Sivu 11/39
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 9:51
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Täytyypä asennella oikea RussianTuning -konepeltilippa paikoilleen. Mielenkiintoinen vehe. Näyttäisi olevan helppo asentaa, eikä konepeltiin tule mitään rei'ittelyjä eikä vaurioita vaikka tuo vekotin siinä onkin.
Aiemmista mielikuvistani poiketen lienee niin, että tällä on tarkoitus nostaa ilmavirtaa tuulilasin yli meneväksi, joka näin vähentää tuulilasin likaantumista. Kyllä tällä varmaan vaikutusta on, koska niin monessa Saranassa, 110 ja Volgassa tällaisia käyttävät Venäjällä.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 10:30
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Siellä se sitten istuu, konepeltilippa. Ikkunahärpäkkeetkin laitoin ihan kokeeksi.
Mutta nyt tänä aamuna kun lähdin ToivoElmeriArmaan luota YöKylästä niin poltti taas sulakkeen, vaikken peräyttänyt!

Vai olisiko vaihde käynyt sitten kuitenkin hieman sillä suunnalla, josta pakkikosketin ottaa kontaktin. Ihme juttu.
Lirpake oli helppo laittaa konepellinnokkaan. Saattaa siinä olla säätämisiä, mutta niinhän näissä aina, jos haluaa vierittää itselleen mieleiseksi. Ei tullut tästä VäliPalastakaan pelkkää ajoautoa. En taida nykyään osata moista. Ihme Räpeltäjä olen.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 12:15
Kirjoittaja pikku-maukka
tästä pitäisi kyllä saada sitten jo uutta kuvatusta.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 16:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Joskos joku ensi sunnuntaina kuvaa ottaisi jos Yhdymme jossakin tämän paikallisporukan kanssa.
Jälleen uusi epäilys sulakkeen palamisen syystä. Pakkivalo + Jarruvalo = Sulake 5. palaa. Jossain nämä siis oikovat. Pitää tarkkailla tätä. Lyödä pakkia sisään ilman jarrun pitämistä pohjassa. Jos palaa silti niin sitten taas ihmetellään. Eihän nuo 8A sulakkeet kalliita ole, mutta raivostuttava aina räplätä uutta tilalle. Ja onhan nuo sähkövikojen syyt hyvä selvittää.
Laittelen kohta vielä Lisävalot valeeseen eli kiinni, mutten kytke niitä sähköihin.
Ja olisihan tuossa. Oikean takaoven ulkokahvan saisi herkistellä. Lukot öljytä. Saranat ja lukkomekanismit voidella.
Kun tulee oikein kiva kiireetön päivä niin sitten räplätään. Ja taas löydetään uusia vikoja. Mutta näin mennään.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 16:18
Kirjoittaja Pavlovits
Sen ovenkahvan kun herkistät, niin avaa ovi ja löysytä sitä pientä mutteria, jolla kahva on takapäästään kiinni. Sitä ei tarvitse edes poistaa, kunhan sen verran löysyttää, että kahvan takaosan ja oven väliin syntyy parin, kolmen millin rako. Siitä vain CRC:tä pillillä ruikkien ja kohta on liipasin herkässä.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 17:06
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Tykitän kamaa sisään ulkokahvan liipasimen juureen. Sieltä se voitelu käy. Ja mekanismihan voidellaan ovi auki.
Jäteöljyä lukkomekanismiin ja oven saranoihin. Tosin tässä on niin herkät ovet että hirvittää kun immeiset paiskovat niitä kiinni. Eli saranointi on todella hyvä. Onpa tuota jäteöljyä tullut ruikittua ihan siitä liipasimen juurestakin sisään.
CRC kun ei juuri voitela ainakaan pitkään. Se toinen tökötti, jonka nimeä en muista, on vähän öljyisempää. Mutta ei noitten lukkojen kanssa isoja propleemia ole ollut. Eilen satoi täällä Joensuussa räntää ja sitten vettä kuin aisaa. 9jälkeen illalla pakasti jo reippaasti ja aamulla oli vajaa 10pakkasta.
Silti ainoastaan kuljettajan oven lukko oli jäässä. Tai paremminkin jähmeä. En viitsinyt temppuilla koska sisään pääsi repsikastakin. Eivät nuo ongelmalliset ole ainakaan TakaPotkuun verrattuna.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 18:11
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Laittelin sitten kiinni ne TyöValot.
Näissä valoissa on yksinkertaisella suojatulla apikolla kiinni johdotus. Johdot tietenkin irti. Lamput jätin umpioon sisään. Apikoliitoksen uroksen, joka jäi siis umpion taakse, suojasin.
