Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kardaanitunnelin kohdalta alkoi kuulua kolahtelua liikkellelähdössä ja reippaissa kiihdytyksissä.Syyllisiksi paljastui 2 kpl katkenneita kumisia pakoputken kannatinlenkkejä.Kumma homma,sillä ne uusittiin kevättalvella pakoputkiremontin yhteydessä.Hätäkorjauksen tein kolminkertaisella lenkillä lipputankonarua.Jos joku ihmettelee miten voi olla etuvetoisessa autossa kardaanitunneli niin kerrottakoon että autoa myytiin myös Quattrona.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Vielä nykyäänkin etuvetoisissa autoissa on kardaanitunneli vaikka kyseisestä mallista ei nelivetoa olekkaan tarjolla. Korin jäykkyyden lisäämiseksihän se sinne yleensä lisätään.
- Lada-Jussi
- Viestit: 10242
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
samaran kardaanitunnelissa taitaa matkustaa polttoaine ja jarruputket... mut siis asiaan noita 80 Audeja näyttää tosipaljon olevan Suomessa liikkuvilla Virolaisilla ja esiintyy usein rikosvälineinä 


Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Suosittu auto se Audi 80 Virossa todella on. Itsekin tunnen kaksi niiden omistajaa samasta garaaziühistusta, jossa olen osakkaana. Kummankaan äidinkieli ei kylläkään ole viro.
Hiljattain luin uutisen jossa Audilla saapuneet varkaat olivat Liettuasta. Ilmeisen suosittu auto koko Baltian alueella ja myös Venäjällä.

Hiljattain luin uutisen jossa Audilla saapuneet varkaat olivat Liettuasta. Ilmeisen suosittu auto koko Baltian alueella ja myös Venäjällä.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Dagestanissa,Etelä-Ossetiassa ja Tsetseniassa monet terroristit käyttävät Ladaa autopommi-iskuissa,koska sen räjähtäessä sirpalevaikutus on mahdollisimman suuri.Kun he kokeilivat samaa Audilla niin ainoastaan lasit hiukan pullistuivat ulospäin.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Olikin kun tilauksesta tänään ilmestynyt Viron autorekisterikeskuksen sivulle tuore taulukko 1.7.2010 rekisterissä olevista henkilöautoista merkeittäin ja mallittain. http://www.ark.ee/atp/?id=33696
Excelillä hieman tein itse statistiikkaa :
Audi 80:ä on 15826 kpl
Audi 100:a 7338 kpl
yht. 23164 kpl
Vastaavasti
Vazeja on 20165 kpl
ja Ladaa 3050 kpl
yht. 23665 kpl
Eli aika saman verran kaikkia Ladoja ja Audi 80/100 verrattuna! Ladaa näkee kuitenkin katukuvassa ja liikenteessä huomattavasti vähemmän kuin kyseisiä Audeja.
Excelillä hieman tein itse statistiikkaa :
Audi 80:ä on 15826 kpl
Audi 100:a 7338 kpl
yht. 23164 kpl
Vastaavasti
Vazeja on 20165 kpl
ja Ladaa 3050 kpl
yht. 23665 kpl
Eli aika saman verran kaikkia Ladoja ja Audi 80/100 verrattuna! Ladaa näkee kuitenkin katukuvassa ja liikenteessä huomattavasti vähemmän kuin kyseisiä Audeja.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Nyt kun kesällä olin viikon Tallinnan seudulla,niin saman havaitsin minäkin.Lada/Vaz taitaa olla sielläkin kuten Suomessa enempi eläkeläisten auto joilla ajetaan vähemmän ja lyhyempiä matkoja.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Sattumalta huomasin että molemmat etuovet toimivat mastereina keskuslukituksen osalta.Todella mielenkiintoista.Peräkontin pohjalle kaatunut öljypullo pitäisi imeyttää jotenkin koska se imeytynyt verhoilukankaaseen.Onko hyviä neuvoja?
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Kissanhiekkaa ja sitten kevyttä painelua, imurilla murut pois.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Loistava vinkki,Kiitos!
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
kuiva turve ajaa saman asian... enämpi kaupunkilaisten juttuja nuo katinsannat... 

"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Työkaveri huomasi että takarenkaan kulutuspinnassa oli ruuvi,kokeilin kiertää sitä auki niin alkoi kuulua suhinaa,eli se oli mennyt kudosten läpi.Kiersin sen kiinni ja aloin rengashommiin.Vararenkaana on 125mm levynen 80km/h rengas.Kun tarkistin sen paineen niin se oli 2kp,4,2kp sijasta.Tuskin tuolla vajaapaineisella rättärin renkaalla olisi pitkälle päässyt.Vararengas oli täysin käyttämättömän oloinen.Voiko kukaan ajaa 20 vuotta ilman rengasrikkoa? Olen alkanut ajaa tsupparikeikkoja omalla autolla,siitä saa 45snt/km.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tuubipaikkaus maksoi 30€.Renkaan paikallelaitossa tapahtui että jarrulevy pyörähti pyörän napaan nähden.Lainasin kännykkää vastaan TB:ltä putkitongit jolla napaa pystyi kääntämään ja näin renkaan asennus onnistui.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Miksi tuubi? Ei ole niin hyvä kuin mato, eli tubeless paikka. Yhdessäkään omassa autossa ei ole ollut vielä nauloja tai ruuveja pystyssä renkaissa ja toivon että ei ole tämänkään jälkeen.
Noista tubeless paikosta vielä. Eivät ole älykalliita ja ekalla kerralla ostaa sen "raspin" (piikki jolla hieman avarretaan reikää renkaasta) ja "piikin" (paikka mato työnnetään tällä väkkyrällä renkaaseen). Vaikka joutuisi vaihtamaan vaikkapa moottoritien reunassa sen hassun kokoisen renkaan alle, niin ajaa köröttelee lähimmälle liikenne-asemalle tai muuhun vastaavaan paikkaan jossa on paineilma kompura käytössä. Tuikkaa paikana renkaaseen ja asentaa takaisin autoon. Ja taas matka jatkuu.
Noista tubeless paikosta vielä. Eivät ole älykalliita ja ekalla kerralla ostaa sen "raspin" (piikki jolla hieman avarretaan reikää renkaasta) ja "piikin" (paikka mato työnnetään tällä väkkyrällä renkaaseen). Vaikka joutuisi vaihtamaan vaikkapa moottoritien reunassa sen hassun kokoisen renkaan alle, niin ajaa köröttelee lähimmälle liikenne-asemalle tai muuhun vastaavaan paikkaan jossa on paineilma kompura käytössä. Tuikkaa paikana renkaaseen ja asentaa takaisin autoon. Ja taas matka jatkuu.
Re: Kokemuksia 20 vuotiaasta Audi 80 2.0E:stä
Tuota tubeless-paikkausta tuli tehdyksi huoltiskesinä. Tosi helppo ja nopea homma.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.