT: ^^
Kyllä se ruikki oikein hyvin mitä kattelin. Eikä ennen kalvon vaihtoakaan huonosti sylkenyt bensaa. Nyt tulee jotenkin tasaisemmin ja pitempään bensaa kuin ennen.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Halvalla jos saa niin sittenmikko853 kirjoitti:Tai punajuuri ettei enempää kärsi mun omistuksessaBA3 kirjoitti:... Osta Sunny

Olen niin v*tun kyllästynyt leikkimään noiden kaasaripaskojen kanssa...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Halpa on niin suhteellinen käsiteJokari kirjoitti:Halvalla jos saa niin sittenmikko853 kirjoitti:Tai punajuuri ettei enempää kärsi mun omistuksessaBA3 kirjoitti:... Osta Sunny
Olen niin v*tun kyllästynyt leikkimään noiden kaasaripaskojen kanssa...

Olis nyt edes axtec niin saisit kunnolla kirota

Njet problem, normal katastroof 

Tutki kuitenkin tuo vielä. Ja voihan se ruikkia liikaakin, mutta vaatisi jo vähän reilumman tujauksen, että alkaisi hyytymään.Jokari kirjoitti: ...Kyllä se ruikki oikein hyvin mitä kattelin. Eikä ennen kalvon vaihtoakaan huonosti sylkenyt bensaa. Nyt tulee jotenkin tasaisemmin ja pitempään bensaa kuin ennen.
Jos siinä pystyy vähän kikkailemaan sen pumpun kanssa, niin yritä tilapäisesti estää kiihdytyspumpun toiminta, kun paikallaan testaat.
Varmaan oire muuttuisi, jos saisi liikaa kakkua.
Tuli nimittäin mieleen, että jos kiihdytyspumppua on jouduttu aiemmin säätämään tuo kalvon reiän takia, niin voisi johtua vaan todella persiillään olevasta säädöstä.
Sillonhan se vasta hyytyykin jos kiihdytyspumppu ei pelitä? Kyllä sitä pumpun vartta voi kiskoa ulospäin, jolloin se kaasuläpän akselilla oleva lipare ei tapaa siihen.audiq kirjoitti:Tutki kuitenkin tuo vielä. Ja voihan se ruikkia liikaakin, mutta vaatisi jo vähän reilumman tujauksen, että alkaisi hyytymään.Jokari kirjoitti: ...Kyllä se ruikki oikein hyvin mitä kattelin. Eikä ennen kalvon vaihtoakaan huonosti sylkenyt bensaa. Nyt tulee jotenkin tasaisemmin ja pitempään bensaa kuin ennen.
Jos siinä pystyy vähän kikkailemaan sen pumpun kanssa, niin yritä tilapäisesti estää kiihdytyspumpun toiminta, kun paikallaan testaat.
Varmaan oire muuttuisi, jos saisi liikaa kakkua.
Tuli nimittäin mieleen, että jos kiihdytyspumppua on jouduttu aiemmin säätämään tuo kalvon reiän takia, niin voisi johtua vaan todella persiillään olevasta säädöstä.
En kyllä jaksa uskoa että sitä pumppua olis kukaan säädellyt, koska ennen tuo kaasari toimi ihan kohtuullisen hyvin. Tai ei ainakaan tuossa määrin rykinyt mitä nyt.
Laittelinpa tekniisiin kysymyksiin samasta asiasta...
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
^ Laitoin tosiaan aika epäselvästi, niin tarkennetaan.
Yleensä sinne pystyy laittamaan vaikka rukarin väliin, jolla saadaan pumpun liikettä pienennettyä kokeiltaessa, niin ajattelin, että jos saa liikaa kakkua, niin tuolla se vähän vähenee ja silloin oireet pahenee tai lievenee ja siitä voisi päätellä, että saako soppaa liikaa vai liian vähän.
Jatketaan tarvittaessa teknillisten kysymysten puolella.
Yleensä sinne pystyy laittamaan vaikka rukarin väliin, jolla saadaan pumpun liikettä pienennettyä kokeiltaessa, niin ajattelin, että jos saa liikaa kakkua, niin tuolla se vähän vähenee ja silloin oireet pahenee tai lievenee ja siitä voisi päätellä, että saako soppaa liikaa vai liian vähän.
Jatketaan tarvittaessa teknillisten kysymysten puolella.
Jokari kirjoitti:
Olen niin v*tun kyllästynyt leikkimään noiden kaasaripaskojen kanssa...
Jaa.. No, jos kaasaripaskat kyllästyttää, kokeileppa toki mun Axteekkia tai peräti Orionia, joka jäi tänään leimassa kiinni päästöistään....rkele! Kaasaripaskoissa sentään selviää säädöllä ja huollolla, kattipaskoissa rahalla. (lambda, katti, yms.)

