Re: Ilikan turinat turbo rojektista.
Lähetetty: 14.12.2008 0:18
Jep, ihan hyviä nuo kiinalaisetkin ovat. Saabisti puolella ovat teheneet jo jotain mittauksia, joiden perusteella nuo ovat parempia kuin monet muut
Itselle ainakin riittää hienosti. Ja mahtuu se ladaankin, jos vaan halua on tarpeeksi
Nuissa puskurillisissa autoissa on monin kerroin helpompaa, kun välijäähyn voi tuon yllä olevan kuvan mukaisesti laittaa tuonne puskuriin, ladassa se kun taas pitää pitää selvästi konehuoneen puolella, jos haluaa ettei se niin näkösällä ole..
Tästäpä lähtee taas tarinaa kuvien kera toki:
Moottori sai vauhtiksen ja uudet kytkin hilppeet kiinni. Laitoin vauhtiksen kiinni punasella liimalla, ja vauhtiksen sinisellä Eikös se näin kannatakin? Punainen vaan voi tarrata liiankin hyvin kiinni, eikä lähde lämmittämättä
tosin, hankala noita kierteitä oli puhtaiksi sieltä saada, eli lähtenee irti vielä joskus. Kytkin vipuja sitten piti modailla, kuvassa yllä ladan vakio, alla modattu. Painelaakerit kun ovat erilaiset ja ei ainakaan fiatin tai ladan malleissa ole ollut ikään suoraa tohon passelia, joku täysin muu merkkihän saattais tuurilla sattuakin, mutta tuskin...
Kuulerit potretissa niin ja mitta suhteena normiaski
Tuo pienempi siis kelkan, ja kennokoko on paksuutta lukuunottamatta tasan 4kertaa vähemmän kun tuo ladaan tuleva, joka on vielä 3senttiä paksumpikin
Kelkassa silti 150hp, ja hienosti riittää kuuleri
Tosin, "mahtuishan" tuo kelkkaankin
Ladaankin sitä soviteltiin ja menee se sinne, tosin unelmat vakiovaloista ton kanssa saa kyllä heti unohtaa, jota epäilinkin.
Niin ja tosiaan, moottori ja loota on nyt pakettina niin ja onhan se starttikin siinä, ja hienosti pyörii kone ja loota
kytkinkin toimii, pirun raskas se on ladan paineasetelmaan verrattuna
siis käsin kokeiltuna, ladan kytkimen jakso käjellä painaa melko helposti pohjaan, mut tota ei yksin jaksakaan, ei niin millään, kahestaan meni kyllä pohjaan.
Niin ja ei tuokaan ihan ongelmitta sujunu, vaan kertaalleen oli käytettävä auki, kun kytkinsylinterin pultinkanta otti kiinni vauhtikseen, eikä kone oikeen meinannu pyöriä. Pieni hiominen helpotti, nyt siellä on varmaan kymmenesosa millin ilmarako
ja sehän riittää.
Myös tiivisteitä ja uudet tulpanjohot tuohon edis systeemille tuli hankittua. Oli vaan törkeän näköiset, tollasta nestekaasupullon letkun väristä
noh, pää asia että passaa puolaan, jonne ei meinaa mistään löytää kuulemma soppeleita!
Kelkkaakin yritetty väkertää, mutta kelkan rakentelusta ja korjailusta enemmän täällä: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=30782.0
Tästäpä lähtee taas tarinaa kuvien kera toki:
Moottori sai vauhtiksen ja uudet kytkin hilppeet kiinni. Laitoin vauhtiksen kiinni punasella liimalla, ja vauhtiksen sinisellä Eikös se näin kannatakin? Punainen vaan voi tarrata liiankin hyvin kiinni, eikä lähde lämmittämättä
Kuulerit potretissa niin ja mitta suhteena normiaski
Niin ja tosiaan, moottori ja loota on nyt pakettina niin ja onhan se starttikin siinä, ja hienosti pyörii kone ja loota
Niin ja ei tuokaan ihan ongelmitta sujunu, vaan kertaalleen oli käytettävä auki, kun kytkinsylinterin pultinkanta otti kiinni vauhtikseen, eikä kone oikeen meinannu pyöriä. Pieni hiominen helpotti, nyt siellä on varmaan kymmenesosa millin ilmarako
Myös tiivisteitä ja uudet tulpanjohot tuohon edis systeemille tuli hankittua. Oli vaan törkeän näköiset, tollasta nestekaasupullon letkun väristä
Kelkkaakin yritetty väkertää, mutta kelkan rakentelusta ja korjailusta enemmän täällä: http://kelkkalehti.com/keskustelu/index ... ic=30782.0