Laitoin lampun asetelmineen valoraudassa olevaan juuri sellaisella lampulle tarkoitettuun lattaan, jossa on reikä. Lampun pultti reiästä läpi, pulttiin pyöreä paksu kumipusla, jonka reikään pultti juuri mahtui. Mutteri päähän ja kiinnitys. Kiinnityksestä tuli joustava. Joustavuudella on se etu, että tärinä ei vaikuta lampun kiinnitykseen. Myös se voidaan tällä varmistaa, että valoa on mahdollista siirrellä sivusuunnassa siis suunnata valokeilaa helposti eri suuntiin. Ylös - alas -säätö tietenkin kiristettiin tiukkaan.
Tämä järjestely tekee noista juuri TyöValot. Johdot on helppo yhdistää ja ne voidaan liittää helposti auton valotöpseleihin tarvittaessa. Ja tarve tulee vain, jos tarvitsemme työvaloa. Tällainen tilanne voisi esim. olla jos jokin toinen auto on vaikeuksissa ja tarvitaan kunnon valaistusta sen luo, eikä ajovaloja saada suunnattua sopivasti. Johdot tietenkin kuljetetaan mukana.
Rumathan nuo valot ovat mustine suojamuoveineen. Mautonta, mutta sopii Tyyliin.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 18:33
Kirjoittaja Pavlovits
Katsastussetä se ei tykkää tuollaisesta joustavasta kiinnityksestä. Mutta saahan ne katsastukseen pois.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 19:05
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Siis joustava kiinnitys on niin vähän joustava, että ne valot eivät liiku helposti. Niitä on ihan oikeasti Käännettävä. Ne eivät siis ole lerput, heiluvat eivätkä sellaiset, että voivat irrota. Paksu kumipusla, johon mutteri on pureutunut estää varmasti kiinnityksen irtoamisen. Lukkolevykään ei ole niin varma. Mutteria saa tosiaan kiertää Ladan omalla 19mm lenkillä, että mutteri pyörii.
Tiedä sitten. Voihan noista urputtaa. Ehkei SyyniPoika ymmärrä työvaloja tuollaisessa Vekottimessa.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 19:25
Kirjoittaja khj-582
jaa-a, onkos nämä työvalot laillisia henkilöautoissa?
Muistan jonkun kehuneen sakoilla, jotka oli tulleet vääräntyyppisistä valoista henkilöauton keulalla.
Saattaapi olla että kyseessä oli joku ihan muu kuin työvalo hässäkkä...
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 20:00
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Nämä ovat tavalliset lisävalot. Voihan noista kiukutella ja siitä KaatumaRaudastakin. Miksei monesta muustakin härpäkkeestä VäliPalassa.
Jos sakottaa haluavat niin eipä mahda mitään. Mutta kyllä tuolla kaduilla liikkuu sellaisia satelliitteja kaiken maailman anteinneineen, levikkeineen, proilereineen ja mitä ihmeellisimpine ulokkeineen, että kyllä tämä on vielä vaatimaton niihin nähden.
Entä sitten ne josta on poistettu koko keula tai perä joko kolhiintumisen takia tai sitten on ajateltu poistaa PUSKURI ja vasta kun kaikki kiinnikeet on rikottu huomataankin että alla on sitten jos jonkinlaista aukkoa ja kulmaa ja ...
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 12.3.2010 23:00
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kokeilin tuossa vielä TyöValoja käydessämme NeitiHauHaun kanssa ulkona kun niistä valoista puhetta tuli. Seisovat siinä todella tukevasti.
Ennen kuin huomenna lähden Venäjälle täytyy tarkastaa konepeltispoilerin kiinnitys, ettei se vaan lennä leijana taivaalle kun ajetaan vähän kovempaa. Kokeilin sillä kyllä jo 80km/h vähän aikaa, mutta täytyy se tarkastaa vielä.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 13.3.2010 12:23
Kirjoittaja pikku-maukka
enpä uskoisi että noista valoistam tulee sanomista, niissähän on suojat päällä ja eivät ole kytketty. offi hommissa noista työvaloista on ollut puhetta, joskus syynimiehet valittaa ettei tuollaiset saa näyttää eteenpäin.
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 13.3.2010 16:02
Kirjoittaja Pavlovits
Re: Samara HB 5d 1500i 1996 VäliPala
Lähetetty: 13.3.2010 17:00
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Semmoinenpa hyvinkin on konepellillä. Ja nyt siitä on kokemusta n. 300km matkalta. Siitäpä myöhemmin.