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Jaa että niin huonosti kävi Orionin kanssaMara kirjoitti:Jokari kirjoitti:
Olen niin v*tun kyllästynyt leikkimään noiden kaasaripaskojen kanssa...
Jaa.. No, jos kaasaripaskat kyllästyttää, kokeileppa toki mun Axteekkia tai peräti Orionia, joka jäi tänään leimassa kiinni päästöistään....rkele! Kaasaripaskoissa sentään selviää säädöllä ja huollolla, kattipaskoissa rahalla. (lambda, katti, yms.)

Totta sä puhut. Tuo oli vaan tommonen v*tutuksessa heitetty leiskautus

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jokari kirjoitti: Jaa että niin huonosti kävi Orionin kanssa![]()
No, nyt on Orioni leimattu, eikä vaatinu kun vikamuistin luvun, uuden lambdan, tulpat, puoli tuntia töitä ja uuden päästölapun.
Yht:250E..

..Mutta kuten mikko sanoikin aiemmin:
mikko853 kirjoitti:Halpa on niin suhteellinen käsite

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Ladahan kulkee lähes bensahöyryillä. 1500S:n viime tankillisen kulutus vain 11,47L. Tämä on sisältänyt 3 pitempää jääratakertaa ja tänään vielä yhden lyhyemmän reissun pitemmällä radalla. Ja muutenkin on menty aika reilusti.
Nyt kun on kärjetön sytkäkin, niin kulutus tippuu ihan varmasti.
Mitä tässä siis taloudellisesti ajamaan, kun ei mitään kulutakkaan
Nyt kun on kärjetön sytkäkin, niin kulutus tippuu ihan varmasti.
Mitä tässä siis taloudellisesti ajamaan, kun ei mitään kulutakkaan

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Jokari kirjoitti:Ladahan kulkee lähes bensahöyryillä. 1500S:n viime tankillisen kulutus vain 11,47L. Tämä on sisältänyt 3 pitempää jääratakertaa ja tänään vielä yhden lyhyemmän reissun pitemmällä radalla. Ja muutenkin on menty aika reilusti.
Nyt kun on kärjetön sytkäkin, niin kulutus tippuu ihan varmasti.
Mitä tässä siis taloudellisesti ajamaan, kun ei mitään kulutakkaan


Mulla oli 1200-vainaan kulutus tota luokkaa, mut kun laitoin ton "aika paljon suuremman näkösenkin" -koneen kiinni kulutus tipahti n.2-3l/100km, tosin samalla tuli 5 vaihdetta ja vähän avarampi putki.
"Weeberillä vehkeet vireeseen!"

2102 16V ex.
2103 -75
2103 -75
Joo kyllä se kaasari tosiaan on sen kulutuksen ydin, ei siitä mihinkään pääse. Paremmin hengittävä putki löytyykin jo
Ainahan nuo Ladat ovat höräisseet sen kympin talvella, joten onko tuo nyt niin paljon
Litralla tippuu kulutus heti, kun ei vedä rallia paljoa. Ja siitä tippuu vielä litra jos on maantieajoa yhtään enemmän, eli noin 9,5.

