Re: Weber FAQ, yms. tarinointia kaasareista
Lähetetty: 3.5.2010 19:59
Pakko esittää oma mielipide...THI-900 kirjoitti:Nyt kun tossa pääsee rahaan pian kiinni niin tarkoitus olisi viedä loppuun toi RedBullin laittelu rojekti. Siihen tulee DGMS 38 kaasarista tehty vaiheittain aukeva kaasari. Sen tiimoilta ainakin tulee vielä juttua tähän jatkoksi. Rahan puute on tässä tarkoittanu = ei varaa ostaa laajakaista lambdaa ja muutamaa muuta projektin vaatimaa osaa kuten jäykempi kytkin ja loput pakoputken osat.
Jos nyt ruvetaan luokittelemaan noita Weberin kaasareita niiden käyttötarkoituksen ja yleisen soveltuvuuden mukaan:
32 DGR = selkeä korvauskaasutin
32/36 DGV = korvauskaasutin, mutta selkeästi virimpään päin isompien kurkkujen takia, mahdollinen tehonlisäys oikein säädettynä.
38/38-johdannaiset = selkeä VIRITYSkaasutin, vaiheittain avautuvan ja aidon tuplakaasuttimen väliltä, vailla tuplien helppoja säätöominaisuuksia (ei nopeaa suuttimienvaihtoa, vaihdettavia sisäkurkkuja yms.)
Mielestäni menetetään aika paljon kun tuollaista rataskaasaria ruvetaan muuttelemaan vaiheittain avautuvaksi. Tuloksena on käytännössä 32/36 DGV:n tasoinen kaasari (38/38 sisäkurkut vain 27/27 m, 32/36 = 26/27)..eli hyöty? Ulkokurkku kun ei taas hirveän ratkaisevassa osassa ole.
Ainakin jos itse olisin tuollaisen ostanut, niin taatusti lähtisin sillä kokeilemaan ensin ratasmallisena...jos ei saa tolkkua niin kokeilee sitten vaiheittain avautuvana.
Tossa nyt punnitaan se todellinen kiinnostus tehdä siitä hyvä...siinä muutamaan kertaan kaasarin kansi irtoaa ennenkuin alkaa olemaan sielläpäin edes.
Jokatapauksessa tuo voi olla miellyttävämpi ratasmallisena koska ainakin itseäni ärsyttää tuo vaiheittain avautuvan kaksijakoisuus. Ykköskurkulla on vähän nihkeää ja kakkoskurkulla tapahtuu räjähdys. Mielelläni näkisin hieman parempaa vetoa vähemmällä kaasulla kuin repivää huipputehoa (jota nyt ei Ladan koneissa muutenkaan ole)
No jokatapauksessa näillä eväillä pääsee siihen 12 sekunnin kintaissa sataseen tonnikuussatasella, että siihen on tyytyminen