Ainahan nuo Ladat ovat höräisseet sen kympin talvella, joten onko tuo nyt niin paljon

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Tänään asentelin 1500S:ään Weberin DGV:n. Voi jumaliste että on kuin eri auto
Kaasarihan on oikeastaan aivan bolt-on kamaa, vaikka senkin asennuksessa muka piti olla jotain kommervenkkejä. Pikkusen joutui kaasarin reikiä avartaan kevyesti viilalla ja kaasuvivun poikkitangon joutui tekemään pitemmäksi ämfemman kierretangosta. Ladan kaasuvivustossa on todella reilu liike verrattuna Weberin tarvitsemaan, joten kaasupolkimen sai muklattua mukavasti vähän alemmas. Ryyppyvaijeri jäi lyhyeksi, joten uutta reikää tulipeltiin ja Asconaan tarkoitettu tarvike ryppyvaijeri kiinni, hytissä vielä freeair-asennuksena, kun ei keksinyt mitään järkevää paikkaa.
Koko komeuden niskaan istutin kyljettömän Sierran putsarikotelon
Lopputulokset:
- Pakoäänet kovenivat reilusti
- Todella maukkaat imuäänet
- Vääntöä tuntuu olevan ala- ja keskikierroksilla todella reilusti verrattuna entiseen
- Kaasun vastaa todella hätäisesti
- Paikaltaan lähtiessä suorastaan repii kun tinttaa kaasun lattiaan
- Motarilla mittari huiteli herkästi pintakaasulla 130 tienoilla
- Ei hyytyile eikä nyi risteyksissä tai muuallakaan
- Ryyppyä ei tarvitse pitään kovin pitkään päällä
Toi vehjehän on tarkoitettu 2.0 Asconaan/Mantaan, mutta hyvinpä näyttää pelaavan. Toisaalta varsinkaan kakkoskurkun suutin ei ole mikään iso, vain 115, mutta ykkösellä on 145, joka varmaan osittain selittää tuon todella herkän kulun ykköskurkulla. Vähän mooaa jos hätäisesti tinttaa kaasun lattiaan, mut kevyesti ja vaiheittain kaasuttamalla toimii hyvin. Tankatessa sitten näkee mitä tuo syö...
Harmillisesti vieläkin paukutteli kaasarissa pariin kertaan, tosin ei ajossa vaan paikallaan hätäisesti kaasua polkaisemalla. Täytyy kattella seuraavaksi venttiilinvälykset, josko siellä olis joku välys lähestymässä nollaa, en tiedä

Kaasarihan on oikeastaan aivan bolt-on kamaa, vaikka senkin asennuksessa muka piti olla jotain kommervenkkejä. Pikkusen joutui kaasarin reikiä avartaan kevyesti viilalla ja kaasuvivun poikkitangon joutui tekemään pitemmäksi ämfemman kierretangosta. Ladan kaasuvivustossa on todella reilu liike verrattuna Weberin tarvitsemaan, joten kaasupolkimen sai muklattua mukavasti vähän alemmas. Ryyppyvaijeri jäi lyhyeksi, joten uutta reikää tulipeltiin ja Asconaan tarkoitettu tarvike ryppyvaijeri kiinni, hytissä vielä freeair-asennuksena, kun ei keksinyt mitään järkevää paikkaa.
Koko komeuden niskaan istutin kyljettömän Sierran putsarikotelon

Lopputulokset:
- Pakoäänet kovenivat reilusti

- Todella maukkaat imuäänet

- Vääntöä tuntuu olevan ala- ja keskikierroksilla todella reilusti verrattuna entiseen
- Kaasun vastaa todella hätäisesti
- Paikaltaan lähtiessä suorastaan repii kun tinttaa kaasun lattiaan

- Motarilla mittari huiteli herkästi pintakaasulla 130 tienoilla

- Ei hyytyile eikä nyi risteyksissä tai muuallakaan
- Ryyppyä ei tarvitse pitään kovin pitkään päällä
Toi vehjehän on tarkoitettu 2.0 Asconaan/Mantaan, mutta hyvinpä näyttää pelaavan. Toisaalta varsinkaan kakkoskurkun suutin ei ole mikään iso, vain 115, mutta ykkösellä on 145, joka varmaan osittain selittää tuon todella herkän kulun ykköskurkulla. Vähän mooaa jos hätäisesti tinttaa kaasun lattiaan, mut kevyesti ja vaiheittain kaasuttamalla toimii hyvin. Tankatessa sitten näkee mitä tuo syö...
Harmillisesti vieläkin paukutteli kaasarissa pariin kertaan, tosin ei ajossa vaan paikallaan hätäisesti kaasua polkaisemalla. Täytyy kattella seuraavaksi venttiilinvälykset, josko siellä olis joku välys lähestymässä nollaa, en tiedä

- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™